Samenwerking met Canal Digitaal

Hier geen problemen met het skippen van reclames en heerlijk op SBS6 met hun lange reclames.

Bij de eerste reclame de opname starten en wat anders gaan doen. Na dik een half uur weer verder kijken en als de volgende reclame op negen drukken om die reclame te skippen.

Ik ben net zo laat klaar met kijken als programma analoog duurde en ik heb ook nog wat kunnen doen.

Alle vooruitgang is eenmaal niet altijd ook een vooruitgang.

Satelliet ontvanger met een HDD.

Is idd ook mooie oplossing :+1:
Ik noemde de optie die Ziggo geeft via de App’s.

Zelf kijk ik weinig live TV.
Alles wat mij een beetje interessant lijkt neem ik ook op op HHD.
(mijn Ziggo kaarten zitten in een PC met digitale tuners. Helaas bestaat, formeel, Windows Media Centre niet meer. maar dit is nog steeds een top oplossing)

Gr. E

Op 4 mei 2021 heeft de consumentenbond Canal Digitaal TV in dit alles-in-een pakket als allerslechtste van alle Nederlandse providers beoordeeld. Maar liefst 37% van de gebruikers heeft storingen.

Wordt het niet tijd dat freedom een andere tv leverancier zoekt?

1 like

Was het maar zo simpel…

3 likes

Ik kan mij er iets bij voorstellen en wens jullie succes bij alles om het te verbeteren. Voor mij was het na 1 jaar Canal wel een reden alleen nog internet van Freedom te nemen.

1 like

Correctie/aanvulling op de Nieuwsbrief. In de nieuwsbrief van vandaag, wordt ingegaan op de problemen met CD. Goed voor de openheid en transparante communicatie. Echter in de genoemde problemen wordt niet gerefereerd naar de problemen bij live uitzendingen, terwijl dit de grootste ergernis is. Dagelijks onderga ik nogsteeds de problemen van bevroren beelden, dan wel geblokte beelden. Ik heb hier reeds ervaringen uitgedeeld met de helpdesk (Arien en ik delen regelmatig ervaringen en bijna wekelijks upload ik de data vanaf mijn router. Ik hoop dus wel dat dit in de analyse wordt meegenomen. In één van de andere topics wordt hier uitvoerig bij stil gestaan ook door andere gebruikers.

Opmerking (slightly off topic)

DSL? al eens gekeken naar cell-loss counters? Blokjes beeld is vaak nav. packet loss. In een Multicast stream zoals Live kijken is er nooit een retransmit van data. het is ook altijd UDP traffic. dus gaten in de ontvangst ==> geen update van delen van een scherm.
Bij terugkijken etc. wordt wel een TCP stream gestart, die kan wel retransmits hebben, dat wordt dan ervaren als bevroren beeld oid) tot de juiste data binnen is.
Als er op TCP connecties (Niet TV) retransmits te zien zijn is dat ook een aanwijzing dat er problemen met een verbinding kunnen zijn.
wireshark kan hierbij een hulpmiddel zijn.

Glas? (kan ik me niet echt voorstellen) maar kijk eens naar of er errors gerapporteerd worden op een interface.

Ik heb geen DSL, maar directe glasvezel op mijn 5530. De helpdesk is er al mee bekend en er wordt doorlopend geanalyseerd. Ze geven ook aan dat er vreemde dingen worden gezien!. Ik reageer dan ook alleen op het bericht in de nieuwsbrief dat live TV niet als probleem gebied wordt gezien, terwijl dit wel zo is!

1 like

Volgens de laatste nieuwsbrief kunnen opnames nu doorgespoeld worden, ook bij de commerciële zenders. Gauw uitgeprobeerd - en het klopt! HOERA!
Eén van mijn grootste ergernissen opgelost. Binnenkort de Belgen en BBCFirst ook op te nemen… dat gaat echt vooruit!

4 likes

Hebben we eigenlijk al een idee wat de recente uitspraken van de ACM hier nog voor gevolgen gaan hebben? Dacht dat die set-top boxen ook ter sprake kwamen. Zou wel fijn zijn, als je je eigen ‘set-top box’ zou mogen kiezen, of tenminste, gewoon de iPTV stream op elke willekeurige manier kan bekijken. Met de juiste crypto keys moet dat allemaal geen issue zijn. Smartcards desnoods waar nodig.

Niet gehinderd door veel kennis over dit onderwerp lijkt het mij juist wel een issue!

Nou, enlighten us :slight_smile:
Als ik het vergelijk met andere CI systemen, DVB-[CST] dan heb je je crypto geregeld met een smartcard. Nu wil de sector dit ook al jaren niet, e.g. CI+, wat ook de vrije keuze beperkt, maar je kan iig je decoder kiezen. Waarom zou dan iPTV niet met een smart card kunnen? Of de datastream nu via de kabel, uit de lucht of uit de ruimte komt, lijkt me niet heel anders (ok boeketten enzo daar gelaten) toch niet zo anders? Je decodeerd een digitale datastroom, ‘klaar’.

Dat de sector van de smartcard af wil komt waarschijnlijk vooral omdat de interface tussen de smartcard en de decoder zo langzaam is dat deze gemakkelijk gedeeld kan worden via internet.
Je ziet dat de aanbieders die al wat langer actief zijn (zoals Canal Digitaal Satelliet en Ziggo kabel) nog wel smartcards ondersteunen voor bestaande klanten, en die kunnen ook inderdaad “gedeeld” worden, maar nieuwe klanten geven vaak ze boxen “met ingebouwde smartcard” of CI+ modules zonder smartcardslot. Bijvoorbeeld voor Digitenne geldt dat ook.

2 likes

De hele wereld wil van de kaart af.
Zelfs de telefoons willen ze zonder sim kaart gaan maken.
Wat is de meerwaarde van de smartcard, dat je die zo graag voor IPTV wenst te gebruiken?

Nou als je vrije keuze (en dus ook vrije aankoop) van ontvangers mogelijk maakt en je gebruikt smartcards van het gebruikelijke type, dan moet je goed opletten dat je betalende kijkers geen anderen toegang geven die niet betaald hebben, anders heb je in het extreme geval maar 1 betalende klant.
Als je alles in 1 kastje stopt wat je alleen zelf levert dan is dat iets beter afgedekt.

Inloggen kan op heel veel manieren.
Als je het zo maakt, dat je maar 1 keer kunt inloggen op jouw eigen adres.
Heb je echt geen kaartje nodig.
De kaartjes zijn ooit bedacht voor data verkeer in 1 richting.

Nou, anderen delen mijn gedachten :slight_smile: en als netflix het voor elkaar krijgt (jammer genoeg niet via iPTV streams) betekent dat de techniek er gewoon is. User account + single/multiple-per-ip logins oid zijn solved issues.

Wat betreft smartcards voor 1 way traffic, ja cardsharing is een probleem voor de industrie, maar ook daar zijn dingen voor te bedenken, zonder te ver van de techniek zelf af te stappen. Sterker nog, dat zoen ze al, b.v. met maximale entitlements die je tegelijk kan decoden en CI+. Nu moet het nog wel mogelijk gemaakt worden, dat je CI+ moet ‘binden’ aan je device zelf, via een of ander portaal. Al zal zelfs dat cardsharing niet verhinderen denk ik…

Maar goed, hopelijk help de ACM daar weer een beetje mee.

Maar netflix krijgt het juist NIET voor elkaar! Die hebben het laten gebeuren dat abonnementen die officieel alleen gedeeld mogen worden binnen een gezin, uiteindelijk gedeeld worden door grote vriendengroepen. Eerst hebben ze een oogje toe geknepen omdat ze dachten “alleen maar goed dat er meer mensen mee in aanraking komen, dan nemen ze vast wel een abonnement”, maar nu blijkt dat dat niet zo is en het aantal abonnementen terug loopt zitten ze in de problemen en nu ineens actie ondernemen zal niet alleen de onterechte delers maar ook de terechte delers binnen het gezin treffen, en dus weer mensen boos maken die vinden dat ze correct bezig zijn.
Dat is altijd het probleem met dit soort situaties. Hoe zorg je dat gebruik binnen je eigen voorwaarden wel kan, maar daarbuiten niet. Hoe handhaaf je dat zonder je echte klanten tegen de haren in te strijken.

Dit was niet een technische keuze, maar een bedrijfstechnische. ZE wisten vanaf het begin dat dit ging gebeuren en lieten het gebeuren, omdat ze mensen ‘verslaafd’/gewend wilden laten raken aan Netflix. En volgens mij heeft dat goed gewerkt. Nu veranderen ze de spelregels (meer winst/teveel kosten) zodat ze er meer aan kunnen verdienen. Het feit dat ze dit wisten en het feit dat ze dit makkelijk kunnen veranderen, maakt het duidelijk dat technisch ze dit prima op orde hebben :slight_smile:

Als je een continent afsluit (in dit geval Rusland & Belarusland) dan raak je ook abonnee’s kwijt.
Dat netflix nu wat minder klanten heeft zal meer daardoor gebeurd zijn dan iets anders.
Het account delen, is meer een rem op potentiele groei, dat is lang geen krimp.

Daarnaast heeft Netflix laten zien dat het kan… dus volgen Disney, Amazon, Videoland, etc. ook.
Hoeveel abonnementen hebben jullie zelf?.. 1, 2, … 10?
Sommigen hebben zelfs meerdere abonnementsvormen / distributeur… Disney heeft ook Discovery als apart merk.