Samenwerking met Canal Digitaal

Dat schrijf ik niet, het gaat er om dat in de opnamen en in het terugkijken geen TT beschikbaar is. Daarmee gaat een groot deel van het aanbod voor mij verloren. Bij XS4ALL was dit wel mogelijk, dus het kan wel. Jaren geleden was dit een probleem met video-opnamen omdat het TT signaal te veel ruimte innam. Is ook al jaren opgelost, behalve blijkbaar bij CD,
Ook de CD app heeft geen TT en is daardoor voor mij grotendeels onbruikbaar.

Ook mijn vrouw begon er gisteren weer over. Vind het een groot minpunt. Vroeg om de ondertitels omdat ze slechthorend is, maar helaas we keken journaal via kijken vanaf begin. Bij xs4all hadden we dit probleem niet. Ook bij opgenomen Nederlandse programma’s waren er de ondertitels.

Freedom als provider bevalt mij erg goed. Maar de service van Canal Digital blijft ver achter.
(xs4all/kpn als referentie)

  • niet vooruit kunnen spoelen van opgeslagen materiaal.
  • vanaf begin kijken niet vooruit kunnen spoelen.

Regelmatig stopt CD met afspelen van opgenomen/‘start vanaf begin’ materiaal met een foutmelding. Vervolgens kun je alleen weer vanaf het begin verder kijken. Dit is zeer irritant als je 80% van het materiaal al hebt gezien. Doorspoelen is niet mogelijk.

Mijn gezin begint behoorlijk te klagen en eist dat we weer teruggaan naar de vorige provider. Hoe tevreden ik ook over de rest van freedom ben, als dit niet verbetert weet ik niet hoelang ik het nog droog hou.

Ik ben bang dat je problemen niet door Canal Digital worden veroorzaakt maar door de content providers. (SBS, RTL, Disney, etc.)
die bepalen of reclame wel / niet geskipped mag worden. (mogelijk kan er tegen een meerrpijs iets afgekocht worden, of is het bij KPN (=XS4ALL) ook alleen maar afwachten tot het contract met de achterliggende partijen vernieuwd wordt.

1 like

Dat laatste dus. Doorspoelen reclame gaat 100% zeker overal verdwijnen, tenzij zeer dik bijbetaald gaat worden.
Denk er maar eens over na, reclames zijn de primaire inkomsten van de commerciële zenders. Wat zou er gebeuren met hun inkomsten als ze doorspoelen van reclames toe zouden staan… … … welk bedrijf zou nog willen betalen aan de zenders om reclames te plaatsen… … …
Dat het bij xs4all kon komt nog uit zeer oude contracten die absoluut niet verlengd zullen worden.

Als je satelliet gebruikt om TV te kijken dan ben je baas in eigen settopbox. Opnames in de cloud is mooi maar je bent eenmaal geen eigenaar van de cloud.

Een harde schijf in jouw eigen settopbox is dan ook goud waard.

2 likes

Dit antwoord dekt natuurlijk niet helemaal de lading. Ik lees en zie veel klachten indien een opname halverwege stopt om wat voor reden dan ook, je niet snel even kan doorspoelen naar waar je gebleven bent. En dat heeft niets met rechten en content providers te maken.

Daar heb je helemaal gelijk in en dat is inderdaad een probleem (wat volledig bij CD ligt overigens en bij hen ook bekend is en naar ik aanneem aan gewerkt wordt)

Ik heb wel gezien dat als een film niet herstart wordt dat er wel terug gespoeld kan worden en dan ook weer voorwaards tot het punt dat als verste bekeken is. Bij herstarten begint het weer van voor af aan. :frowning:

Het niet kunnen doorspoelen is zeker wel een rechten kwestie. Je zult dit voornamelijk ook alleen op de commerciële zenders zien gebeuren.

In de meeste gevallen kun je wel bij het herstarten van een opname kiezen of je vanaf het begin wilt kijken of dat je start vanaf het moment waarop je gebleven was.

Wel weet ik dat het inderdaad vrij frustrerend is als je de verkeerde keuze maakt en het programma eerst op normale snelheid volledig moet gaan bekijken voordat je bij het stukje bent wat je gemist hebt. Dit zou wat mij betreft op een andere manier geregeld moeten worden en dit is ook als verbeterpunt richting Canal Digitaal gecommuniceerd. Of en wanneer er verbetering is te zien durf ik je alleen niet te zeggen.

@bastiaan
Ik vind het erg storend dat je met ARD en ZDF ook helemaal niets kunt doen.
Zelfs pauze werkt niet.

Prive heb ik (nog) Ziggo.
Hier kan ik bijvoorbeeld Ned1, 2 &3 bij terug kijken wel vooruit spoelen.
Bij de RTL’s en SBS6 bijvoorbeeld kan dat niet.
Zal ongetwijfeld met de reclames te maken hebben (want die kan je natuurlijk ook niet skippen :face_vomiting:)

Gr. E

Hier geen problemen met het skippen van reclames en heerlijk op SBS6 met hun lange reclames.

Bij de eerste reclame de opname starten en wat anders gaan doen. Na dik een half uur weer verder kijken en als de volgende reclame op negen drukken om die reclame te skippen.

Ik ben net zo laat klaar met kijken als programma analoog duurde en ik heb ook nog wat kunnen doen.

Alle vooruitgang is eenmaal niet altijd ook een vooruitgang.

Satelliet ontvanger met een HDD.

Is idd ook mooie oplossing :+1:
Ik noemde de optie die Ziggo geeft via de App’s.

Zelf kijk ik weinig live TV.
Alles wat mij een beetje interessant lijkt neem ik ook op op HHD.
(mijn Ziggo kaarten zitten in een PC met digitale tuners. Helaas bestaat, formeel, Windows Media Centre niet meer. maar dit is nog steeds een top oplossing)

Gr. E

Op 4 mei 2021 heeft de consumentenbond Canal Digitaal TV in dit alles-in-een pakket als allerslechtste van alle Nederlandse providers beoordeeld. Maar liefst 37% van de gebruikers heeft storingen.

Wordt het niet tijd dat freedom een andere tv leverancier zoekt?

1 like

Was het maar zo simpel…

3 likes

Ik kan mij er iets bij voorstellen en wens jullie succes bij alles om het te verbeteren. Voor mij was het na 1 jaar Canal wel een reden alleen nog internet van Freedom te nemen.

1 like

Correctie/aanvulling op de Nieuwsbrief. In de nieuwsbrief van vandaag, wordt ingegaan op de problemen met CD. Goed voor de openheid en transparante communicatie. Echter in de genoemde problemen wordt niet gerefereerd naar de problemen bij live uitzendingen, terwijl dit de grootste ergernis is. Dagelijks onderga ik nogsteeds de problemen van bevroren beelden, dan wel geblokte beelden. Ik heb hier reeds ervaringen uitgedeeld met de helpdesk (Arien en ik delen regelmatig ervaringen en bijna wekelijks upload ik de data vanaf mijn router. Ik hoop dus wel dat dit in de analyse wordt meegenomen. In één van de andere topics wordt hier uitvoerig bij stil gestaan ook door andere gebruikers.

Opmerking (slightly off topic)

DSL? al eens gekeken naar cell-loss counters? Blokjes beeld is vaak nav. packet loss. In een Multicast stream zoals Live kijken is er nooit een retransmit van data. het is ook altijd UDP traffic. dus gaten in de ontvangst ==> geen update van delen van een scherm.
Bij terugkijken etc. wordt wel een TCP stream gestart, die kan wel retransmits hebben, dat wordt dan ervaren als bevroren beeld oid) tot de juiste data binnen is.
Als er op TCP connecties (Niet TV) retransmits te zien zijn is dat ook een aanwijzing dat er problemen met een verbinding kunnen zijn.
wireshark kan hierbij een hulpmiddel zijn.

Glas? (kan ik me niet echt voorstellen) maar kijk eens naar of er errors gerapporteerd worden op een interface.

Ik heb geen DSL, maar directe glasvezel op mijn 5530. De helpdesk is er al mee bekend en er wordt doorlopend geanalyseerd. Ze geven ook aan dat er vreemde dingen worden gezien!. Ik reageer dan ook alleen op het bericht in de nieuwsbrief dat live TV niet als probleem gebied wordt gezien, terwijl dit wel zo is!

1 like