Screenprotector OLED TV op de Amino Aria

Is er een mogelijkheid om een screenprotector in te schakelen dan wel te installeren op de Amino Aria 7? Zo niet wil ik deze absoluut op de wensenlijst.

Ik was gisteren namelijk een opname aan het bekijken toen ik plotseling weg moest. Vervolgens pauzeerde ik de opname.
Ruim 3 kwartier later stond het scherm nog aan, mijn screenprotector van de TV werkt dus blijkbaar niet (HDMI aansluiting in combinatie met Canal Digitaal, de Amino).
En dat laatste is erg vervelend, heb een OLED TV (LG) waar het inbranden van het beeld op het scherm een bekend fenomeen is. In zo’n geval moet ik dus telkenmale de TV uitzetten.

Misschien zijn er nog suggesties?

Hendrik

@Hendrik
Voor zover nog niet bekend of wellicht niet ingesteld, is via het Menu de Auto-standby te activeren *). Het minimum aantal uren waarna deze functie in werking treedt is 2 uren.

Je punt van inbranden is zeer begrijpelijk en voor OLED TV’s ook zeer valide. Aan de andere kant wil je denk ik ook niet dat je TV in de auto-standby schiet als je een lange film kijkt of iemand uit het huishouden lekker zit te binge-watchen. Is hetgeen je zoekt een sensor die menselijke aanwezigheid registreert in een directe straal van x meter binnen de TV/ontvanger? Daarmee ook de titel van het topic/wens: “TV op stand-by via sensor mogelijk?"

Voor zover bekend is de Amino alleen in staat een infrarood signaal te registreren. De gewenste functie, aangezien bij de fabrikanten van OLED de inbrandingsmogelijkheid bekend is, zou derhalve idealiter op de TV als sensor ingebouwd moeten zijn of een accessoire voor beschikbaar moeten zijn/worden gebracht.
(post edit: 11:20 uur)

*)
‘Menu’, kies onderste optie ‘Meer’, vind je onder ‘Algemeen’ de optie ‘Auto-standby’, druk pijltje naar beneden en selecteer deze functie -> vink de optie ‘Auto-standby activeren’ -> selecteer gewenste aantal uren: 2, 4, 8, 16.

Michael bedankt voor je antwoord maar Auto-standby bedoel ik niet.
Trouwens de standby-functionaliteit kan ik ook op mijn Televisie instellen.

Nee ik bedoel een echte screenprotector zoals op mijn Televisie (LG OLED55C8) zit en die na ongeveer 2 minuten zijn werk doet.
Het enige wat het apparaat, in dit geval de Amino, moet doen is dat als hij langer dan 2 minuten op pauze staat een screenprotector moet activeren. De Amino hoeft dus geen sensors te bevatten zoals jij aangaf.

@Hendrik
Duidelijk. Fraaie TV trouwens.

Technisch gezien zal een dergelijke functie vast te programmeren zijn, alleen wel heel specifiek.

De kortste klap, wellicht ook voor andere smart home devices, kun je denk ik maken door de Illuminance sensor-functionaliteit te gebruiken via een intelligente universele afstandsbediening (de Harmony series zijn al eerder op dit forum genoemd), voor zover ondersteund danwel als directe opdracht erin te programmeren is.

Wanneer de functie zou worden toegevoegd aan de Amino zou dit betekenen dat als deze niet apparaat/type-specifiek geselecteerd of variabel voorgeprogrammeerd zou kunnen worden, gebruikers waarvan de TV niet over de sensor beschikt hier nadeel aan ondervinden (vb. WC bezoek duurt iets langer dan 2 minuten…)

@Hendrik
Je wens heb ik toegevoegd aan de topic ‘Verbeteringen software Amino’ in de speciale rubriek Wensenlijst Freedom TV die Freedom zelf heeft geopend voor suggesties die zij kan nemen in de verdere ontwikkeling. Eventuele reacties kunnen daar geplaatst worden.