Hi allen, ik probeer in een Sieve filter mails van mailinglists in aparte folders te krijgen. Probleem is dat het niet lukt: de mail blijft in de hoofd-inbox terechtkomen. Als ik mijn script met een daadwerkelijk ontvangen mail in deze sieve test draai dan geeft hij wel netjes aan filing message into 'Mailinglists/openbsd-misc'.
Ik vermoed dat het probleem zit in dat ik de mail in een subfolder wil hebben, en dat ik de syntax daarvan niet goed heb.
Wie kan mij helpen? Het script en een screenshot van de mappenstructuur vind je hieronder.
:is is een hele strikte, :contains werkt in de praktijk beter.
Ik heb ook het vermoeden dat bij de sieve filters het onder de motorkap wat dingen niet juist werken.
Nou, schiet mij maar lek. Allen bedankt voor de reacties, maar het script dat ik in mijn openingspost heb bijgevoegd werkt ongeveer sinds ik dat bericht had gepost opeens wél. Misschien dat dat samenhangt met wat onstabiliteit die ik de afgelopen dagen heb gezien; webmail die zegt de SQL connectie kwijt te zijn, webpagina’s van de webmail die aangeven dat er iets mis is gegaan, dat soort dingen. Geen goede binnenkomer…
(@Erik: klopt, maar bij deze mailinglist is de Sender header altijd exact owner-tech@openbsd.org, dus is de striktheid van :is juist een feature
In ieder geval kan nu wel met zekerheid gesteld worden dat de folder separator / werkt…
@joskam We hebben net even een standaard antwoord gemaakt wat we ook naar klanten zullen mailen, maar misschien ook even handig om hier te posten:
Zoals je gemerkt hebt hadden we de afgelopen tijd vaak storingen op het gebied van e-mail. Zoals we al eerder schreven in een bericht op de Community, houdt Freedom dit nauwlettend in de gaten samen met Soverin, onze partner op het gebied van e-maildiensten. De plannen die in dit bericht zijn beschreven, over de weg naar verbetering, zijn in volle gang. Inmiddels kunnen we dan ook daadwerkelijk wat meer melden over de voortgang.
De migratie van Hetzner naar de Freedom Towers is gestart. En dat is goed nieuws, omdat de problemen met de connectiviteit veroorzaakt worden door de connectie met Hetzner. Zodra de migratie is afgerond wordt er gelijk doorgepakt met stap 2, namelijk het uitrollen van een nieuw mailplatform. Hiermee worden de issues met filtering en (onterechte) SPAM classificaties rechtgezet. Benieuwd wat hier zoal bij komt kijken? Lees dan het artikel op de Community.
Omdat we nu midden in bovenstaand proces zitten willen we je vragen om dit nog even af te wachten, als we op onze website hebben gemeld dat alle werkzaamheden klaar zijn en je ervaart nog steeds problemen met (spam) filters dan horen we graag van je.
Tot die tijd kun je eventueel mailregels/mailfilters in een e-mailprogramma gebruiken natuurlijk.