Smtp fout 554 5.7.1 spam message rejected

Het lijkt erop dat er geen mail gestuurd kan worden vanaf freedom.nl. Is de site op een blacklist terecht gekomen?
Al niet-tekst onderdelen uit de mail verwijderd, is geen oplossing.

Ik kan gewoon mailen en het komt aan.
Welke blacklist?

Heb je via Freedom een mail verstuurt waarvan het afzender domein ook bij Freedom gehost is?

testen betreffende email versturen vanaf mijn eigen account op freedom.nl naar:

  • mijn eigen account op freedom.nl ==> foutmelding
  • gmail.com account ==> foutmelding
  • kadaster.nl account ==> foutmelding

testen doorsturen jouw bericht vanaf mijn eigen account op freedom naar:

  • mijn eigen account op freedom.nl ==> succes
  • kadaster.nl account ==> succes

betreffend bericht omgezet in platte tekst en vervolgens proberen te versturen:

  • naar gmail account ==> succes ??

Wat mij bevreemd is dat de foutmelding blijkbaar getriggerd wordt door de opmaak, terwijl het bericht eerder probleemloos een paar keer heen en weer is gegaan tussen een gmail account en een freedom account.
Ter info, ik gebruik de browserinterface met firefox (webmail van freedom.nl).

Wat kan hier gebeurd zijn?

Ervaar je hetzelfde probleem met een e-mail zonder HTML?

Op dit moment krijg ik geen foutmeldingen bij andere berichten. Als ik echter het bewuste bericht weer probeer te versturen (antwoord op een eerder ontvangen bericht met een stukje tekst inclusief een url erin), krijg ik weer de bewuste foutmelding. Het probleem is dus? gerelateerd aan het bericht. Is het de moeite waard om de trigger van de foutboodschap te vinden in dit bericht?

Wil je de HTML-code eens delen?

Heb je de inhoud gekregen?

Ja. Ik vermoed dat het de linkjes zijn. Het aantal of de combinatie triggert wellicht SPAM detectie systemen.

Zoiets zal het wel zijn; zover ik weet zit er niets raars in, of het moeten de geblokkeerde plaatjes en icoontjes (niet gedownloade content van een website) zijn.