Snelheid laag in het begin?

Sinds gisteren gigabit internet gekregen maar de snelheid is wat vreemd. 250Mbps down en 650Mbps/750Mbps up. De snelheid gisteren was wel lager en de monteur had het er over dat het wel een dagje nodig had dat alles lekker ging . Klopt dit? Is dit nodig en is het daarom zo dat de upload snelheid zo veel sneller is dan de download snelheid? (alles is trouwens bekabeld hier - dus geen WiFi snelheid)

Ik heb met diverse apparaten/systemen gestest trouwens. Mogelijk toch een ‘verborgen’ instelling die niet aangevinkt is? :slight_smile:

Ik weet niet wie de vezel leverancier is maar bij de KPN was de upload snelheid pas na een aantal uren aangepast door de KPN.
Freedom stelt jouw download snelheid in die staat dus waarschijnlijk nog op 200 Mbit/s.

Ik heb het Freedom Fiber 1Gbit pakket, en het lijkt zo dat het met stapjes sneller wordt. Wel normaal dit?

Ter info - snelheid is nu veel sneller/beter, het had dus even nodig :slight_smile:

De techniek heeft geen tijd nodig, het is de instelling van ratelimiters die aangepast moet worden.