Snelheid na netwerkonderhoud

Sinds het netwerkonderhoud van afgelopen nacht dinsdag 7 februari is de uploadsnelheid van mijn KPN XGS-PON 200Mb/s glasvezelverbinding van gemiddeld 190 Mb/s gezakt naar gemiddeld 110 Mb/s. De downloadsnelheid is ongewijzigd gebleven.

Alles uit, tot tien tellen en weer aan heeft niet geholpen.
Hebben meer mensen een gehalveerde uploadsnelheid?

Hier een 50 Mbit lijn en nog steeds 46 down 60 up.

Er is geen verandering doorgevoerd. Het onderhoud betrof louter onderzoek dat we niet zonder alle klanten te verplaatsen naar Ă©Ă©n van de twee BRASen konden doen. Het kan zijn dat je nu op een andere BRAS zit dan voorheen. Het zou heel interessant zijn als dat deze problemen heeft veroorzaakt.

Los van ons doet KPN door de weeks 's nachts onderhoud zonder dit aan te kondigen.

1 like

Ik heb een mail naar de helpdesk gestuurd. Omdat ik ook al een snelheidsverhogingsaanvraag had ingediend heb ik dat nu gecombineerd op hetzelfde ticketnummer. Anders gaan zaken elkaar kruisen…

Ik heb opnieuw de ONT (Optical Network Terminal​) nog eens uit en weer aan gezet.
Nu niet tot tien geteld, maar vijf minuten gewacht.
En voilà: na het aanzetten heb ik mijn “oude” upload snelheid van gemiddeld 190Mb/s weer terug.

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.