Spam whitelist leidt tot dubbele mail: één in junk en één in inbox

Ik krijg de laatste tijd veel false positives door de Soverin spamfilters. Daarom heb ik een aantal afzenders ge-whitelist met *@domain.tld. Dan krijg ik inderdaad de email (met X-Soverin-Spam-Status: Yes in de headers) in mijn inbox. Netjes. Echter, er komt ook een exacte kopie van de mail nog steeds in mijn junk mailbox. Dat is dus niet echt nuttig.

Ik heb lokaal in mijn client geen spamfiltering aan staan, dus daar kan de oorzaak niet liggen.

Hebben anderen dat probleem ook opgemerkt? Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

oneman

1 like

Ja, dit is voor mij ook een probleem; de spamfiltering en -afhandeling laat best te wensen over. Dubbele mails, en niet luisteren naar de blocklist, plus een relatief hoog aantal false positives. Het is de laatste tijd beter, en het probleem van de dubbele mails lijkt verdwenen, maar ik ben nog steeds wantrouwend.

+1 Bij mij werken forward rules ook niet meer op die mail. Dus:

IF TO adress@domain.tld FORWARD TO adress@domain.tld werkt op reguliere mail. Maar als het voor een domein is waarvan Soverin denkt dat het spam is (die op mijn allowlist staat) blijft hij plakken in de inbox en stuurt hij hem niet door. :frowning:

De migratie van Hetzner naar de Freedom Towers is gestart. Zodra de migratie is afgerond wordt er gelijk doorgepakt met stap 2, namelijk het uitrollen van een nieuw mailplatform. Hiermee worden de issues met filtering en (onterechte) SPAM-classificaties rechtgezet.

Lees hier meer: Update over de e-mailstoringen en de oplossing

Tot die tijd kun je eventueel mailregels/mailfilters in een e-mailprogramma gebruiken.

1 like