Hallo, ik heb vandaag mijn email overgezet naar freedom. Mijn domein staat nog bij Versio en ik heb de DNS instellingen overgenomen die bij de instructie stonden. Ik kan ondertussen wel mail ontvangen, maar versturen lukt niet. De foutmelding is: SMTP-fout: [554] 5.7.1 : End-of-data rejected: SPF Incorrect.
Nu heb ik de SPF instelling gecheckt, maar zie daar op verschillende pagina’s verschillende waardes:
v=spf1 +a include:freedom.nl ~all op deze pagina: Hoe koppel ik een domein? | Freedom Helpdesk en
v=spf1 include:freedom.nl ~all deze wanneer ik ingelogd ben en bij de DNS instellingen van het domain kijk.
Welke moet ik gebruiken? En heeft dit relatie met de foutmelding of is er nog een andere reden?
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Alvast bedankt, groeten, Frank
Hoi,
Neem aan dat je wel SSL/TLS gebruikt?
Dit is namelijk een melding dat SMTP geblokkeerd is, dus dat is waarschijnlijk poort 25.
En je stuurt de mail ook via SMTP van Freedom? Je kunt meestal niet gewoon SMTP doen vanaf een vreemd netwerk naar een andere provider.
Bedankt voor alle antwoorden. Het lijkt vooral mijn ongeduld te zijn. Het werkt nu namelijk wel. SSL/TLS instelling lijken dus geen probleem. Ik gebruikte de webmail om de mail te versturen.