Tab webhosting in het menu niet zichtbaar

Ik mis (vaak) de optie ‘webhosting’ in het menu.
Als ik inlog bij freedom.nl om aan mijn website te werken staat er meestal in het menu links:
Account >
Mijn mailbox >
Domeinen >

Soms staat hier ook ‘webhosting’ tussen, maar niet altijd.

Hoe kan ik ‘webhosting’ op een evt. andere manier vinden?
En waarom staat het er de ene keer wel en de andere keer niet tussen?

Dank
Jaap

Ik kan 3 redenen bedenken:

1. Je logt mogelijk niet in met het hoofd @freedom.nl account. Je zult alleen de optie voor webhosting te zien krijgen wanneer je hier mee inlogt.
  2. Mogelijk is er een plugin in je browser die de optie(s) doet laten verdwijnen. Probeer in dit geval een andere browser of een privé-venster met uitgeschakelde plugins.
  3. Een browser cache probleem. De cache van de browser legen en opnieuw de pagina laden zou dan de oplossing kunnen zijn.

Dit is de eerste keer dat ik dit probleem hoor, dus het is niet iets wat frequent bij andere klanten voor komt. Met mijn accounts die webhosting hebben heb ik het niet ervaren in ieder geval.

Bastiaan, de browsercache legen was de oplossing.
Bedankt voor de snelle hulp.

1 like

Die omgeving doet wel wat spannende dingen die nog niet helemaal des Freedoms zijn :wink:

Qua testen niet verkeerd om het ook zonder JavaScript te proberen. (NoScript is een handige addon). Er lijkt ook JavaScript van ga.jspm.io ingeladen te worden. Om tracking-redenen zullen sommige browsers dat standaard blokkeren.

1 like

Dat merk ik, want ook het inloggen gaat soms fout. Dan staat er 'inloggen mislukt, in het rood. Soms gaat het direct goed, maar soms moet ik het een paar keer proberen en na zoveel pogingen lukt het dan wel. Dat zou stabieler kunnen.

Edit:
Ik heb het over het inloggen bij ‘hosting basis’.
Je Hosting Basis pakket is actief. Klik op de login knop hierboven om naar je hosting controle paneel te gaan.

:+1: MijnFreedom is een speelbak van allerhande tools en scripts met totaal 10-30Mbyte aan “coding” die op het werkstation van de gebruiker wordt afgespeeld.

Voor “mijnFreedom” zou dat eenvoudiger moet kunnen. Zeker wanneer 's wordt gekeken naar een API interface. Ik zou ergens willen/verwachten dat Freedom daar tekst en uitleg over geeft met wat waarom, hoe plaatsvindt.

Er worden bijna 150 scripts ingeladen die omgeven is door allerhande actieve css coding. Wanneer één daarvan in de cache staand, in gebreke blijft of mogelijk serverside is veranderd; kan er een werkingsprobleem ontstaan.

Zonder inzage van bron-module development, is een issue als gepresenteerd bij de gebruiker, nauwelijks oorzakelijk te achterhalen. En dan is de generiek ‘bypass’ (power-on-reset) door de cache van https://mijn.freedom.nl/assets/* weg te gooien.

1 like

Ja precies, ik begrijp dat de huidige omgeving meer een tussenoplossing is en men op termijn naar een andere omgeving wil. Hopelijk wordt dat ook vrije software waar we met z’n allen aan mee kunnen ontwikkelen :slight_smile: