Televisie extreem traag... reden om over te stappen

Hoi, We zijn enkele maanden geleden naar freedom geswitched nadat xs4all overgenomen werd wilde we wat anders. Echter bevalt het ons nog niet 100%,
Ik bekijk het technischer dus ik ben wel tevreden (glasvezel is nu stabiel en snel) maar het afsluiten ging fout, de monteur had niet de kennis (letterlijk verkeerde adapter met kracht in de setopbox geduwd), de fritzbox was kapot dus moest op dag 2 vervangen worden etc.

Nu enkele maanden verder en veel problem solving met de helpdesk is het gebleken dat ons internet pas stabiel werd bij een veel hogere snelheid dus dat hebben we gedaan,
echter blijft televisie een ramp, terugkijken heeft gemiddeld 20 seconden nodig om te laten, het wisselen van zenders duurt ook 18 seconden…

Nu hebben we een verhuizing en is dat dus een reden om naar een andere provider te gaan en we twijfelen heel erg, want alhoewel de telefonisch klantenservice extreem beperkte tijden hebben zijn ze wel goed maar veelal gesloten als we bellen, de email klantenservice reageert vaak nieteens of pas na 3 weken, dit probleem met tv hebben we ook al 4 maand geleden aangegeven en werd ‘onderzocht’ maar hebben nog geen reactie ontvangen.

Is dit standaard beleid en diensten van freedom of hebben we pech?

tldr; nee zeker geen beleid en bekijk welke onderdelen je elders/anders kunt doen wat je zelf anders/elders kunt beleggen.

Ik denk dat je/jullie geen pech hebben maar dat het service apparaat van Freedom, het
structureel niet aankan door een te kort in combinatie van:

  1. capaciteit (dingen blijven veel te lang - elders - liggen)
  2. beschikbaarheid (uiterst beperkte service/tijden)
  3. afhankelijkheid (vanwege uitbesteding)
    Zeker voor TV en daarmee de aansluiting zou er een 24/7 urgentie/service moeten zijn.

Dat er wat kapot gaat bij oplevering, is wmb bad luck. Shit happens.
Zowel voor de klant als door de uitvoerder, dat imo niet vaak zal voorkomen.
Wel weer goed dat Freedom - neem ik dan aan - niet in discussie gaat en in voorkomende gevallen gelijk overgaat tot vervanging.

Freedom zal ongetwijfeld alles willen doen maar komt dan niet verder dan dit soort brand(bericht)jes te managen omdat zij machteloos is in wat anderen moeten (af) blussen.
Gemiddeld zal Freedom wmb het daarin niet beter of slechter doen (denk ik).
Wrs speelt ook een verwachtingsfocus - komende van prima xs4all - mee en worden storingen sneller in de eigen aandacht geplaatst.
Vervelend is ook, denk ik weer, dat Freedom daar zelf niet veel meer aan kan doen dan haar partners proberen aan te sturen. Dat de klant daar geen boodschap aan ondervindt, is waar maar die emotie voegt zelf niets toe.

Strikt genomen heb je met TV-storingen niet veel keuze dan het ondergaan met/bij CanalDigitaal of binnen het abbo overstappen naar bv NLZiet of (zoals wij doen) bewust een losstaand medium (Satelliet en/of DVB-T).

Maar goed, het is geen oplossing anders dan de constatering overdenkend.
Ik denk dat je ook niet veel keuze hebt anders dan je kaartopties te verdelen.
Blijf gebruiken wat bevalt en kijk wat er voor de rest er aan andere mogelijkheden zijn.