Tijdelijke e-mailadressen van Freedom

Ik vond zojuist dat ik drie tijdelijke e-mailadressen had voor Cambrium, BNS en FutureConnections in Mijn Freedom. Die zouden ook door die drie zijn aangemaakt.

Kan iemand vertellen waar dit over gaat?

Ik vind dit hier: https://mijn.freedom.nl/dashboard

Ik begrijp alleen niet wat die drie partijen voor rol spelen. Het zijn alle drie adressen bij het domein: sinenomine.email

Het zijn Soverin aliassen.¹
Bij mij was het alleen voor het versturen van de hardware.
Maar heb er nooit een mail op gehad over de zending.
Ik ben er wel voor, dat zoiets een vaste dienst wordt.(zelf instelbaar)

¹ fout aangepast

Ah misschien gaat het bij mij om het aanvragen van een domein. Dat heb ik net gedaan.

Meestal is het korte termijn werk, zoals een krant op proef downloaden.
10minutemail pikken ze meestal niet meer.
Deze nog wel.
https://temp-mail.org/nl/

Ik heb al jaren lang, een alias van het jaar op mijn domein.
Die van het voorgaande jaar, wis ik ergens in maart.
Iets als 2020@domein.example

Dat zijn partijen waar Freedom mee samenwerkt. Freedom wil jouw gegevens niet doorgeven aan derden, dus als het nodig is dat een andere partij jou bereikt (bijvoorbeeld voor communicatie over je levering) wordt er een tijdelijk adres aangemaakt zodat je mail kunt ontvangen

6 likes

Ook ik kijk hier even raar tegenaan. Waar komt dit vandaan? Kunnen we hier iets mee? Ik zou anonieme tijdelijke adressen overigens wel op prijs stellen.

Ik snap niet helemaal wat je hier wilt zeggen. Overigens heeft Soverin dezelfde functionaliteit. @Erik zei dat het Protonmail adressen zijn, maar ze zijn van Soverin.

Maar ik heb het even uitgetest. Als ik mail naar deze e-mail adressen dan komen ze binnen op mijn freedom.nl adres. Dus ze blijken echt van mij te zijn. Wat ik niet snap zijn de omschrijvingen bij Created By en Created For plus de Disable At (met een datum die al verlopen is).

De verwarring ontstaat ook door die “created by” kolom. In de uitleg hierboven lees ik dat de adressen vanuit Freedom worden aangemaakt voor die partijen. In die kolom staan echter de namen opnieuw van de partijen waarvoor ze gemaakt zijn.

Het verhaal zoals hier beschreven door @reinoud en @anon17744841 is bevestigd door de helpdesk. Er wordt nog gewerkt aan een (verbeterde) interface voor de klanten.

1 like

Ik heb inmiddels voor elk e-mail account een anoniem e-mail account, te vinden in het dashboard van het betreffende mailaccount.
Daarbij de melding:
“Je e-mailaccount komt met een gratis anonieme alias. E-mail naar dit adres komt aan in jou e-mailaccount. Dit adres kan gebruikt worden op plekken waar je wel e-mail van wilt ontvangen maar niet je eigen e-mailadres wilt achterlaten.”

Ze eindigen allemaal op @sinenomine.email
Top.:smiley:

1 like

Je kan ook met dit e-mail adres verzenden, maar pas hiermee op want je reply freedom-adres staat in de header.

1 like

@bburg
Thunderbird:
Het meest spannende in de header is:
Received: from smtp.freedom.nl
Als je de alias niet invoert in het email programma, ga je antwoorden op je hoofdadres.