Toegang tot één domein geweigerd

Het IP adres is naast de source poort (random nummer 1024-65535) het enige waarop een webserver KAN selecteren op voorhand.
Het gaat dan om het publieke IPv4 of IPv6 adres waarmee de server benaderd wordt.

Het feit dat een VPN wel werkt betekend dat die IP adressen wel acceptabel zijn en die van de Modem zelf niet.

Dat zou betekenen dat mijn subnet ip adressen (waarmee ik ‘publiek’ naar buiten kan) ook geblokt zijn. Dat zou wel bijzonder zijn - ze lijken niet op mijn normale ip adres én ik heb deze adressen nooit gebruikt voor Tesla. Als ze een range geblokt hebben zou ik verwachten dat veel meer mensen hier last van zouden hebben. En of ze een range of mijn ip adressen geblokt hebben - daar heeft niemand bij Tesla antwoord op kunnen/willen geven. Dank voor je bericht!

Nee de 192.168.xxx etc. zijn NIET op het internet te zien of bruikbaar, en niet relevant omdat ze dmv NAT verborgen worden.
Je Extra SUBNET adressen worden alleen gebruikt als je die expliciet met een source nat toewijst.

Telsa weet alleen het PUBLIC adres op de WAN interface van je router, of van je extra SUBnet als je dat expliciet gebruikt hebt.
Het gaat om de 45.80… etc. adressen, en de IP reputatie daarvan. (Elk adres afzonderlijk of het gehele block waar ze in zitten (van ook /22 oid zijn).

Maar de repuatie providers antwoorden op een los adres.

Ik heb er sinds ik bij Freedom zit, begin 2022, ook last van wordt van kwaad tot erger. Werkt idd met een VPN wel. Merk ook dat de auto thuis slecht bereikbaar is (hangt ook aan die wifi). Updates komen vaak laat.
Ga er toch weer eens induiken.