TuneIn geeft melding 'this station is not available' sinds overstap naar Freedom

Goeiemorgen,

Ik ben sinds vorige week over van Ziggo naar Freedom, snelle en mooi stabiele verbinding als resultaat.

Alleen 1 ding is raar. Ik gebruik TuneIn als radio plugin op Sonos, maar sinds de overstap naar Freedom werkt dat niet meer.

Wat blijkt nu: als ik TuneIn als app opstart op mijn iphone en kies voor, bijvoorbeeld, Radio 2 of een andere Nederlandse zender. Dan krijg ik een melding ‘regionale beperkingen, this station is nog available in your region’.

Heeft iemand hier ervaring mee, wat kan dit zijn?

Dank alvast, Rob

Ja, zie het onderstaande topic.

Ik heb het zelfde issue. Inderdaad: Tune in sonos NPO radiozenders :frowning:
gebruik nu My Tuner Radio op mijn sonos, alleen heb het idee dat de kwaliteit minder is.
Wel raar, het duurde enige uren voordat het probleem optrad, direct na het omzetten van
mijn IP# leek het nog wel even te werken. Wellicht werkt het wel via V6 en niet via V4 oid
ivm geo-adres allocatie en checks.

Rudi

1 like

Bekijk dat andere topic even en controleer hoe je IP bekend staat. Er zijn ook wat tips over hoe dit probleem zelf aan te pakken.

Het kan goed kloppen dat het op IPv6 wel goed gaat. Die IP’s zijn nieuw en alleen aan Freedom uitgedeeld.

ik zie op https://www.ipqualityscore.com/ mijn ipv4 in londen , waarch. wil tunein niet naar Engeland praten, dat heb ik eerder ergens gelezen. TuneIn blokkeerd engeland. Reputation van mijn IP# lijkt prima.

Vul jouw IPv4 adres eens in op: IP Geolocation and Online Fraud Prevention | MaxMind

Wat krijg je dan terug bij Country Code?

Als dat geen NL is, laat het dan herstellen op: Submit GeoIP Data Corrections | MaxMind

Het kan helpen om dit ook aan te melden bij de helpdesk van Freedom.

Ik weet even niet welke geo-database Sonos gebruikt maar dit is een begin.

MaxMind is correct, geen probleem, verder nog even gezocht: speedguide.net geeft ook een verkeerde locatie, eigenaar en AS. (nl. Clouvider Limited AS62240). Heb het gemeld bij Freedom en Clouvider.
Het is trouwens niet SONOS maar TuneIn die filtert. alle NPO streams zie ik daar niet, en ook mijn google nest hub zegt ook dat tunein het radiostation niet kan afspelen ivm country restricties.

R.

1 like

Heb je TuneIn al gecontacteerd?

Goeiemorgen,

Blij dat ik niet de enige ben. Op ipv6 kom ik in nl uit, op ipv4 bij Clouvider in Londen op de ene site en in nl op de andere controle site.

TuneIn heb ik noet gecontact omdat ik denk dat zoiets geen zin heeft. Ik ga mezelf melden bij Freedom.

Dankjewel allemaal,

Rob

Ik zou zeker even contact zoeken met TuneIn. Al is het maar om te achterhalen welke database ze gebruiken.

Elders op dit forum zie je dat iemand het vorig jaar ook heeft geprobeerd. Ik weet niet of ze nu meewerken maar het is het proberen waard.

done, heb TuneIn supportform ingevuld, ben benieuwd…

Zouden jullie deze work-around kunnen testen? Ben wel benieuwd of dit werkt:

In de app van TuneIn kun je in de bibliotheek-tab aangepaste URL’s toevoegen. Je zou hiermee de georestrictie kunnen omzeilen. Hier vind je streams van verschillende Nederlandse zenders: https://www.mp3streams.nl/ (je geo-info moet dan wel op NL staan bij MaxMind).

Alvast bedankt.

Ha Kris,

Dankjewel voor het meedenken !! :slight_smile:

Ik ga het even testen, het zou vlg. mij (alleen) kunnen werken als je via je (TuneIn) account luistert, maar vriend Sonos en Google (Nest hub etc) gebruiken de TuneIn service zonder account, dus de free service zonder in te loggen, dus het oorspronkelijke probleem lost het (denk ik) niet op als workaround.

Ik heb me wel aangemeld, maar deze feature lijkt alleen voor premium (betaalde) accounts te gelden, ik zoek nog even verder, wellicht werkt de app anders dan de webpagina.

Ik ga het vandaag nog even testen. mijn ip# staat wel heel netjes op NL en Freedom bij MaxMind, echter incorrect bij whatsmyip.com

Rudi

1 like

Hallo, ik heb het net eventjes getest:

Het werkt wel als ik op mijn ios device TuneIn gebruik en https://icecast.omroep.nl/radio1-bb-mp3 open. Het ios device hangt aan hetzelfde netwerk als de sonos en maakt gebruik van het zelfde (uitgaande) IP#.
Ik denk dan ook dat mijn iphone (TuneIn app) niet via TuneIn de stream ophaalt maar direct naar de icecast van de npo connect, terwijl de andere devices (lees SONOS, Google Nest hub), via TuneIn proberen te connecten (als een proxy, of verwachten een redirect (met icecast URL) te ontvangen oid).

Ik zie als ik met de webbrowser connect via mijn Freedom internet account (en ip#) naar TuneIn de npo streams ook niet, maar wel als ik via mijn telefoon tether, en dus via een ander uitgaand IP# ga.

Blijft dus iin TuneIn geofilter dingetje, denk dat het IP block waar ik een nummer uit heb gekregen eerst in Londen zat, en kennelijk de geoip info service die TuneIn gebruikt (net zoals een aantal anderen) dit nog denkt… Grrmmmmpf…

Was de hele wereld maar IPv6 :slight_smile:

1 like

Dank voor het testen van de work-around. Het zou inderdaad schelen als alles en iedereen over IPv6 zou gaan :slight_smile:

Als TuneIn nou eens liet weten welke database ze gebruiken. Dan is het uiteraard nog de vraag hoe vaak ze updaten/syncen.

inderdaad, echter ik heb dit gevraagd, maar nog geen reactie van TuneIn. Wellicht kan freedom nog wat gewicht in de schaal leggen

HEEEEYYY, sinds vanavond lijkt TuneIn de NPO stations bij mij weer te streamen !!
(even morgen afwachten of het goed blijft gaan, kan natuurlijk omdat ik “per ongeluk” nu over v6 kom :wink: )
THANKS !

Rudi

2 likes

Ik ben heel benieuwd!

Ik ga straks thuis proberen, ben benieuwd.