Ik ben sinds vorige week over van Ziggo naar Freedom, snelle en mooi stabiele verbinding als resultaat.
Alleen 1 ding is raar. Ik gebruik TuneIn als radio plugin op Sonos, maar sinds de overstap naar Freedom werkt dat niet meer.
Wat blijkt nu: als ik TuneIn als app opstart op mijn iphone en kies voor, bijvoorbeeld, Radio 2 of een andere Nederlandse zender. Dan krijg ik een melding ‘regionale beperkingen, this station is nog available in your region’.
Ik heb het zelfde issue. Inderdaad: Tune in sonos NPO radiozenders
gebruik nu My Tuner Radio op mijn sonos, alleen heb het idee dat de kwaliteit minder is.
Wel raar, het duurde enige uren voordat het probleem optrad, direct na het omzetten van
mijn IP# leek het nog wel even te werken. Wellicht werkt het wel via V6 en niet via V4 oid
ivm geo-adres allocatie en checks.
ik zie op https://www.ipqualityscore.com/ mijn ipv4 in londen , waarch. wil tunein niet naar Engeland praten, dat heb ik eerder ergens gelezen. TuneIn blokkeerd engeland. Reputation van mijn IP# lijkt prima.
MaxMind is correct, geen probleem, verder nog even gezocht: speedguide.net geeft ook een verkeerde locatie, eigenaar en AS. (nl. Clouvider Limited AS62240). Heb het gemeld bij Freedom en Clouvider.
Het is trouwens niet SONOS maar TuneIn die filtert. alle NPO streams zie ik daar niet, en ook mijn google nest hub zegt ook dat tunein het radiostation niet kan afspelen ivm country restricties.
Zouden jullie deze work-around kunnen testen? Ben wel benieuwd of dit werkt:
In de app van TuneIn kun je in de bibliotheek-tab aangepaste URL’s toevoegen. Je zou hiermee de georestrictie kunnen omzeilen. Hier vind je streams van verschillende Nederlandse zenders: https://www.mp3streams.nl/ (je geo-info moet dan wel op NL staan bij MaxMind).
Ik ga het even testen, het zou vlg. mij (alleen) kunnen werken als je via je (TuneIn) account luistert, maar vriend Sonos en Google (Nest hub etc) gebruiken de TuneIn service zonder account, dus de free service zonder in te loggen, dus het oorspronkelijke probleem lost het (denk ik) niet op als workaround.
Ik heb me wel aangemeld, maar deze feature lijkt alleen voor premium (betaalde) accounts te gelden, ik zoek nog even verder, wellicht werkt de app anders dan de webpagina.
Ik ga het vandaag nog even testen. mijn ip# staat wel heel netjes op NL en Freedom bij MaxMind, echter incorrect bij whatsmyip.com
Het werkt wel als ik op mijn ios device TuneIn gebruik en https://icecast.omroep.nl/radio1-bb-mp3 open. Het ios device hangt aan hetzelfde netwerk als de sonos en maakt gebruik van het zelfde (uitgaande) IP#.
Ik denk dan ook dat mijn iphone (TuneIn app) niet via TuneIn de stream ophaalt maar direct naar de icecast van de npo connect, terwijl de andere devices (lees SONOS, Google Nest hub), via TuneIn proberen te connecten (als een proxy, of verwachten een redirect (met icecast URL) te ontvangen oid).
Ik zie als ik met de webbrowser connect via mijn Freedom internet account (en ip#) naar TuneIn de npo streams ook niet, maar wel als ik via mijn telefoon tether, en dus via een ander uitgaand IP# ga.
Blijft dus iin TuneIn geofilter dingetje, denk dat het IP block waar ik een nummer uit heb gekregen eerst in Londen zat, en kennelijk de geoip info service die TuneIn gebruikt (net zoals een aantal anderen) dit nog denkt… Grrmmmmpf…
HEEEEYYY, sinds vanavond lijkt TuneIn de NPO stations bij mij weer te streamen !!
(even morgen afwachten of het goed blijft gaan, kan natuurlijk omdat ik “per ongeluk” nu over v6 kom )
THANKS !