👨‍🔧 Tussentijdse gestopte opname wil niet verder afspelen

Naast dat ik een paar keer een opname niet kon afspelen is bij de opname Last Action Hero (SBS9) het hervatten van de film niet mogelijk (op ±1u. 44min. 50sec.). De eerste twee keer dat ik de film hervatte, op nadere momenten in de film, was er geen probleem. Bij de derde keer kwam er na het laden een ‘still’ van het programma van de zender waarop de box is afgestemd. En verder gebeurd er niets.
met de bijvoorbeeld [X] knop of stop knop kan ik wel terug bij de uitzending komen, maar bij verdere pogingen om de film te hervatten gebeurt hetzelfde. Ook na een ‘reset’ van de box (stekker voor 10 sec uit het stopcontact).
Weer bij het begin starten lukt wel, maar omdat doorspoelen niet mogelijk is, is dat geen oplossing. Je moet praktisch weer de hele film gaan kijken. (En of het dan door gaat na 1u 44…)

1 like

Ik had hetzelfde probleem bij opname van NPO zender. Gelukkig ging het afspelen na paar minuten wel door.

1 like

Ik heb er op een moment zelfs een half uur op gewacht (tegelijk door de community gebrowsed voor overeenkomstig probleem), maar er kwam geen verandering.

1 like

Ik ken het verschijnsel als je opname gemist gebruikt, terwijl de uitzending nog bezig is.
Zodra dan de live uitzending eindigt gaat er wat mis.
Gebruik je dan de pauze, heb je pech en moet je wachten tot de opname weer beschikbaar is.

1 like

Vandaag had ik het ook.
Ik zat ik een gemiste uitzending te kijken.
Na pauzeren wilde de uitzending moeilijk starten.
Na een minuut is het toch gelukt.
Kort daarna liep het vast. stilstaand beeld.
De ontvanger was met de afstandbediening ook niet meer uit te zetten.

1 like

Ik wil een opname bekijken. Als ik op [Bekijken] klik meldt de amino na verloop van tijd dat de opname niet beschikbaar is en loop hij vast. Het enige dat dan werkt is de stekker eruit en opnieuw opstarten.

Robert

1 like

Dit lijkt eenzelfde situatie te zijn als in :white_check_mark: Lange wachttijd voor opstarten programma uit uitzending gemist. Toen bleek er een storing te zijn geweest en was het probleem later weer opgelost.

Speelt het probleem nu?
Om het meer aandacht te geven kun je voor dit type melding beter de rubriek Melding technische problemen hier aan toevoegen.

2 likes

Zoals @Gerben al opmerkt, ik zal je melding verplaatsen naar het juiste topic

De storing is er nog steeds.

Ik ben best tevreden over Freedom, maar de televisie bij Canal Plus is teleurstellend en voldoet niet aan de kwaliteit die de rest bij Freedom heeft.
Zo vind ik het ook een behoorlijk gemis dat ik als ik “begin gemist” gebruik dat ik dan geen ondertiteling via teletekst 888 kan krijgen.
Gisteren was mijn (slechthorende) vader hier en toen waren we te laat voor het begin van het sport programma. Ik kan dan niet voor hem de ondertiteling aanzetten als ik kies voor “begin gemist”.

Robert

1 like

Probleem: kijken uitzending Poirot, zitten in 2/3 van de film. Ineens komt een herinnering in beeld voor een ander programma. Mijn vrouw moet dan op nee klikken om niet daarnaar over te gaan. Maakt per ongeluk verkeerde keuze en we kunnen dan niet meer naar Poirot terug in het deel waar we zaten. Vooruitspoelen gaat niet en hij begint gewoon weer bij het begin van de film. Wat een onzinnige opbouw van functionaliteiten.

Een herinnering moet onder het scherm verschijnen ipv in het scherm. Het moet vanzelf verdwijnen en als ik geen keus maak doorgaan met het huidige programma. Nu schakelt die default naar het andere programma alsof ik dat wil zien. Dit vreemde patroon komt bij alle herinneringen voor, waardoor je steeds in een lope kunt komen die je niet wilt.

Irritant probleem, melding staat idd hinderlijk in beeld, maar onderin -over ondertiteling- vind ik even hinderlijk. Melding zou na 1 minuut moeten verdwijnen IMHO. Overigens schakelt ie bij mij niet automatisch over! Andere firmware? Probeer een update te forceren.