Uitzending terug kijken werkt op verschillende momenten niet meer

Sinds ongeveer een week werkt het terug kijken van een uitzending regelmatig niet.
Als je een recente uitzending wilt terug kijken spoelt hij regelmatig door naar het einde van die uitzending en start dan bij de volgende uitzending.
Door naar een uitzending daar voor te gaan en dan tot bijna het einde door te spoelen lukt het soms om de uitzending wel terug te kijken.
De volgende dag is de uitzending meestal wel gewoon terug te zien.
Het probleem doet zich zowel 's avonds als overdag voor en zowel bij de publieke als bij de commerciële zenders.
Helemaal uitzetten van de Amino of de TV lost het probleem niet op.
Ik heb CD via Freedom sinds het begin van dit jaar en tot voor kort heb ik geen enkel probleem ervaren.
Jan Willem

2 likes
1 like

En bij Live dan ook nog het kanaal, want sommige kanalen zijn Multicast, en sommigen zijn OTT (gestreamed).

1 like

Ik ervaar precies hetzelfde sinds een kleine 2 weken. Heel vervelend. Dit terwijl het daarvoor zonder problemen ging(alleen niet te snel terug willen kijken als het programma is afgelopen daar zitten wat minuten tussen) Maar terugkijken is bijna niet te doen nu. Voorheen liep het ook door in het volgende programma wat nu ook niet meer gebeurt. Het is elke keer maar afwachten ook, heel onvoorspelbaar.

2 likes

Ik kan alleen maar zeggen: Dat zeggen meer mensen hier op het forum.
Ik heb nog een beetje hoop dat er morgen, op het festival, toch een “plannetje” komt over hoe eea getackeld gaat worden.

Vanmiddag terugkijken getest, geen problemen.
Vanavond getest op npo 1 en 2 en RTL4 wel problemen hij gaat naar bijna het eind van het programma, tijdbalk helemaal rood. Het gaat met name mis met de wat recentere programma’s dus degene voor het huidige live programma. Ga je naar het programma dat is uitgezonden voor het dat je wilt terugkijken en vandaar uit doorspoelt dan kan je het programma wel terug kijken.
Direct getest met de CD app op mijn tablet, daar werkt het zoals het hoort.
Daarna weer op de tv getest, nog steeds werkt het daar niet.
Freedom via glasvezel KPN.

Dinsdag 1 oktober weer probleem met terug kijken, 5 minuten na de uitzending wel een terugkijk symbool bij het programma maar terugkijken werkte niet zowel op de TV als de tablet, hij springt bijna direct naar het volgende lopende programma.
Na ongeveer 20 minuten was terug kijken op de tablet mogelijk maar niet op de TV.

Ligt het aan de nieuwe versie 9.5.1 van de TV app of zijn er andere oorzaken, maar momenteel (zondag 13-11) is er geen enkel programma via ‘uitzending gemist’ te bekijken. Voorheen dergelijke klachten sporadisch gehad. Het is een regelrechte ramp!!

Het is een grote puinhoop. Ik merkte wel dat soms de tijd van het programma echt niet klopt. Het wordt ondertussen wel tijd om geld terug te krijgen, want dit is niet de TV die ik verwacht van een serieuze provider. De kans dat een stream het wel doet is momenteel kleiner dan dat hij het niet doet.

Meer dan schandalig, weg met die rommel van Canal+. Hoe eerder ik verdwenen ben hoe beter. Ga nog liever terug naar KPN of zelfs Ziggo (hoewel dat me dat wel een stap te ver is eerlijk gezegd).

Inmiddels 29-11 en ik ervaar precies dit probleem sinds een aantal weken. En inderdaad: resetten Amino helpt niet. De software daarvan is bij. Mijn verbinding bij Freedom is over ADSL Pair Bonding. Modem & Router is van Freedom. Geen veranderingen in de opzet.

Zit hier al schot in?

Zoals te lezen in de reacties: je kunt er om heen werken maar het “aan het eind van een terug te kijken uitzending neer zetten in plaats van aan het begin” is niet altijd voorspelbaar en super ergerlijk. Is er vanuit Freedom niet weer flink druk te zetten op Canal Digital? Eerdere puinhopen konden zo redelijk snel opgelost worden.

Nog steeds problematisch. Soms ruim of vlak voor einde uitzending afgebroken. Soms niet beschikbaar, en een uur later weer wel.
En een groot aantal opnames kan ik niet bekijken. Stream fout of zo. En opnames van ‘deel1’ of ‘deel 2’ ontbreken.

Dat heb ik ook gehad: Zowel opnames als terugkijken gingen ineens stoppen, 8 minuten voor het geplande einde van het programma. Was een dag later weer in orde. Misschien ergens op een server de klok niet goed staan? In elk geval knullig. De puinhopen blijven zich maar opstapelen bij Canal Digitaal…

Het lijkt er op dat de problemen bij mij over zijn ik heb er al een paar dagen geen last meer van, terug kijken en begin gemist gaan de laatste dagen weer goed.

Hier werkt het ook al weer een paar dagen zoals het moet. Nou ja, dat je een programma niet kan terugkijken of een opname bekijken binnen de 5 minuten nadat het programma is afgelopen is natuurlijk niet “zoals het moet”. Toen ik nog xs4all had kon je ook een opname beginnen te bekijken terwijl het programma nog bezig was… Canal Digitaal moet nog veel leren.

Wat je over xs4all schrijft is “begin gemist” dat werkt bij mij wel, van de week nog gedaan.
Dat je pas na 5 minuten als een programma afgelopen is dit programma kunt bekijken dat is bij mij nu ook nog zo, ik ben met je eens dat dit ook beter kan maar ik kan er mee leven.
Mee eens, Canal Digitaal heeft nog wat op te lossen.

XS4ALL is niet meer, KPN4ALL is ook niet hetzelfde (ook niet TV), een zwager wil juist daarom verhuizen naar een andere ISP… TV is voor hem een dingetje dus of het Freedom wordt weet ik niet. Al is de keus niet echt reuze.