Uitzetten TLS required helpt niet: Undelivered Mail Returned to Sender TLS error

→ TLS, Cert, Secure: Fail

Ook dat is niet juist. Ik heb het doeltarget uit de hier gepubliceerde lijst gehaald, dat is informatie die ik niet openbaar ga delen.

Dan gaan we vrolijk langs elkaar heen babbelen en ben ik er wel klaar mee want in jouw report stond de regel [000.293] <‑‑ 250-h2784249.stratoserver.net Hello www11-do.checktls.com [167.71.160.115]

Ja het lukt checktls niet om via TLS met die mailserver te communiceren, dat zegt checktls.
Het doeltarget zegt helemaal niet dat het TLS aanbiedt. Checktls probeert het gewoon en dat faalt. En dat is wat checktls rapporteert.

Zou kunnen. Kortom, wachten wat Freedom bij Soverin gaat uitvissen.

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden.
Op de domein instellingen bij aliassen kan je nu ook TLS aan of uit zetten op alias niveau. Dat was volgens mij eerder nog niet het geval.

Je kan dus TLS aan/uit zetten op twee niveaus:

  1. mailbox
  2. alias

Als je een email verstuurt vanaf een alias met “TLS AAN” op een email box met “TLS UIT”, dan heeft de “TLS AAN” op de alias blijkbaar prioriteit.

Het lijkt er op dat als je en email verstuurt vanaf een alias met “TLS UIT” op een email box met “TLS AAN”, dat dan de “TLS UIT” op de alias prioriteit heeft.

Ik heb net email verstuurd naar iemand waar het eerder mee fout ging, met dus “TLS UIT” op de alias; Tot nu toe geen foutmelding retour ontvangen.

3 likes