[Amino:] verbeteringen software

Thanx voor de bijdrage Delay, we kennen de alternatieven maar voor ons op dit moment niet interessant.
Voor een gedeelte, NPO Start (plus) en NLZiet, hebben we sinds een paar jaar een redelijke ervaring, bekabeld OpenVPN/WireGuard/DuckDuckGo/PC Win10/TV. Wat betreft de android app van NPO Start (plus) en de NLZiet android app voor telefoons en tablets (custom ROM en firmware) is dat minder.

Ik kan me die tijd ook nog herinneren.
De verleng en de cancel knop zaten op de desk van de regie van de uitzending.
Er was alleen publieke omroep in die tijd.
Er is ook een tijdje een signaal geweest, waarmee je reclame kunt herkennen.
Technisch kan er veel meer tegenwoordig.
Bij xs4all werd de reclame er bewust aan vast geplakt.
Uitzendingen zoals Journaal kun je strak plannen.
Sport uitzendingen hebben er een handje van om uit te lopen.
Dat lukte dit jaar zelfs bij de uitzending van een oude voetbal wedstrijd.

Mooi toch dat we weer 30 jaar terug gaan in tijd met Canaaldigitaal wat freedom internet bv in haar pakket slijt aan abonnees en toekomstige klanten.
Jammer dat mijn leeftijd niet meegaat in die tijd terug.

In hoeverre zijn de problemen software gerelateerd en wat is door de amino hardware?

Sinds gisteren heb ik andere hardware aangesloten (xiaomi box s op android)en een groot deel van de gebruikservaring lijkt hiermee opgelost. vooral het laden en bufferen gaat een stuk sneller. Meer in alternatieven voor settopbox

De software valt nog steeds genoeg te verbeteren, maar wie doet regelmatig vergelijkend onderzoek naar de software op verschillende hardware? En waarom lijkt de lat voor de amino zo laag te liggen? Of is de verwachting dat de problemen software matig kunnen worden opgelost? Als er een test panel nodig is, wil ik best af en toe proefkonijn zijn als er verbeteringen zijn.

Maar kan je op die xiaomi box s dan de Canal Digital app installeren ?
En ik zie er geen ethernet adapter op zitten, werkt die alleen draadloos…?

Dag @nl80813
Ik gebruik een usb-ethernet adapter tp-link ue300. Zie Alternatieven voor settop box
Ik heb niks aan de modem settings veranderd.

Je kunt allerlei apps installeren via de Google App Store: canal digitaal, Netflix, Disney+, Kodi etc.

1 like

De tijd die is meegenomen voor de start van een programma bij TV gemist en opnames is te kort. Bij meer dan 50% van de programma’s die ik terugkijk (en dat is bijna alles) mis een gemiddeld 2 tot soms 5 minuten van de start. Bij de zender waar voorruit gespoeld kan worden is dat niet zo’n probleem, dan kijk je het einde van het voorgaande programma. Bij de zenders waar dat niet kan is dat toch vervelender. Zeker als het voorgaande programma een film is van 2,5 uur incl reclameblokken.

3 likes

[oorspronkelijk topic:]
Amino gaat vanzelf aan


Ik heb nu al een paar keer gezien.
Ik doe aan het eind van de avond de ontvanger uit.
En meer als 12 uur later zie ik dat hij aan is.
Er is niemand in de kamer geweest.
Auto stand-by staat op 8 uur.
Ben ik de enigste met deze ervaring?
Of heeft dit iets met updates te maken?

Ja, vandaag voor het eerst. Ik heb er twee en beiden stonden aan.

Ik kreeg op mijn kop vanmorgen dat ik de Animo niet had uitgezet gisteravond. Gelukkig lag het dus niet aan mij.

De Amino staat niet echt uit, er wordt de hele tijd gecommuniceerd met een 2-tal servers Een van de fabrikant, de ander van m7.

Het viel me vandaag op dat de Amino een paar software updates heeft opgehaald, (tussen 11:30 en 12:30) na een software update staat de Amino in het Menu op Home, met op de achtergrond NPO 1 (“kanaal 1”)

Voor uitzetten moet echt de stekker eruit.

@anon17744841
Nou dat is er een voor de wensenlijst.
Na een update, graag de ontvanger terug in oude toestand.

@anon17744841
Deze dingen hebben geen haast.
Als je er uit bent, laat dan even weten wat het stemmetje gezegd heeft.

Het is ook niet de eerste keer, dat het gebeurt.
Maar dit keer wist ik heel zeker dat hij uit stond.

Vannacht zijn een aantal televisieontvangers herstart, zodat ze nieuwe software konden ophalen. Dit zou volgens de berichten rond 04.00 gebeuren. Dat de televisieontvanger aan bleef staan na de reboot is te begrijpen, maar natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Die nemen we even mee in de gesprekken naar Canal Digitaal.

Wat is er nieuw in de update:

  1. Bingewatchen van series is toegevoegd. (Automagisch beginnen aan volgende aflevering)
  2. De door een gebruiker geselecteerde favoriete zenderlijst is weer terug:
    a. Tijdens het live tv kijken klik je op het pijltje omhoog om de mini zenderlijst te openen. (Bestaande functionaliteit)
    b. Klik pijltje naar rechts voor het volgende programma in de EPG (Bestaande functionaliteit)
    c. Klik nogmaals op het pijltje naar rechts om je favoriete zenderlijst weer te geven, zie bijgevoegd plaatje.

4 likes

Ben ik de enige waarbij de amino, na de update van afgelopen nacht, spontaan herstart?
Inmiddels in twee uur al drie keer.

Positief dat er wat verandert. Nu nog de favorieten default maken…

de update was bij mij actief tussen 11:30 en 12:30 en er is zeker 6 maal herstart. ( met een pause van ~ 6-10 minuten tussen herstarts.

Het is toch weer een vreemde wijziging, voelt zwabberend, alsof er geen plan achter zit

  • favorieten zijn niet meer in bulk in te stellen via “instellingen”, alleen nog via info per kanaal
  • Favorieten komt niet voor in “mijn lijst” in het menu, daar zou ik het wel verwachten
  • Als de favorieten lijst leeg is dan wordt in mini menu - favorieten een lege lijst getoond, dat hoeft niet. Iemand die niet de moeite neemt favorieten te markeren wil geen lege lijst zien
  • de mini lijst is nu verwarrend, deels EPG en deels favorieten. Voorheen voor de 20 oktober update werd mini menu gebruikt voor “alle kanalen” en “beschikbare kanalen”

Ik zou het zo maken:

  • Maak favorieten default in mini menu maar als favorieten leeg is val dan terug op de lijst “beschikbare kanalen”. Zo werkt het logisch voor mensen zonder en mensen met favorieten.
  • Gebruik mini menu voor “favorieten” < “beschikbare kanalen” < “alle kanalen” en hou de EPG functies onder EPG
  • voeg bulk edit van favorieten toe in “mijn lijst”

Het zou ook fijn zijn als CD zou communiceren over de wijzigingen.

Edit: favorieten bulk edit is er nog wel, onder “mijn account”, kun je nagaan hoe verwarrend de structuur is. Waarom is er eigenlijk een “mijn account”… verwerk dat door de rest van de structuur, maak het transparant voor de gebruiker.

1 like

Nee jij bent niet de enige, ik heb 2e ontvanger op de slaapkamer. Twee dagen geleden kwam de ontvanger 2 keer bij in de nacht.

Geweldig, neem meerdere afleveringen van Baantjer op, kan de reclameblokken naar hartenlust doorspoelen tot de maand november begint. Crime tv is zender van de maand, geen doorspoelfunctie, echter uw lijstje spreekt tegendeel. Nu is het december en jahoor kan de reclameblokken weer doorspoelen van de al eerder opgenomen Baantjers.