[Amino:] verbeteringen software

Het zou jammer zijn wanneer er geen mogelijkheid komt om door te kunnen spoelen bij opnames. Dit zou feitelijk een kleine stap terug in de tijd betekenen (verwijzend naar de beeldspraak van het cassettebandje). Dit geldt wat mij betreft ook voor de reclame voor bepaalde programma’s die rechtsonder in beeld verschijnen in de statusbar.

Echter, als dit de concessie is die ik moet doen om geen gepersonaliseerde reclame te krijgen, daarmee het verdienmodel van Canal Digitaal respecterend, en gegarandeerd geen persoonlijke (kijk)data wordt verzameld dan is dat wat mij betreft acceptabel. Dan kan ik toch met een gerust hart opnames bekijken. Of dit voor de lange termijn houdbaar is en of toekomstige klanten er ook zo over denken is een onderwerp voor besprekingen tussen Freedom en Canal Digitaal, voor zover dat nog niet ter tafel is gekomen.

2 likes

Bericht van Bobs even naar het centrale topic gekopieerd:

bobs

Opnames

Ik vind de nieuwe settopbox een stuk beter, maar ben eens met alle commentaar van anderen dat het lang niet zo goed is als XS4ALL. Maar boven al die opmerkingen, is een groot gemis dat er weinig zenders opgenomen kunnen worden. Er kan een harde schijf op deze, dus waarom niet lokaal alle zenders opnemen?

Je kan niet alle zenders opnemen !!!

Daar gaat het ook niet alleen om, gaat om doorspoelen terug spoelen van opgenomen programma’s

Kijk eens bij Logitech bijv de Harmony hub met app dan heb je geen andere afstandsbedieningen meer nodig.

In reactie op de logitech harmony als alternatieve afstandsbediening: hij kan de afstandsbediening 710 ‘zien’ en installeren, maar vervolgens blijkt nagenoeg geen van de knoppen te werken. Ik heb een hele set toegevoegd door de AB-functies stuk voor stuk toe te voegen, maar ben nog niet klaar. Tijdrovende klus (waarbij de logitech harmony na iedere knop steeds opnieuw vraagt hoe waarschijnlijk het is dat je hun AB aan zou bevelen; mijn aabeveling zakte in stappen van 5 naar 1…). Ik hoop en verwacht echter dat Logitech dit soort input verzamelt en beschikbaar zal stellen voor nieuwe gebruikers.

Er is al een topic over de Harmony met de juiste oplossing Harmony koppelen

Het beeldformaat in de app is niet goed letters vallen links en rechts gedeeltelijk weg, of is hier nog wat aan in te stellen. ???

Het is mij opgevallen dat het vanavond onder RTL nieuws zo was, bij overige zenders niet.

Een Lip Sync functie, of zoals ook wel genoemd: Audio Synch, HDMI synch, Audio Delay zou voor mij een een waardevolle aanvulling zijn.
.
Geluid via de audio uitgang (via de 9 pins mini din plug) loopt pakweg een tiende seconde achter op de beelden. (Bij de MZ102 was audio via de 3.5mm jack zelfs meer dan een halve seconde, dus wat dat betreft al een enorme verbetering)
Via een Lip Sync functie kan je het geluid wat vertragen zodat het weer synchroon loopt met de beelden.

Meer informatie is te vinden op Audio niet synchroon

Even in het juiste topic geplaatst

2 likes

In dit geval zou die op de amino moeten zitten omdat de tv via hdmi zit en mijn geluidsinstallatie via de audio uitgang.
Vaak laat ik het geluid gewoon via de tv lopen, maar bij films if concerten bijvoorbeeld uiteraard via mijn geluidsinstallatie.

De TV van CD is helaas een hele grote tegenvaller en volgens mij Freedom onwaardig. Ik zal om die reden Freedom voorlopig niet aanraden totdat dit op nivo is gebracht. Dit terzijde. Nu is het zaak om de boel zo snel mogelijk op orde te krijgen. De snelheid is met de nieuwe amino ontvanger gelukkig goed geworden maar er is meer;

  • EPG Layout vebeteren. Zoals bij xs4all/kpn of Tivimate is duidelijk en overzichtelijk
    -Opnemen dmv een opname knop op de afstandbediening vanuit de EPG.
    -Bij terugkijken of begin gemist doorspoelen tot werkelijk begin van programma.
    -Doorspoelen in programma moet mogelijk zijn. Wellicht de reclame blokken wel tonen…(liever niet)
    -Alle overbodige spam en programma’s waar geen account voor is verwijderen.
    Eigenlijk komt het er op neer de werking en userinterface van xs4all/kpn te klonen want die is duidelijk, intiutief en gewoon goed. Als CD slim is geven ze Freedom de vrij hand om dit in te richten tot een topproduct waarmee ze de markt van provider onafhankelijke IPTV aanbieders kunnen domineren. Op dit moment is helaas de eerste de beste “illegale” stream aanbieder op een mediabox met Tivimate beter.
1 like

Het was even wennen, maar uiteindelijk vind ik de indeling van de tv gids erg goed en overzichtelijk.

Wat ik wel mis, is of een uitzending een losse aflevering is, of een serie.
Dat zou opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld een klein logotje erbij te plaatsen.
Zou ook zelfs nog uitgebreid kunnen worden met logotjes voor film, talkshow en dergelijke.

De extra informatie bij een uitzending is behoorlijk omslachtig om zichtbaar te maken. Dat zou beter kunnen door de extra informatie direct zichtbaar te kunnen maken door bijvoorbeeld de groene toets in te drukken.

1 like

Ondertiteling pagina 888 niet in de opnames

Ik zou het fijn vinden als het mogelijk zou zijn om pagina 888 op te kunnen roepen in opnames van de NPO tv-zenders. Vooral bij Nederlands drama is de spraak niet altijd even goed verstaanbaar voor mij en dan zou het een oplossing zijn mee te kunnen lezen via 888.

Mocht er al een mogelijkheid zijn om Teletekst op te roepen tijdens het kijken naar een opname dan lees ik het ook graag. Ik kan het niet vinden.

Dank!

3 likes

De screensaver functie instelbaar in de Amino zou heel handig zijn en voorkomt i.d.d inbranden bij de LG oled TV’s.

Je kunt de ondertiteling óók inschakelen door tijdens het kijken van een VOD asset op de amino, door op de OK knop te drukken, en vervolgens 2 maal het pijltje naar rechts. Daar vind je het ondertitel menu en eventueel ook het audiosporen menu, mocht je in bijvoorbeeld nederlands of engelse taal een film willen zien.

@anon81296904 Als ik ondertitels in wil schakelen en volg de stappen als beschreven kan ik alleen drukken op 'Nederlands ’ en ‘Nederlands AC3’. Ik kan niets vinden om ondertiteling aan te zetten. (Bij de MZ 102 kon ik hier ook ondertitels kiezen). Zie ik iets over het hoofd?

Meer GUI wensen / voorstellen:
Vanuit de EPG (inwelke layout dan ook) bij OK klik op programma:

  • Bij actueel programma; direct naar het geselecteerde programma.
  • Bij verleden programma’s; terug kijken of indien opgenomen de keuze optie verder kijken waar gebleven of opnieuw beginnen.
  • Bij toekomstig programma; keuze opnemen of herinnering, serie en zo

Vanuit de EPG (inwelke layout dan ook) bij REC klik op programma:

  • Bij actueel programma; direct opname starten.
  • Bij verleden programma; terug kijken of indien opgenomen de keuze optie verder kijken waar gebleven of opnieuw beginnen.
  • Bij toekomstig programma; direct opnemen aan zetten

TIjdens bekijken van actueel programma bij REC; direct opnemen starten

Mooi gezegd heren. Ik (ruim 17 jaar XS4ALL-er geweest) ben dan wel de OP van deze post, maar ik ben het met jullie eens dat de toon van sommige reacties erg negatief is, terwijl Freedom dat niet verdiend heeft. Dit was ook nooit mijn bedoeling van deze post. Laten we, zoals Michael zo goed verwoordt, kijken naar het grotere geheel. TV verbeteringen staan op de radar, het lijstje van wensen wordt verzameld. Nu is CD aan zet. Ik heb er vertrouwen in dat Freedom een ieders belang prima kan behartigen, maar onthoud dat dit soort veranderingen niet op stel en sprong komen.

1 like

Wat ik mis bij de opnames is het onderscheid tussen opnames die ik aan het kijken ben en de opnames die nog niet bekeken zijn.Ik weet vaak niet meer wat ik aan het kijken was en tussen al de wachtende opnames is het moeilijk zoeken.
Ik zou graag een appart kopje hebben ‘Aan het kijken’ (of iets dergelijks)

Netflix heeft dit inderdaad ook, maar zo uitgebreid als jij beschrijft lijkt me nu ook een beetje overdreven. De app van CD doet het al, in de lijst met opnames komt in een rood balkje ‘Nog niet bekeken’ of ‘Gepland’. Als er niets staat is er met kijken een begin gemaakt. De webversie van CD heeft een overzicht ‘Verder kijken’. Ik wilde ook zoiets voor de Amino, het aparte kopje hoeft niet speciaal, het rode balkje is ook een optie…

1 like