[Amino:] verbeteringen software

De screensaver functie instelbaar in de Amino zou heel handig zijn en voorkomt i.d.d inbranden bij de LG oled TV’s.

Je kunt de ondertiteling óók inschakelen door tijdens het kijken van een VOD asset op de amino, door op de OK knop te drukken, en vervolgens 2 maal het pijltje naar rechts. Daar vind je het ondertitel menu en eventueel ook het audiosporen menu, mocht je in bijvoorbeeld nederlands of engelse taal een film willen zien.

@anon81296904 Als ik ondertitels in wil schakelen en volg de stappen als beschreven kan ik alleen drukken op 'Nederlands ’ en ‘Nederlands AC3’. Ik kan niets vinden om ondertiteling aan te zetten. (Bij de MZ 102 kon ik hier ook ondertitels kiezen). Zie ik iets over het hoofd?

Meer GUI wensen / voorstellen:
Vanuit de EPG (inwelke layout dan ook) bij OK klik op programma:

  • Bij actueel programma; direct naar het geselecteerde programma.
  • Bij verleden programma’s; terug kijken of indien opgenomen de keuze optie verder kijken waar gebleven of opnieuw beginnen.
  • Bij toekomstig programma; keuze opnemen of herinnering, serie en zo

Vanuit de EPG (inwelke layout dan ook) bij REC klik op programma:

  • Bij actueel programma; direct opname starten.
  • Bij verleden programma; terug kijken of indien opgenomen de keuze optie verder kijken waar gebleven of opnieuw beginnen.
  • Bij toekomstig programma; direct opnemen aan zetten

TIjdens bekijken van actueel programma bij REC; direct opnemen starten

Mooi gezegd heren. Ik (ruim 17 jaar XS4ALL-er geweest) ben dan wel de OP van deze post, maar ik ben het met jullie eens dat de toon van sommige reacties erg negatief is, terwijl Freedom dat niet verdiend heeft. Dit was ook nooit mijn bedoeling van deze post. Laten we, zoals Michael zo goed verwoordt, kijken naar het grotere geheel. TV verbeteringen staan op de radar, het lijstje van wensen wordt verzameld. Nu is CD aan zet. Ik heb er vertrouwen in dat Freedom een ieders belang prima kan behartigen, maar onthoud dat dit soort veranderingen niet op stel en sprong komen.

1 like

Wat ik mis bij de opnames is het onderscheid tussen opnames die ik aan het kijken ben en de opnames die nog niet bekeken zijn.Ik weet vaak niet meer wat ik aan het kijken was en tussen al de wachtende opnames is het moeilijk zoeken.
Ik zou graag een appart kopje hebben ‘Aan het kijken’ (of iets dergelijks)

Netflix heeft dit inderdaad ook, maar zo uitgebreid als jij beschrijft lijkt me nu ook een beetje overdreven. De app van CD doet het al, in de lijst met opnames komt in een rood balkje ‘Nog niet bekeken’ of ‘Gepland’. Als er niets staat is er met kijken een begin gemaakt. De webversie van CD heeft een overzicht ‘Verder kijken’. Ik wilde ook zoiets voor de Amino, het aparte kopje hoeft niet speciaal, het rode balkje is ook een optie…

1 like

Bij Terugkijken wil ik soms een stukje vooruitspoelen. Er verschijnt wel een tijdsbalkje in beeld, maar geen beeld. Dat is lastig want zonder beeld erbij is het steeds gokken waar ik zit. Is dit normaal of is er sprake van een fout?

2 likes

Dat is blijkbaar de standaard op deze (en de vorige) ontvanger. Ik stel voor dat je dit toevoegt in de groep “Wensenlijst Freedom TV” want het is inderdaad erg handig om tijdens het vooruit/achteruit spoelen te kunnen zien waar je bent.

1 like

Allereerst hartelijk bedankt voor alle goede werk.

Hierbij een lijstje van suggesties gebaseerd op waar de software van Amino op het moment veel klachten krijgt bij mij thuis (en ik dus ook):

  • Als je een programma terug wilt kijken kort na het start dan kan dat niet in de eerste minuten.
  • Programmas terugkijken beginnen nu vaak te laat, alsof het begin eraf geknipt is. Dan kun je het programma ervoor aanzetten en spoelen, en dan zie je niks tijdens spoelen.
  • Als je vanaf terugkijken een paar programmas blijft doorkijken, dan wordt er niet genoeg gebufferd en komt er vrij lang een irritante boodschap in beeld.
  • Ik mis een app voor NPO / NPO plus. Dit als aanvulling op de andere apps als netflix, disney etc. Toen ik xs4all verliet had xs4all ook alleen netflix, dus meer diensten/apps zou een bonus zijn: goed voor freedom en CD.

Verder zijn veel dingen genoemd (overzicht gids, afstandsbediening ). Misschien is het interessant als mensen op wensen kunnen stemmen, zodat de prioriteit van gebruikers duidelijk wordt?

1 like

Ik vind de GUI vanaf het eerste moment een flinke teleurstelling (het aanbod en de mogelijkheden voor opname en afspelen laat ik hier buiten beschouwing).

Er zijn 2 grote problemen:
-Ik heb mijn keuze gemaakt en ben klant geworden. Vanaf dat moment is het de bedoeling dat ik een zo’n goed mogelijke ervaring krijg van mijn keuze. Dus geen reclame voor een aanbod waar ik niet voor gekozen heb. Alle zenders die niet in mijn pakket zitten wil ik ook niet zien. Niet de hele tijd programma’s / aanbevelingen / reclame’s in beeld.

-De hele GUI is bijzonder complex en rommelig met een grote constante: veel maar dan ook veel te veel klikken. Voorbeeld: 8 klikken om de info van een programma te zien. Onderweg kom je langs het mysterieuze rode blokje waarin de titel staat van een willekeurig programma waar je op kunt klikken maar dan gebeurt er niets. En dan ook weer verschillende klikken om terug te komen.

CD heeft een flinke klus om hier een prettig te gebruiken GUI van te maken maar ik zie het somber in: Het ontwerp is volledig vanuit de aanbieder gemaakt ipv. vanuit de consument.

(Ten overvloede: Freedom internet is fantastisch!)

3 likes

Grappig dingetje ontdekt:
Op de smartphone een youtube video streamen kiezen. Er wordt dan de keuze gegeven om de “Amino STB” te kiezen. Als je dan Amino kiest komt er direct op het TV scherm een melding; Youtube functie niet geimplementeerd. De Amino ziet het wel maar kan het niet. Vreemd. Weer een voor het wensen lijstje :slight_smile:

3 likes

Naar mijn mening kan je een youtube filmpje nooit casten naar de de Amino, wel naar je TV

Je kan idd ook naar de TV streamen maar dan moet je wel een smart tv met netwerk aansluiting hebben. Als je alleen een “dom” scherm hebt zou het mogelijk moeten zijn om dat via de amino te doen. Zeker omdat de Amino de stream wel ziet maar niet wil/kan verwerken. Is geen hardware maar een software dingetje. Via mijn mi-box werkt het streamen vanaf een telefoon wel gewoon.

Ik heb dezelfde ervaring als @Reneetje
Krijg die melding op telefoon en Animo.
Streamen naar tv lukt wel met bestanden van mijn Android, maar niet met b.v. de youtube app.

@Erik over volumeregeling: Goed idee. Van de week bleek mijn ontvanger te herstarten. Neem aan een update. Daarna was het volume weer terug op 50%. Moest de AB weer ontkoppelen om dit te herstellen en daarna weer koppelen. Dan gaat instellen onder ‘Audio’ tikje sneller, denk ik.

Ik ben het met de meeste verbeterpunten wel eens. Wat voor mij echt een probleem is, is dat opnames veelal te laat beginnen, zodat je het begin van een programma mist. Je zou moeten kunnen instellen hoeveel tijd voor het geplande begin van het programma je de opname wilt starten. Bv voor elke opname 5 minuten.
Lijkt mij ook iets voor de verbeter lijst.

4 likes

Mogelijk is het afhankelijk van de zender… Ik had juist het idee dat er veel te vroeg begonnen en te laat gestopt wordt omdat er ruim reclame (ongeveer het gehele blok) om de opname heen getoond wordt.

Ik had ook het idee, om het onder shift-volume op de remote te doen.
Maar dat kun je alleen bij nieuwe toestellen doen.

Ik zou het prettig vinden, als er ook een overzicht komt van de wijzigingen van de software in de ontvanger.
Zoek de verandering, ervaar ik als onprettig.