Verduidelijkingen rond "onderhoud"-meldingen

Zie: 4 augustus 16.00: Aankondiging: Spoedonderhoud aan internetverbindingen

Niet helemaal duidelijk of het nu op donderdag of vrijdag is.

Daarnaast:
Vanmorgen was er ook onderhoud (link) maar daar heb ik niets van gemerkt.
Ga ik dan (als het morgen, vrijdag om 0600 is) dit maal wel iets merken?

Ik zit via KPN WBA, of worden verbinden juist omgezet naar b.v. (in mijn geval) Fiber Crew omdat die in mijn stad aanwezig zijn?

Wellicht iets meer context geven, eventueel alleen op de Community, zou leuk zijn.

2 likes

:+1:
Eensch, dat standaardverhaal van onderhoud is net zoiets als dat het maar gezegd is.
Zelf ben ik benieuwd wat er dan voor soort en waaraan ‘onderhoud’ zodat ik als gebruiker kan inschatten of dat mogelijk gevolgen heeft; en er al of niet maatregelen moeten worden genomen.

1 like

Gisteren hebben we een MTU-probleem opgelost voor minder dan tien klanten op het KPN WBA netwerk én alle klanten die via Fiber Operator zijn aangesloten. De MTU voor deze klanten was kleiner dan 1500 bytes. Daarbij hebben we gelijk een nieuwe BRAS (Broadband Remote Access Server) in gebruik genomen.

Na deze veranderingen bleek dat het netwerk van Fiber Helmond deze grotere MTU niet aan kon. Dat is niet de bedoeling maar voor nu even niet anders. De Fritz!BOX routers van AVM snapte dat, en die klanten hadden geen probleem. Maar sommige routers van andere makelij hadden dat helaas niet door.

Waarop we hebben geprobeerd om dit voor Fiber Helmond te fixen. Dat lukte niet goed zonder dat we wisten waarom. Vandaar het onderhoud van vanochtend. We hebben het probleem beter kunnen analyseren en daarbij om wat wij denken dat een bug is heen gewerkt.

Tevens hebben we de nieuwe BRAS redundant gemaakt aan de BRAS die we al hadden. Dus is het netwerk weer een stukje betrouwbaarder geworden :slight_smile:

Wat je vraag mbt Fiber Crew betreft in te gaan. Dat netwerk is fysiek al op dezelfde set BRASen aangesloten. We zijn er dus mee bezig maar we kunnen er nog niet op leveren.

7 likes

Wow. Mooie acties!
Redundant BRAS is duur, maar wel noodzakelijk. Goed dat dit gebeurd.
Het netwerk groeit en groeit… Mooi om je verhaal zo te horen Arien.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.