Vernieuwde helpdeskpagina's!

We hebben het er al een paar keer over gehad in ‘What’s Cooking’: de nieuwe helpdeskpagina’s! Vandaag kunnen we jullie eindelijk het resultaat tonen: https://helpdesk.freedom.nl/ Deze helpdeskpagina’s bieden informatie over de belangrijkste dingen waarop Freedom ondersteuning biedt.

We zijn jullie wens niet vergeten om ook handleidingen te plaatsen over dingen waarop Freedom in principe geen ondersteuning biedt, zoals bijvoorbeeld de Turris OMNIA. We gaan hiermee aan de slag en komen ook op korte termijn terug met een plan n.a.v. de community-meeting op 1 augustus.

De helpdeskpagina’s staan al live voor iedereen, maar we willen de community als eerste op de hoogte stellen. Zie je iets geks, heb je een goede suggestie of mis je een bepaalde handleiding? Laat het dan hieronder weten in de comments. Let er hierbij wel op dat het hier gaat over door Freedom ondersteunende diensten.

Wat is er nieuw/aangepast?

  • De indeling van de pagina’s. Op deze manier kun je beter vinden wat je zoekt.
  • De helpdeskpagina’s staan op een apart subdomein.
  • Er is een aparte zoekfunctie binnen de helpdeskpagina’s. Dit zorgt er wel voor dat je via de zoekfunctie op de website zelf niet zoekt in de helpdeskpagina’s. Als je de zoekfunctie van de website zelf gebruikt, krijg je direct een linkje te zien naar de helpdeskpagina’s, zodat je alsnog snel door kunt als je niet hebt gevonden wat je zocht.
  • Alle teksten en afbeeldingen zijn vernieuwd of aangepast waar nodig.
  • Er zijn extra handleidingen geschreven.
  • Je kunt direct naar de handleiding ‘Opzeggen’, we vinden dit namelijk niet iets om te verstoppen in de site:-).

We zijn live maar dat betekent zeker niet dat we nu stil gaan zitten. We zorgen dat we, o.a. op basis van jullie feedback, de helpdeskpagina’s verder optimaliseren. Ook willen we in de toekomst zorgen voor instructiefilmpjes, die kunnen helpen bij het doorlopen van de stappen.

Om het gemakkelijker te maken de pagina’s te optimaliseren op basis van feedback van onze websitebezoekers, voegen we binnenkort onderaan iedere pagina de vraag “Was de informatie op deze pagina nuttig?” toe. Je kunt dat aangeven door middel van een duimpje omhoog of omlaag. Geef je een duimpje omlaag dan kun je direct in een tekstveld laten weten wat je mist of welk (tekstueel) foutje je gezien hebt. Hier wordt achter de schermen nog aan gewerkt.

6 likes

Waarom alleen bij een dumpje omlaag de mogelijkheid om extra tekst toe te voegen? Als dat bij een duimpje omhoog ook geboden wordt, kunnen mensen ook aangeven waarom ze het goed vonden in plaats van alleen maar negatieve terugkoppeling.

2 likes

Ik moest laatst mijn IBAN wijzigen. Via een mail aan de helpdesk kreeg ik te horen dat ik daarvoor naar Incasso formulier | Freedom moest gaan. Ik denk dat deze info goed geschikt is voor een helpdeskpagina.

3 likes

Fijn dat jullie blijven werken aan ‘alles’ binnen :spraydot: Freedom
Gelukkig zijn de HelpDesk-pagina’s goed te lezen :+1: (contrast en lettertype).

Nog wel een tip (zonder haast) :

nu moet ik de handleidingen vinden via het “probleem” dat er misschien aan vooraf gaat.

Is het een idee om een ‘tweede pad’ direct naar die handleidingen te maken?

Voorpagina: extra item Handleidingen
daar vervolgens kiezen voor:
* fiber en kabel (eerste hardware in huis en buitenshuis)
* hardware in het netwerk (modems, routers, acces-points, enz.)
* software , …
enzovoort
en deze dan onderling linken (niet 2x intikken, natuurlijk)

Sterkte met het verder verbeteren van de beste provider.

3 likes

Hallo Suzanne,

Ik heb een eerste blik geworpen. Complimenten dat jullie hiermee aan de slag zijn gegaan.
Ik heb na een eerste blik alvast een paar suggesties/opmerkingen. Als ik later tegen andere zaken aanloop kom ik daar op terug.

  • Ik mis een rubriek “Nieuwe aansluiting”. De onderliggende pagina’s zullen wellicht grotendeels dezelfde zijn als bij “Overstappen”, maar dat is voor de argeloze gebruiker niet vanzelfsprekend.
  • De onderwerpen bij nieuwe aansluiting moeten in ieder geval de volgende casussen behandelen:
    1 abonnee met DSL bij een huidige provider die een glasvezel van Freedom wenst
    2 abonnee met kabel (Ziggo) die een glasvezel van Freedom wenst
    3 abonnee met een nieuwe aanleg die voor het eerst een glasvezel in gebruik wil nemen (bijzonder geval ook een 2de of 3de glasvezel op hetzelfde adres)
    4 abonnee die verhuist naar een adres waarop hij nog niet weet welke infrastructuur daar hem ter beschikking staat
  • Evenzo mis ik de rubriek “Verhuizen”; eventueel te combineren tot “Verhuizen of opzeggen”. Binnen die rubriek mis ik een item voor het geval een abonnee is overleden.
  • Ik mis een subrubriek die uitlegt wat het verschil is tussen AON, GPON en XGSPON en hoe dat de keuze van wat je wil bestellen gaat beïnvloeden (o.a. modemkeuze). In de toelichting foto’s van de verschillende FTU’s die men kan tegenkomen en hun consequenties
  • Ik mis een subrubriek die de verschillen tussen KPN, Glaspoort, Delta, T-mobile en andere fiberoperators toelicht.
  • Onderin zit een gele band met “Storingen” “Community” en “Woordenlijst”. Ik zou deze balk prominent bovenin zetten tussen de URL en het zoekvak. Daarnaast zou ik de ondergrond van “Storingen” groen maken wanneer er geen actuele storingen open staan (en geel laten wanneer jullie een storingsticket hebben openstaan)
  • De woordenlijst is een goed idee. Voor mensen die de begrippen als IMAP en NTU niet kennen is een toelichting die verdergaat dan de betekenis van de afkorting gewenst: bijvoorbeeld dat SMTP gebruikt wordt voor Uitgaande mail, en waar je het moet instellen (link naar pagina’s die de betreffende mail instelling uitleggen)
  • Meer e-Mail:
    1 hoe stel ik een mailbox in op android;
    2 hoe kan ik aliassen gebruiken;
    3 verschil tussen alias, forwarder en mailinglijst en hoe in te stellen

Dat is toch niet logisch. De Fritzbox zou standaard op Nederlands moeten zijn ingesteld. Omgekeerd is op termijn (lage prioriteit) wellicht wel een goed idee wanneer de Helpdesk ook in het Engels beschikbaar komt.

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Succes met het vervolg

2 likes

Dank voor de feedback! De handleiding ‘Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?’ is direct opgesteld en toegevoegd. Ik heb de rest van de feedback genoteerd en ga deze met mijn collega’s doornemen om te kijken of en hoe we dit kunnen gaan doorvoeren.

1 like

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.