Je mist mijn onderliggend sarcasme waar een mailprovider weinig belang heeft bij toegankelijk(er) alias-beheer.
Wanneer een aanbieder een geboden functie moeilijk maakt om te kunnen gebruiken (hier te beheren), zal het wellicht minder gebruikt worden en daarmee minder resources gebruiken.
Het liefst geef ik mijn contacten een eigen alias waarmee zij (naar) mij kunnen mailen. Iets dat ik maar laat want die paar honderd van nu zijn al lastig genoeg uit te lijsten.
Verder kan dat “eenvoudige script” bij een provider, zeker bij veel aliassen, een serieuze uitdaging vormen om op schaal toegepast te worden.
Die referentie lijkt mij in mijn.freedom.nl ongewenst. Strikt genomen mogelijk een security breach.
Vermoed dat weinigen ‘weten’ wat het daar wonende “all.js” script van 1,7Mbyte aan code, allemaal kan doen.
Ik denk dat dit een slip-of-the-finger is geweest bij development want ik kan/wil mij niet voorstellen dat een privacy minded (mail)provider, routines vanuit een derde partij wil doorgeven om bij haar gebruikers - what-ever - functies te bieden.
Wil mij voorstellen dat @Anco dit meeneemt bij Soverin.
Is idd nieuw omdat Freedom/Soverin besloten heeft om gebruik te gaan maken van “importmaps” functionaliteit om (denk ik) de vele java-scripts als gebruikt in o.a. mijn.freedom.nl; te kunnen managen. Oorzaak dat een aantal van mijn ‘oudere’ systeem-browsers geen gebruik meer kunnen maken van mijn.freedom.nl
De https://ga.jspm.io → “JSPM is an open source project for working with dependency management via import maps in browsers.”