Ik heb her en der al wat informatie kunnen vinden op de community maar mis nog net wat, dus mijn excuses alvast als het op een herhaal vraag lijkt
De 24e van april wordt ik aangesloten op het netwerk van Freedom, helaas heeft mijn vorige provider (Odido) mij nu al afgesloten, dus het is even 4 dagen op een persoonlijke hotspot leven
Nu dacht ik: ik bereid mijn nieuwe installatie al voor. Ik heb mijn nieuwe ONT van Huawei aangesloten op de glasaansluiting van OpenDutchFiber. Volgens de mail van Freedom moet je oude apparatuur voor activering verwijderen (de ONT van Odido). Echter lees ik niets over hun eigen geleverde apparaten. Kan ik dit nu gewoon allemaal laten draaien, of moet ik toch alles loskoppelen, en weer aansluiten op de 24e?
Ook vroeg ik mij nog wat af wat de juiste instellingen zijn voor mijn Netgear Orbi 850 systeem. Volgens de ai robots is deze router zelf zo slim om alle instellingen over te nemen, en hoef ik niks te doen. (Ik ga mijn eigen modem gebruiken en heb dus geen Fritz box ontvangen)
Ik las dat ik de Vlan op 6 moet zetten, en meer eigenlijk niet. Toch vraag ik mij nog af of ik niet iets moet doen met de IP nummers die Freedom mij in een mail gestuurd heeft.
Lang verhaal, maar ik zat gewoon een beetje met deze vragen in mijn hoofd.
staat er niet in de mail/brief dat je op de avond vóóŕdat de ODF-fiber actief wordt, je alles moet uitzetten/afkoppelen ?
Op conversiemoment wordt gekeken of er “iets” aan jouw kant op de glasvezel zit .. .. dat kàn activeren tegenhouden.
Zelf heb ik toen alles UITgezet en het glas nog niet aangesloten (dopjes er nog opgelaten)
Halverwege de ochtend de boel aangesloten een AANgezet; toen werkte het meteen.
Ook zou ik niet de AI-botjes geloven, maar meer kijken op de helppagina van Freedom zelf:
Zojuist kreeg ik een mail van Freedom dat mijn dienst geactiveerd is. Echter blijft na het aansluiten van de ONT het PON lampje groen knipperen. Is er een manier om dit zelf op te lossen?