Waarom kunnen we zo weinig opnemen, bijv. de 'Duitslanden'

Ik heb dit een tijd geleden ook al aangekaart. I.d.d. kon je bij XS4ALL alles opnemen en ik begrijp niet dat dat niet geregeld kan worden. Ik wil er zelfs meer voor betalen.

1 like

Terug naar de VHS recorder dan maar. Dan heb je zelf alle controle over de opname :wink:

Ik deel overigens de frustratie, met name voor Dr. Who op BBC die niet opgenomen kon worden

Alleen dat is iets wat de zenders zelf bepalen, en het zal steeds minder vaak gaan voorkomen dat je in ieder geval al de reclames door kunt spoelen.
kpn heeft nog een bak ouder contracten van uit de tijd dat digitale tv nog fiks gepromoot moest worden. Toen kon alles als er maar digitaal gekeken ging worden.
Met nieuwe onderhandelingen zal dat ongetwijfeld steeds slechter gaan worden.

Ik ben een fervente kijker van Duitse televisie.
Bij Freedom kan je bij ARD en ZDF niet terugkijken, maar de ARD en ZDF hebben ook Apps in de Applestore. Via Chromecast kan ik alle series en uitzendingen (gemist) van de ARD en ZDF terugzien.
Er zijn enkele uitzendingen die niet in het buitenland getoond kunnen worden, maar dat zijn er er echt maar een paar.

Die vraag zou je eigenlijk bij de Duitse zenders neer moeten leggen.
is puur een kwestie dat zij dat helaas niet meer toestaan.
KPN bijvoorbeeld heeft met veel zenders nog oude contracten waar het wel toegestaan was. Maar als die aflopen, zal het ook daar niet meer kunnen.