WAN herkent als Radeon Service SRL? Waarom en wat is de relatie met Freedom Internet?

Sinds ik over ben van Tweak naar Freedom Internet zie ik dat mijn router (UDM Pro) de WAN-verbinding herkent als zijnde van Radeon Service SRL. Wat is de link tussen Freedom Internet en Radeon Service SRL? Voorheen werd Tweak herkent als Cambrium, en dat is een logische daar Tweak onder Cambrium viel. Maar Radeon Service SRL kan ik zo niet plaatsen. Iemand?

Oud IP-adres dat is overgenomen door Freedom ?

Radeon Service SRL is een ISP in Moldavië.

Waarschijnlijk gaat het dan om een oud IP-adres van die ISP.

Een IP-adres dat eerder van Radeon Service SRL was klinkt dan wel logisch.
Bedankt voor het meedenken!

Maakt mij dan wel benieuwd welke geoip database de UDM pro dan gebruikt. :thinking:

Dat is een goede. Kan ik daar achter komen? Of is dat een vraag die ik direct aan UI kan adresseren?

dit item is al gemarkeerd als “opgelost
dus antwoord op jouw vervolgvraag kan hier na 24 uur niet meer worden neergezet.

(al rek ik met deze opmerking die 24 iets op … … )

In de UniFi OS release notes uit 2023 staat “Updated GeoIP Database”, dus vermoedelijk een lokaal bestand dat niet zo vaak wordt bijgewerkt. Meestal is dat de gratis Maxmind GeoLite2 database.

Dank je wel net. Ik zal hier een naar kijken. Wellicht kan ik via ssh zelf deze database updaten.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.