Webmail doet het WEER niet, ik heb het NU nodig

Webmail doet het WEER niet, ik heb het NU nodig. 504 timeout al weer,
En de helpdesk is niet bereikbaar. Ook op twitter wordt niet gereageerd.
Dan hoop ik maar op deze manier

Hier geen problemen met webmail op zowel mijn freedom email adres als mijn eigen domain email adres.

Ik wel, en nog steeds. Zo kan ik niet werken.

Een 504 (Bad gateway) is een fout ergens in de schakel tussen de PC en de server. Dit kan ook een (reverse) proxy zijn.

Vorige week precies hetzelfde probleem, toen gaf helpdesk aan dat het een storing was aan hun kant. Loste toen langzaam op.

504 is geen “Bad gateway” maar “Gateway Time-out”, exact zelfde als vorige week.

Hoe herken ik hier trouwens mensen die namens Freedom spreken?

van Freedom

Op de mirror bij BOF ook niet.
https://mail.freedom.nl

werkt nog steeds niet, via verschillende PCs thuis geprobeerd.
Ook niet via telefoon die op 4G zit en niet op wifi.

Geen dingen gebruikt die de DNS beinvloeden?
Of VPN op al je apparaten.

Helpdesk gesproken, die bevestigen dat het een storing is aan kant van Freedom, Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem.

1 like

Het werkt nog steeds niet. Dit vind ik niet acceptabel van Freedom.
Dat het zo lang duurt om het probleem op te lossen betekent voor mij dat ik me afvraag of ik zal gaan overstappen zodra we heir glasvezel krijgen. Dit geeft geen vertrouwen in Freedom als provider.

Er is vannacht een onderhoud, maar hopen dat dan ook jouw probleem opgelost is.

Mail is uitbesteed aan Soverin en als je naar webmail.freedom.nl gaat dan zie ik freedom.nl, webmail.freedom.nl en soverin.net.

mail.freedom.nl is al een hele tijd niet meer actief en behoorde ook tot een andere organisatie.

Je kunt testen of het bij Freedom zit of bij Soverin door te kijken of deze pagina dan wel krijgt: mail.soverin.net overigens kun je daar niet inloggen met jouw Freedom gegevens.

Ondertussen hebben we hier ook een storingsmelding van gemaakt op de website.

Naar zover we dus weten is het wel mogelijk om mail op te halen via IMAP en te versturen via SMTP. Daar zouden de problemen niet op spelen.

Soverin is nog met het onderzoek bezig.

Mail via imap.smtp werkt inderdaad goed.

@PeterB Mail via bijvoorbeeld Microsoft Outlook is dat geen (tijdelijke) oplossing voor je probleem?

Ja gelukkig werkte dat wel. Maar om nou al je email op een smartphone te doen werkt niet echt, maar/en zie volgend antwoord

Ja uit armoe dan maar Thunderbird voor een belangrijk account ingesteld, maar ja dan mis je wel de geïntegreerde PGP functionaliteit. Ik teken vrijwel al mijn mails namelijk met PGP.

Daar heb je toch enigmail voor?

Nee daar heb ik webmail voor, mede omdat ik eigenlijk niet alle emails op mijn computer wil hebben staan.