Website is down

Ik heb een website via mijn freedom (zonder hosting). Blijkbaar moet deze worden opgemaakt via markdown. Ik had in het verleden een redirect naar mijn website van de universiteit aangemaakt; die deed het ineens niet meer. Men was overgeschakeld van html naar markdown en dus waren er enkele standaard markdown files (w.o. index.md) neergezet. (Het zou fatsoenlijker zijn geweest de klanten hierover te informeren.) Ik heb die geedit, en kreeg de redirect naar mijn home page weer werkend. Nu kan ik echter geen verbinding meer krijgen naar deze freedom website. Dit wekt natuurlijk weinig vertrouwen. Dit is natuurlijk spielerij, maar ik heb op dit moment nog mijn xs4all home page op de freebsd server shell.xs4all.nl staan, en had iets vergelijkbaars gehoopt van freedom. Hoe dan ook: zijn er ook anderen waarvan de website die gekoppeld is aan freedom down is?
Peter

Je kan ook gewoon alles in plat HTML opmaken. Ik kon mijn aloude speel-xs4all-homesite, 1:1 m.u.v. de cgi-script, overzetten.
In principe kan je in het CMS zelf veel meer mee dan bij xs4all kon o.a. omdat je talloze subsites kan maken die je weer hele makkelijk kunt omschakelen desnoods net als bij xs4all weer (subdir) kunt onderverdelen.
Bewerken en denken in/met het Jekyll-CMS is een verder een vooral kwestie van wennen en zelf vind ik het (ook) balen dat ik dingen met sleur en pleur vanuit de GUI moet overzetten. Kwestie van omdenken.
Ergens werkt het wel weer beter omdat je verder geen offline tooling nodig hebt, denk aan editors om plaatjes te bewerken en bv he tmaken van een blog is een fluitje e.d.

Je kunt ook je hele website offline aanmaken en die dan als een integrale zip omhoog brengen. Het nadeel is dan weer - voor herbewerken - dat die inhoud ( intern)- een andere opslag-referentie krijgt.
Wat ik zelf prefereer zijn vaste web-links zodat ik met één druk in de editor kom van een bepaalde website.

Momenteel lijkt de boel - het systeem dat de websites daadwerkelijk genereert - idd plat te liggen.
Ik snap de hoge verwachtingen maar accepteer dit als work in progress.
Komt wel weer goed, als morgen iemand op kantoor weer een schop tegen een scriptdoos geeft.