[Wens:] Freedom Service Bundel

Ja! Ik zou ook wel iets van Matrix willen hebben met de mogelijkheid tot het toevoegen van bridges. Geen idee of dat laatste een beetje te doen is op grote schaal. Ik ben nu zelf het e.e.a. in elkaar aan het maken in docker containers, maar het zou fijn zijn als het gewoon een dienst zou zijn.

3 likes

@readefries Bij Ungleich kan je voor een klein bedragje per maand een hosted Matrix server huren.

Een bridge naar andere messaging netwerken bij:

Bridging to other networks using matterbridge is a 10 CHF setup fee and 5 CHF/month maintenance fee. It supports the following protocols: Discord Gitter IRC Keybase Matrix Mattermost 4.x, 5.x Microsoft Teams Rocket.chat Slack Ssh-chat Steam Telegram Twitch WhatsApp XMPP Zulip)

Ik weet niet wat de capaciteit van zo’n servertje is (tientallen, honderden of misschien wel duizenden gebruikers?), maar als de kosten gedeeld worden dat lijkt het me niet heel kostbaar.

Ik heb even zitten lezen hoe die bridge precies werkt. Het is eigenlijk een bot die bij twee omgevingen kan en alle berichten repliceert tussen twee losse kanalen. Niet echt een nette oplossing.