Whiltelist werkt niet?

Hallo,

Een dagelijks mailtje, van root@example.com, gestuurd naar root@example.com, wordt door Soverin als spam aangezien. Dit is zo’n “dagelijks cron mailtje”

Mail naar root@example.com wordt doorgestuurd naar een mailadres bij Freedom/Soverin.

In de Freedom portal heb ik *@example.com in de whitelist staan.

Waarom dan toch de blokkade van Soverin? Waarom werkt de whitelist niet?

(domein waar het om gaat vervangen door example.com maar dat vermoedden jullie al)

Heb je het er al eens uitgehaald en er weer opnieuw ingezet?

Dat is wat ik nu doe. Maar als de Freedom portal zegt dat iets groen is, dan is het toch groen?

Dat wat groen zou moeten zijn ook groen is, is een veronderstelling die er vanuit gaat dat die eigen gedane instelling ook de leidende instelling is die zou zijn geactiveerd.

tldr; een eigen registratie ter zekerheid is beter om op te vertrouwen.

E.e.a. heeft er ook mee te maken dat, zover ik nu zie, dat Freedom/Soverin een cascade-server model hanteert voor wijzigingen. Iets komt vanuit de gebruiker in het voorportaal dat door een andere server moet worden geactiveerd. Dit oppikken gaat op drukke momenten traag of gebeurd zelfs helemaal niet (meer).
Pas geleden gebeurde er ook zo iets waarbij bepaalde authenticatie instellingen (op de productie server) ‘zomaar’ inactief werden waarbij ik vermoed dat iemand ‘gedachteloos’ de boel heeft gereset (die paar geavanceerde gebruikers zoeken het zelf maar uit).

Meermalen meegemaakt dat iets ingesteld niet perse direct ook zo actief was/werd. Je gaat dan aan jezelf twijfelen terwijl het simpelweg (nog) niet doorgevoerd was.
Ik merk dat bv bij website maken waar ik soms een primair bestand moet veranderen (bv door het commentaar aanpassen) om te zorgen dat mijn onderliggende wijzigingen in folder ook echt worden opgepikt. Tegenwoordig gebruik ik ook een (tijd)variabele om zeker te weten op welk moment de site en daarmee inhoud actief kwam.
Idem met DNS en aliassen waarbij ik dan een TXT record of AliasTijdsNaam gebruik zodat ik daarmee weet of ik de waarheid in handen heb. Zo weet ik ook of en wanneer Freedom/Soverin (stilletjes ) een herstel heeft uitgevoerd en ik dan mijn wijzigingen - die ik sws registreer - weer aanbreng.

Niet goed om geen vertrouwen meer te hebben in wat men toont maar met wat handelingen is die status zelf controleerbaar.

1 like

Beetje off-topic.
Iets waar de fritzbox ook last van heeft.
Als er een verstoring is geweest, komt het voor dat een van de dect200 niet aan of uit gaat zoals gepland.
Het systeem komt niet op het idee, om dit later in te halen.
Soms is de oorzaak daar het herstarten van de dect software in de box op het schakelmoment.