WIFI schakelaar Infraroodpanelen

Weet niet waar ik het anders kan plaatsen, dus maar hier.
Sinds augustus verwarm ik mijn kantoor met infraroodpanelen, om het uit te proberen. Stom als ik was heb ik toegestaan om de thermostaat via WIFI te laten gaan. Nu zit er een wifi-schakelaar in de verbindingsdoos die een signaal stuurt/ontvangt van de thermostaat en dat gaat dan ook nog eens via internet via een account bij salusconnect.io/. De bedoeling daarvan is dat ik via een app of hun website de temperatuur op afstand kan regelen. Daartoe hangt een Ralink kastje aan de Fritz!Repeater die in het kantoor staat.
Helaas kan ik geen wachtwoord geven aan die Ralink-toegang en daar baal ik eigenlijk van. Heeft iemand van jullie enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Of maak ik mij zorgen om niets?
Ralinkblur

Je kan LAN4 van de Fritz!Box omschakelen naar “GuestNetwork”.
Dan kan dat “Ralink” ding (geen idee wat dat is) niet meer bij je gewone netwerk.
Helpt dat?

Leuk idee, zou even moeten uitzoeken hoe dat te doen. Maar op de LAN 4 zit heel mijn kantoor met de productie PC en laptop. En er loopt maar één internetkabel onder de vloer van Fritz!box naar kantoor. Tussen Fritz!box en kantoor zit zo’n 12 meter.

Ja, ik ken je setup niet.
Ik zie ook een Fritz!Repeater 3000 (denk ik) op de foto. Staat die gekoppeld met een Wireless Bridge naar je Fritz!Box of is dat bekabeld, een zgn. LAN-Bridge?
En zit de RaLink dan aan een van de Ethernet poorten van de Fritz!Repeater 3000?

Klopt, goed gezien. De Ralink zit bekabeld aan de Fritz!Repeater. De Fritz!Repeater zit bekabeld aan een switch die bekabeld zit aan de Fritz!Box. De Repeater is geplaatst omdat het WIFI signaal van de Fritz!Box van te ver weg moet komen.

Zoals ik dus zei, LAN poort 4 van de Fritz!Box omzetten naar GuestLAN.
Twee goedkope switches kopen met VLAN mogelijkheid bijvoorbeeld: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts) kopen? - Prijzen - Tweakers
Op de Fritz!Box b.v. LAN1 (VLAN1) en LAN4 (VLAN44) aansluiten op die switch aan de ene kant, dan de huidige kabel (VLAN1+44 tagged), naar de plek van de Fritz!Repeater, daar weer uitsplisten op 2 aparte ethernetpoorten op die goedkope switch en de Repeater aansluiten op VLAN1 en de Ralink op VLAN44.

Ik denk dat ik je niet begrijp.
De Fritz!box staat voor in het huis. Daar zitten de Lan 1 t/m 4 poorten. LAN 4 gaat onder de grond naar het kantoor achter in het huis. De anderen gaan: LAN 1 naar de TV; LAN 2 naar de radio; en LAN 3 wordt niet gebruikt.
Lan 4 komt dus in het kantoor uit bij de switch. Vandaar gaat er een ethernetkabel naar de Fritz!Repeater waar de Ralink aangekoppeld is. Aan de switch hangen mijn PC, een laptop en een Grandstream VOIP telefoon en nog een paar dingen.

Ik zal me eens verdiepen in die VLAN, want ik snap je verhaal niet.

Poeh, daar moet ik even over nadenken. Heb gelezen:

Ik denk dat ik in grote lijn snap wat er wordt geschreven, maar omdat nu zelf maar te gaan doen, daar zie ik tegenop. Het lijkt me op zich wel leuk om uit te proberen, maar ik heb geen testomgeving daarvoor. Even laten bezinken.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.