Wireguard ondersteuning op modems

Het gaat om dit protocol: https://www.wireguard.com/

Ik gebruik zelf geen Frtizbox echter het Freedom modem voorzien van wireguard zou een waardevolle aanvulling op de privacy toolbox zijn.
Wireguard is een efficient breed geïmplementeerd protocol voor VPN tunneling.
Ik denk dat AVM dit best een waardevolle aanvulling zou vinden.

Ondersteund op de belangrijkste Linux distro’s, Android, iOS, OpenBSD, FreeBSD, OpenWRT, …

3 likes

Als aanvulling wireshark heeft niet alleen een grafische protocol analyzer, maar ook een textmode versie.
tshark genaamd die mogelijk beter geschikt is voor een webbeased aansturing.

WireGuard en Wireshark(/tshark) zijn wel twee verschillende dingen :slight_smile: Hoewel het interessant zou zijn als AVM zoiets aan zou bieden hoop ik dat ze het beter aanpakken dan Netgate deed. En niks houd je tegen om een kleine machine achter je modem/router te zetten en met poort-forwarding (of direct op IPv6 :smiley:) dit aan te bieden.

In welke context voor de privacy-toolbox zou je 't willen gebruiken? Uiteindelijk verbind je naar een(/jouw) thuis IP. Gaat het dan om veilige, directe toegang naar apparaten binnen je netwerk? Of wil je vanaf andere plekken als het ware vanuit thuis internetten?

1 like

I know, ik was alleen deze entry kwijt, deze was ergens anders bedoeld…
Of gewoon geen Fritzbox gebruiken en zelf een FW in elkaar te zetten… :slight_smile:

Fritzbox is vziw Linux based en die implementatie is al >1 jaar native in de kernel.