Ik las in de duitse C’t (No 14 van 27 juni 2025) een artikel over een hardwarefout in oudere fritzboxen ( 6890 LTE, 7590 en 7590 AX). Dit is als je handig bent met een soldeerbout en jonge ogen hebt, op te lossen door het vervangen van een condensator. Hierbij een link naar het blog waar staat hoe je ziet of je getroffen bent. (let op is duitstalig) [de] Fritz!Box 7590: Die Ursache der WLAN-Ausfälle ist gefunden! - pfister.dev blog en de link naar het C’t artikel (achter een betaalmuur) c't | heise magazine
Heel interessant en zou kunnen dat mijn 7590 mogelijk ook is getroffen met dat Wifi-uitvalprobleem.
Wel interessant om bij gelegenheid de start/stabiliteit van de voedingchips e.d. na te gaan meten.
Nu nog een moment vinden dat ik het huis kan stilleggen om de 7590 door te meteren.
Hier een link met PCB voor/van de 7590 met locaties van de 3 mogelijk storing gevende spannningsregelaars: Follow-up: Failure of the 2.4 GHz WLAN on the FRITZ!Box 7590 after approx. 5 years - repair optionsBorn's Tech and Windows World
dank je, @Alexz voor jouw melding !
Bekijk die websites in ieder geval als:
.1. jouw FritzBox7590 een serienummer heeft, dat begint met J, met K, of L01.. t/m L25..
of
.2. jouw FritzBox7590 bromt of fluittoon geeft
of
.3. de WLAN slecht of helemaal niet meer functioneert.
Gebruik dan je FritzBox niet meer tot je het aanbevolen herstel hebt gedaan.
Heb je een 7590 (of 7590-AX) uit die series, onderneem dan actie vóórdat het te laat is.
Thomas-Pfister legt (in het Duits) netjes uit wàt er mis is en wat je eraan kunt doen.
Ik heb er 2 uit de “K” serie, en bij beide exemplaren zijn de waardes van de C3 condensatoren 0-2nF.
Gelukkig zijn ze ook allebei al buiten bedrijf, en liggen als reserve in een doos, maar ik ga deze tzt wel repareren.