Wordpress Website

Hallo,

Mijn vraag gaat over Wordpress en met name over het aanpassen in Wordpress van de verschillende pagina’s van mijn website.

Ik plaats mijn vraag onder ‘Van bestelling tot installatie’ maar zou het liever onder Hosting of Websites plaatsen, maar die topics zie ik niet tussen de opties staan, dus dan maar even zo.

Ik heb mijn website laten verhuizen van XS4ALL naar Freedom.
Bij XS4ALL werkte het zo dat ik inlogde via Wordpress en dan redelijk eenvoudig pagina’s kon aanmaken/wijzigen. Bij Freedom gaat dit iets anders, of lijkt dit anders te gaan:

inloggen bij >> MijnFreedom >> Webhosting >> Log in (rechts op het scherm)
Nu kom je in een Plesk-Obsidian-omgeving. Hier staat linksonderaan in het menu ‘Wordpress’.
Wat ik nu wil is iets waar ik niet uitkom. Ik weet dat ik in Wordpress iets van 20 subpagina’s heb gemaakt (voorheen toen de site nog door XS4ALL werd gehost). Maar nu weet ik niet hoe ik iets op deze pagina’s kan wijzigen. Ik krijg geen lijst van subpagina’s te zien. Voorheen ging dat via het systeem van WYSIWYG-systeem: je zag toen links in het menu een lijst met pagina’s en als je iets aan een pagina wilde veranderen, dan wees je die pagina aan en klikte op ‘wijzigen’. Daarna paste ik tekst aan, plaatste een foto bij, of haalde een foto weg.

Weet iemand hoe je dit nu doet in Plesk Obsidian?

Als ik in het overzicht van Websites & Domains in de Plesk omgeving kijk heb ik een knop ‘Log in’.

Daarmee kom ik in de admin space van de website voor Wordpress terecht waar ik mijn normale dingen kan doen die ik normaal ook in Wordpress kan doen.

Is dit mogelijk een antwoord op je vraag? Anders begrijp ik je misschien verkeerd.

Hoi Bastiaan, ja, ik denk je dat mijn vraag goed begrepen hebt.
Ik kom dan een probleem tegen en dat is het inloggen.
Ik klik op Log in, zoals dat staat aangegeven op het plaatje dat jij hebt toegevoegd en kom dan in een volgend scherm zoals ik zal laten zien in een plaatje. Daar staat ook weer log in. En als ik daar op klik krijg ik een menu aan de linkerkant te zien, een setup-menu waar ik niet weet wat te doen. Het lijkt alsof ik een nieuw password moet laten genereren. Dat heb ik al eens geprobeerd, krijg dan ook een nieuw password, maar daar kan ik niet mee inloggen. Is dit wel de weg die ik zou moeten nemen? Want dan weet ik of ik evt. een helpdesk moet uitleggen.

plesk2_wordpress

Ik hoop dat de ingevoegde plaatjes werken. Anders moet ik wat anders proberen.
Dank zover, Jaap

Ah, ik heb het toch nog net weer geprobeerd en een password laten genereren en daarna ingelogd en nu ben ik inderdaad ingelogd en zie ik de pagina’s die ik heb gemaakt in wordpress. Ik denk dat het zo is opgelost. Dank Bastiaan,
Jaap

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.