Zelf xs4all opzeggen

Hellup? Ik wil graag liefst deze maand of in de eerste week van augustus overstappen van XS4all naar Freedom. Dat betekent dat ik zelf XS4all moet opzeggen?
Is er ergens een stappenplan dat me helpt om e.a. zo soepel mogelijk te laten verlopen. En de site van XS4all is ook niet uitermate duidelijk over hoe je kan opzeggen.
frmpfff.

Op de help pagina’s van Freedom staat: Zeg je provider pas op, nadat je van ons een melding per e-mail hebt gekregen dat je je huidige provider kan opzeggen.

Vanaf xs4all loopt alles heel soepel.
Wel zelf op tijd de forwarding van de oude email aanzetten.

Oh, ships, ik heb net al opgezegd, per 23 augustus en een aanvraag bij Freedom ingediend voor installatie op 9 augustus.

Hoop dat dat goed gaat ;).

Mails staan al 8 maanden op doorzetten dus dat komt wel goed.

In geval van nood heb ik nog een tele2 internetabonnementje waarmee ik de belangrijkste dingen kan doen op dit moment.

:sweat_smile:

@Erik Ah, de mail waar je het over had is net binnen. Opgelost. Wel grappig dat ze een founding member vertellen dat ze vanaf nu een emailaccount kunnen aanmaken :rofl:
Mail al een tijdje alleen nog maar in vrijheid :wink:

Ik zou wel even contact opnemen met de afdeling opzeggingen van xs4all.
Om aan te geven dat het eigenlijk overstap service moet zijn.
Als het afsluiten eenmaal loopt, kan Freedom er niets mee.

@Erik uh. zie nu dat de bewuste mail toch nog niet binnen is (had over het sterretje gelezen). Afzeggen bij XS4all was telefonisch, ik snap niet zo goed wat je bedoelt met: Als het afsluiten eenmaal loopt, kan Freedom er niets mee? Heb in gesprek wel aangegeven dat het was omdat ik voor de 15e wilde overstappen…

Het gaat over dezelfde verbinding.
Xs4all doet het afsluiten in de orderstraat.
Pas daarna kan Freedom je weer aansluiten.
Er moet een overdracht komen in plaats van afsluiten.

@Erik ships. Ik bel xs4all en vraag of ze eerder kunnen afsluiten.Is het geen probleem als ze eerder afsluiten? Of juist wel?

Nee. niet afsluiten!
Maar overstap service

@Erik pfff ingewikkeld. Ik hang in de wacht nu.

Als het goed is kun je bij XS4ALL ook nog je abonnement overzetten naar een PACK pakket voor ca. €15. p/mnd. Dat stelt je in de gelegenheid om in jóuw eigen tempo afscheid te nemen van XS4ALL en je mailaccount(s) om te zetten.

thanks, maar daar gaat het nu niet om. Ik wil gewoon voor 15 augustus overstappen. de site van freedom suggereert dat dat wel kan als ik zelf xs4all opzeg, maar blijkbaar kan dat dus niet. Net opzegging dus geannuleerd. Dan wordt het oktober. :zipper_mouth_face:

@Erik ik kreeg deze mail van freedom:

QUO
Hartelijk welkom bij Freedom Internet!

Je bestelling is helemaal compleet. Wij gaan nu aan de slag om je internetverbinding op de geplande datum op te leveren. De aansluiting staat gepland op: 09 augustus 2021.

Freedom neemt je internetverbinding over van jouw huidige provider.
Je hebt tijdens het bestelproces niet gekozen voor de Freedom overstapservice. Vanaf dit moment kun je het internetabonnement bij je huidige provider opzeggen. Zo voorkom je dat je dubbel betaalt.
EINDE QUOTE
Er staat dus letterlijk toch opzeggen
Hang nu bij freedom helpdesk aan de lijn over die 23ste augustus van xs4all

Waarom heb je dat niet gedaan?

@Erik Omdat het dan pas kon terwijl ik in het buitenland zit. Maar ze gaan nu kijken of het toch nog kan. FF duimen. Anders wordt het oktober

De opzeg termijn bij Xs4all is 1 maand. Je had dus voor 9 juli al een abonnement bij Fredom moeten aanvragen.

Nu had je dat later gedaan en dat is de 23 augustus en ik denk dat Freedom de datum ook kon nakomen omdat Xs4all die datum ook had staan als einddatum.

Klantbehoud van Xs4all/KPN zal je ook bellen over de opzegging en jou een aanbod doen om niet over te stappen.

Thanks, dat was idd al duidelijk. Inmiddels ben ik bijna zo ver om het hele plan op te schuiven naar dit najaar. Qua mijn beschikbaarheid wat makkelijker. En ik overleef nog wel een paar extra maanden xs4all als ik weet dat de vrijheid op mij wacht :sweat_smile:
Ik blijf er wel bij dat de keuze sneller installeren dan een bepaalde datum binnen een maand als je zelfstandig opzegt een beetje verwarrend is. Want dat was voor mij de reden om daarvoor te kiezen. Zal het nog wel eens aankaarten bij onze helden!

… en dan kun je ze gelijk vragen wanneer jouw gegevens ongevraagd worden overgedragen aan Ziggo. (zie andere items op dit Forum, o.a. Geadresseerde reclame van Ziggo ontvangen?)