Ziggo, KPN en Canal Digitaal moeten coderingsleutels geven

Autoriteit Consument & Markt maakt op 27 januari de beleidsregel Handhaving Besluit Eindapparaten effectief. Dit heeft gevolgen voor Ziggo, KPN en Canal Digitaal.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-kpn-en-canal-digitaal-moeten-coderingsleutels-geven/

1 like

Zover ik het kan lezen geldt dit alleen voor DVB en niet voor IPTV. Of lees ik dat verkeerd?

1 like

Dat lees je goed.
Maar ik zie ook het principe.
Dat je het recht hebt, om een eigen apparaat te gebruiken voor tv.
Dat dit zich niet beperkt tot modems en routers.
Wellicht komt iemand met een heel leuk apparaat, in plaats van het huidige tv kastje.

Ik hoor hier op het werk iemand heel blij zijn met een Nvidia Shield met de CD app erop. :wink:

En is die ook blij met het feit dat de Nvida Shield (Pro) gebruik maakt van Google’s Android? Wanneer met Canal Digitaal duidelijke afspraken zijn gemaakt over het privacy-beleid in de samenwerking ten behoeve van haar klanten, haal je dan door het gebruikmaken van een Nvida Shield (Pro) niet de hele basis onder het hele concept uit?

En ondanks de prestaties en gebruikersgemak van de NSP vraag ik me dus af hoe een dergelijke verwijzing past binnen de waarden van Freedom en dan met name het tegengaan om het gedrag van gebruikers in kaart te brengen voor profiling, marketing of advertising. Wanneer er een open-source optie zou bestaan als alternatief met de performance van de Nvida dan zou ik wel warmdraaien.

TV via de livetv website is de resolutie maximaal 1280x720… beetje jammer dat het geen FullHD 1920x1080 is…