Ziggo Sport Totaal Go ziet freedom als proxy / vpn

Heeft er iemand een Ziggo Sport Totaal Go abbonement hier?

Ik krijg als melding: “Wij hebben gedetecteerd dat u gebruik maakt van een proxy of een vpn verbinding. Dit is vanwege beeldrechten niet toegestaan.”

VPN’s en proxies staan niet aan en nog geeft ziggo deze melding.

Als ik bij https://www.maxmind.com/ en https://apps.db.ripe.net/ lijkt alles goed te staan.

Wat kan hier nog aan gedaan worden?

mod-edit: persoonlijke data verwijderd

mvg,

Heb tijdelijk op mn telefoon maar een sslvpn verbinding met het werk opgezet zonder split tunneling. Dan kan ik tenminste nog streamen via mn telefoon naar de TV. Wat een ellende als je ip word geblokkeerd door een dienst bij een bedrijf zonder telefoon nummer(Ziggo Sport Totaal Go)

Maar het is echt een subnet issue van freedom i.c.m. Ziggo Go.

Ik denk dat je een variant hebt van het probleem: xxxxx ziet niet dat m’n IP adres in NL zit.

De adressen die Freedom heeft zijn geleased (vermoedelijk van een bedrijf in Dubai), en waren in het verleden deels bij een Tjechisch hosting bedrijf in gebruik.

Niet alle IP/Locatie providers melden courante data of werkelijk gebruiks data.
Welkom in de wereld na de IPv4 pool depletion. Sinds een jaar of 8 zijn vrij beschikbare IP adressen OP.
De enige remedie is in achter elke melding aan gaan en proberen de leverancier de zaak te herstellen, correct te configureren andere Geo/IP service te laten gebruiken etc.

Heb je dit al via de Helpdesk gemeld? zij hebben mogelijk nog ingangen?

Oh ik dacht bij https://www.prefixbroker.com/ dat is een nederlands bedrijf.

Zal de helpdesk even bellen inderdaad.

broker = makelaar… de eigenaar van de adres reeks kan elders zijn.

En ipv6 hetzelfde? of ondersteund ziggo sport totaal go dat niet. Want met mijn pc gaat alles met ipv6 tot aan ziggo toe dacht ik. Tenzij die ipv6 adressen ook geleased zijn en verkeerd staan.

IPv6 prefix is wel van Freedom, van die adressen zijn er voorlopig nog genoeg…
Zeker omdat elke klant/eindgebruiker maar een prefix nodig heeft, en er dan aardig wat prive adressen heeft binnen de prefix.

IPv6 gebruiker heeft z sowieso de voorkeur.

Dit is het antwoord van Ziggo:

Check, helder, dankjewel.

Ik heb je IP adres gecheckt, en deze wordt inderdaad door ons geblokkeerd. Wij kunnen en mogen dit niet whitelisten.
De enige optie om dit te veranderen zijn:

  • Nieuw IP adres aanvragen bij je internet provider
  • Eigen router gebruiken zodat je een nieuwe IP adres genereert
  • Andere netwerkverbinding gebruiken

kan ik een ander ip aanvragen bij freedom? Ik heb geen idee of hun hele subnet word geblokkeerd.

In hun voorwaarden staat dat het IP van jou binnen de EU moet vallen.
In sommige testmethodes, doen IP adressen van Freedom dat niet.

Hier een voorbeeld.
https://bgp.he.net/AS206238#_prefixes

De reeks waar het om gaat staat dus wel gewoon goed:

45.83.232.0/22

En IPv6 hebben ze blijkbaar uitgezet dat filtert makkelijker, denk ik.

Ziggo is helemaal niet zo IPv6 minded…
(UPC had ooit het plan om iedere gebruiker exact 1 /128 IPv6 adres te geven.)
Gelukkig zit de techniek een beetje anders in elkaar.

Ik ken mensen in de buurt, die hebben Ziggo.
Standaard is IPv6 en IPv4 door een tunnel.
Vraag je om IPv4 krijg je geen IPv6.
Als je langer dan een half uur offline bent, ben je vaste IPv4 kwijt.
Het verschilt heel erg per regio, welk systeem ze hebben.