Ziggo Sport Totaal Go ziet freedom als proxy / vpn

Heeft er iemand een Ziggo Sport Totaal Go abbonement hier?

Ik krijg als melding: “Wij hebben gedetecteerd dat u gebruik maakt van een proxy of een vpn verbinding. Dit is vanwege beeldrechten niet toegestaan.”

VPN’s en proxies staan niet aan en nog geeft ziggo deze melding.

Als ik bij https://www.maxmind.com/ en https://apps.db.ripe.net/ lijkt alles goed te staan.

Wat kan hier nog aan gedaan worden?

mod-edit: persoonlijke data verwijderd

mvg,

Heb tijdelijk op mn telefoon maar een sslvpn verbinding met het werk opgezet zonder split tunneling. Dan kan ik tenminste nog streamen via mn telefoon naar de TV. Wat een ellende als je ip word geblokkeerd door een dienst bij een bedrijf zonder telefoon nummer(Ziggo Sport Totaal Go)

Maar het is echt een subnet issue van freedom i.c.m. Ziggo Go.

Ik denk dat je een variant hebt van het probleem: xxxxx ziet niet dat m’n IP adres in NL zit.

De adressen die Freedom heeft zijn geleased (vermoedelijk van een bedrijf in Dubai), en waren in het verleden deels bij een Tjechisch hosting bedrijf in gebruik.

Niet alle IP/Locatie providers melden courante data of werkelijk gebruiks data.
Welkom in de wereld na de IPv4 pool depletion. Sinds een jaar of 8 zijn vrij beschikbare IP adressen OP.
De enige remedie is in achter elke melding aan gaan en proberen de leverancier de zaak te herstellen, correct te configureren andere Geo/IP service te laten gebruiken etc.

Heb je dit al via de Helpdesk gemeld? zij hebben mogelijk nog ingangen?

Oh ik dacht bij https://www.prefixbroker.com/ dat is een nederlands bedrijf.

Zal de helpdesk even bellen inderdaad.

broker = makelaar… de eigenaar van de adres reeks kan elders zijn.

En ipv6 hetzelfde? of ondersteund ziggo sport totaal go dat niet. Want met mijn pc gaat alles met ipv6 tot aan ziggo toe dacht ik. Tenzij die ipv6 adressen ook geleased zijn en verkeerd staan.

IPv6 prefix is wel van Freedom, van die adressen zijn er voorlopig nog genoeg…
Zeker omdat elke klant/eindgebruiker maar een prefix nodig heeft, en er dan aardig wat prive adressen heeft binnen de prefix.

IPv6 gebruiker heeft z sowieso de voorkeur.

Dit is het antwoord van Ziggo:

Check, helder, dankjewel.

Ik heb je IP adres gecheckt, en deze wordt inderdaad door ons geblokkeerd. Wij kunnen en mogen dit niet whitelisten.
De enige optie om dit te veranderen zijn:

  • Nieuw IP adres aanvragen bij je internet provider
  • Eigen router gebruiken zodat je een nieuwe IP adres genereert
  • Andere netwerkverbinding gebruiken

kan ik een ander ip aanvragen bij freedom? Ik heb geen idee of hun hele subnet word geblokkeerd.

In hun voorwaarden staat dat het IP van jou binnen de EU moet vallen.
In sommige testmethodes, doen IP adressen van Freedom dat niet.

Hier een voorbeeld.
https://bgp.he.net/AS206238#_prefixes

De reeks waar het om gaat staat dus wel gewoon goed:

45.83.232.0/22

En IPv6 hebben ze blijkbaar uitgezet dat filtert makkelijker, denk ik.

Ziggo is helemaal niet zo IPv6 minded…
(UPC had ooit het plan om iedere gebruiker exact 1 /128 IPv6 adres te geven.)
Gelukkig zit de techniek een beetje anders in elkaar.

Ik ken mensen in de buurt, die hebben Ziggo.
Standaard is IPv6 en IPv4 door een tunnel.
Vraag je om IPv4 krijg je geen IPv6.
Als je langer dan een half uur offline bent, ben je vaste IPv4 kwijt.
Het verschilt heel erg per regio, welk systeem ze hebben.

Ik heb hetzelfde issue, maar dan met aanschaf/streamen van films van IFFR. Die denken ook dat ik in het buitenland zit. Vorig jaar was zelfde probleem, toen een film gekocht en gestreamd via mijn mobiele abonnement… maar dat moet toch te omzeilen zijn?

Het probleem is dat Geolocatie van IP adressen niet zo goed is als geadverrteerd wordt.
En nu adressen wereldwijd geleased worden door een groot gebrek aan adressen wordt het helemaal een zooitje.
Met een beetje pech heb je een adres uit Maleisie dat via een broker in Dubai aan jou beschikbaar gesteld is…
Dan kan het zo maar zijn dat je voor sommigen in Azie zit, voor anderen in het midden oosten en voor weer anderen op de “juiste” locatie.

1 like

We hebben een paar berichten gehad van mensen die hier problemen mee hadden. Voor Ziggo wordt een soort ‘IP reputatie’ bijgehouden door Maxmind.

Onze beheerder heeft contact gehad met Maxmind en zij hadden ons gemarkeerd als hosting provider. Hierdoor werd het dus gezien als zijnde VPN/Proxy. Maar ze gaan ons nu kenmerken als ISP. Dit zullen ze vrijdag updaten hadden ze ons toegezegd.

Echter is dit niet meteen opgelost omdat Ziggo dit ook nog moet updaten. Wat nu belangrijk is dat, wanneer iemand dit probleem na zaterdag nog merkt. Aan te kloppen bij Ziggo en hun vriendelijk te verzoeken hun data te updaten.

5 likes

Dank je Kevin,

Ik heb je antwoord even op de chat van IFFR gezet. Ik ben benieuwd of ze er iets mee (kunnen/willen) doen, of dat ik net als vorig jaar via mijn 4G bundel moet kopen en kijken…

Wikipedia heeft dit probleem ook. Het subnet 45.80.168.0/22 is tot 30 december 2023 geblokkeerd (want: open proxy), zodat het niet mogelijk is om pagina’s te wijzigen.

Wordt dit ook bij de ACM gemeld?

Opzettelijk of niet, dit is wel iets waarmee de netneutraliteit wordt overtreden…

Heb je al contact gezocht met Wikipedia? Ben wel benieuwd of ze er iets mee doen.