Ziggo Sport Totaal Go ziet freedom als proxy / vpn

En als het geen proxy dan wel als Datacenter range …

@Noci Op de Engelse Wikipedia hebben ze geen risico genomen en het subnet om beide redenen geblokkeerd. :slight_smile:
Ik heb inmiddels aan de stewards gevraagd om de blokkade te herbeoordelen.

Logboek Wikipedia:
15:28, 5 February 2022 unblocked 45.80.168.0/22 talk (no longer open)

1 like

Is zeker nog locatie waar dit goed gezet moet worden. Mogelijk voeren zij hetzelfde uit als MaxMind. Niet zo zeer geolocatie probleem maar meer een onjuiste constatering.

Dit is een service die de diensten zelf beheren. Het weerhoud niet diensten om iets te leveren of de mogelijkheid ervoor. Zelf denk ik niet dat dit in strijd is met netneutraliteit omdat ze het voor hunzelf en de bescherming van hunzelf doen. Geen invloed op de levering van anders. Maar misschien is het een gebrek aan inzicht vanuit mijn kant.

Hoi,

Sinds gisteren werkt bij ons streaming niet meer van o.a. NLZiet. Ons IPv4 adres is : 45.83.233.xxx.
We hebben contact gehad met NLZiet en zij gebruiken Maxmind ook.

Kan Freedom ervoor zorgen dat genoemde adres range gezien word als ‘binnen nederland’? Bij voorbaat dank!

Hello,

Goed dat je al contact hebt opgenomen. Wat is precies de melding die NLZiet binnen krijgt? Want Maxmind heeft nog niet Freedom IP-adressen als buiten Nederland gezien.

Maxmind geeft ook een classificatie aan een adres.
bv. is afkomstig uit een DC of is exit van een VPN provider…
Als het adres eerst voor zoiets gebruikt is kan die klassificatie ook aangepast moeten worden.

Dit is wat ze schreven nadat ik onze IPv4 en v6 adressen had doorgegeven:

Hoi, je kunt het best contact opnemen met FreeDom. Onze leverancier MaxMind doet regelmatig updates en bij hen staat een ander land. Ik kan helaas niks voor je betekenen, andere gebruikers zijn je al voorgegaan.

EDIT: ik probeer nlziet te starten, maar dat lukt nu niet eens (text nlziet blijft staan). Vanmorgen en gisteren kwamen de schermen met films gewoon in beeld, en als je eentje start kwam de foutmelding dat het niet toegestaan is de content te bekijken vanaf de huidige locatie.

Oh ja: deze ip adressen hebben we al maanden, zonder problemen…

Op mijn adres meldt ip2location: ( en voor een 10 tal adressen in de /24 van de adressen).
Voor IPv6 is er hetzelfde beeld.

Usage Type (DCH) Data Center/Web Hosting/Transit
Address Type (U) Unicast
Category (IAB19-11) Data Centers
Anonymous Proxy No
Proxy Type (DCH) Hosting Provider, Data Center or CDN Range
Proxy ASN 206238 Freedom Internet BV
Threat -
Last Seen 15 Days ago
Provider -
Olson Time Zone Europe/Amsterdam

Terwijl mijn vorige adres het volgende kenmerk heeft:

Usage Type (ISP) Fixed Line ISP
Address Type (U) Unicast
Category (IAB19) Technology & Computing
Anonymous Proxy No
Proxy Type -
Proxy ASN -
Threat -
Last Seen -
Provider -
Olson Time Zone Europe/Amsterdam

Ook bijzonder:
https://www.ipqualityscore.com/ip-reputation-check/lookup/45.155.156.X
X=0…63 100% OK
X=64…191 = 65% bad… probable proxy
X=192…255 = 100% OK
ik zit in de middenmoot.

Als ik bij MaxMind willekeurig IP’s check uit dit blok /24 zie ik dat sommige IP’s als “US” i.p.v. “NL” staan bestempeld.

1 like

Ah, da’s een hele goeie: ik had nog niet rechtstreeks bij MaxMind gecheckt. Dat is inderdaad het probleem. Die van ons staat op US!
Aangezien volgens mij Ziggo ook met hen werkt verklaart dat ook direct dat ik ineens niet meer kan casten met Ziggo Go.

@Freedom @sebas : kunnen jullie dit (laten) oplossen??

Bij voorbaat dank!

Wat je alvast zou kunnen doen is ook zelf een verzoek indienen: Submit GeoIP Data Corrections | MaxMind

1 like

Gedaan, bedankt voor de tip. Helaas doen ze het maar 2x per week updaten zie ik, mijn vriendin is inmiddels aardig gefrustreerd en ik kreeg al vragen waarom ik ons op Freedom gezet heb… Hopelijk komt het snel goed, en is het eenmalig… :roll_eyes:

Tijdelijk oplossen met een VPN of iets dergelijks?

Zou kunnen lijkt me, maar ze moet het maar een paar dagen nog uithouden (ik hoop tenminste dat het niet veel langer duurt dan dat) :wink:

Ziggo Go op een tablet gebruiken en dat naar tv streamen als tijdelijke oplossing?
Ik gebruikte dat zelf op een iPad en dan via Apple TV naar de tv.
Vrienden gebruiken Ziggo Go op een iPad als ze in het buitenland zitten.

met Ziggo Go werkt het kijken wel, maar het casten niet (error 4). Getest op telefoon en tablet beide op wifi, dus op dat US IP adres volgens MaxMind. Blijkbaar wil ziggo niet dat je cast in het buitenland, maar mag je dan weer -wel- kijken. Ik begrijp die logica niet moet ik zeggen.

Met NLZiet is alles onmogelijk. (anders gezegd: met NLZiet is niets mogelijk :wink: )

die error 4 begrijp ik niet helemaal. Ik ben geen Google-kenner, maar op Apple-spul gaat het via AirPlay en dat gaat niet via het internet maar gewoon binnen je eigen intranet over wifi dus wel via een AP (Access Point).

Android zoekt ook naar Google compatible services (wordt via multicast in LAN verstuurd.) Bij meerdere thuis LAN’s kan dit een dingetje zijn. En dat zou een direct kanaal tussen Tablet en display moeten zijn.
Even zoeken op Error 4?.. ik zelf gebruik casting niet.