Zou jij freedom aanbevelen bij vrienden en kennissen?

Gewetensvraag en misschien vervelend om dit onderwerp op te brengen hier, maar ik doe het toch. Als ik een willekeurig product heb aangeschaft en het bevalt me, dan aarzel ik niet om dit bij vrienden en kennissen aan te prijzen.

Maar ik aarzel sterk (lees: ik doe 't niet) om dit in geval van freedom ook te doen.

De twee redenen die me ervan weerhouden om freedom aan te bevelen:

  • Tv via CD is een achteruitgang vergeleken met wat ze nu hebben (vaak IPTV van KPN/XS4ALL)

  • Terugkerende DNS-problemen waardoor je af en toe offline raakt (bij XS4ALL in tien jaar nog nooit meegemaakt)

Zelf ben ik bereid om deze nadelen te aanvaarden omdat ik de doelstellingen van freedom van harte onderschrijf en wil ondersteunen. En ik ben een nerd light en dat zijn mijn kennissen niet. Dat zijn ‘normale’ internetgebruikers die met bovenstaande twee punten grote moeite zouden hebben.

2 likes

TV is op zichzelf toch al erg achterhaald, ongeacht aanbieder. We zijn al volop aan het verschuiven naar On Demand zaken bekijken, NPO Start, Netflix, Disney+, Apple TV …

Bij een jong sterk groeiend bedrijf horen ook wat hikjes en ongemakken. Dat was bij XS4All niet anders. Mijn eigen ervaring is dat Freedom al net zo stabiel is als XS4All.

2 likes

My sentiments exactly! Weliswaar heb ik ook TV besteld bij Freedom, maar we hebben er hier wel een boom over opgezet want kind 1 kijkt nooit TV maar YouTube & Insta, en kind 2 kijkt veel met ons mee maar zou het niet missen. Ik zie het nog wel eens vervangen worden met NPO Plus, Netflix, etc.
En voor mij toch wel een van de belangrijkste punten: service, zelfs voordat we zijn aangesloten op glasvezel hier, is uitstekend!

Ik ben heel bewust :spraydot: Freedom WEL aan het promoten.
Ja, er zijn startproblemen.
Maar stel jezelf en jouw kennis de vraag wat je liever hebt:

  • met goed werkende techniek jouw hele leven uit handen geven (qua privacy)
  • jouw gegevens in jouw eigen hand houden met een techniek die vlot verbetert

Hierbij vertrouw ik op de bevlogen mensen bij :spraydot: Freedom.NL
die elke werkdag enthousiast bezig zijn de boel te verbeteren.

Zij durfden de stap aan een nieuwe unieke provider te beginnen. En ik kies er voor hen te ondersteunen op mijn beperkte wijze.

3 likes

Ik heb Freedom aanbevolen aan vrienden.
En er zijn er ook al een paar klant geworden.
Ik hoor ook geluiden dat de tv van CD een vooruitgang is, omdat tv van KPN aan het aftakelen is.

2 likes

Ik ben uit een idealisme naar Freedom overgestapt. TV kijken geeft nogal wat problemen in ons gezin. Mensen die heel actief TV kijken beveel ik Freedom niet aan.

Ik beveel het iedereen aan, vooral in verband met de privacy by design.
En dit ondanks de tv problemen. Immers, tv bij kpn wordt alleen maar slechter terwijl het bij Freedom alleen maar beter wordt.

1 like

In mijn familie kan ik tv van Freedom niet aanbevelen. Aangezien wegens familiaire slechthorendheid ondertiteling een must is.
Freedom internet dat wel van harte.

Pfoeh, leerzaam draadje voor mij, founding member maar nog niet echt overgestapt, dus meer eigenlijk zo’n vriend/kennis.

Ik ben xs4all-abonnee van het eerste uur, “lid” van xs4all heb ik altijd gevonden. Ik heb dat xs4all-abonnement altijd aangehouden, ook toen bleek dat hier adsl belabberd is en dus hebben we internet en tv van Ziggo. Ik woon in Eindhoven en T-Mobile is twee straten verderop bezig met de aanleg van glasvezel en ze komen ook hier en daarna kan ik helemaal “om”. Alleen… er wordt hier in huis driftig tv gekeken en ondertiteling is belangrijk, ik lees hier dat daar iets mee is…? Ennuh… DNS-storingen kunnen we hier ook absoluut niet hebben als thuiswerkers.

De Helpdesk is ook wel een ding, ik ben (herkenbaar denk ik) de regelneef voor velen dus ik heb een aantal vrijwilligers geholpen toen bleek dat ik hier bij Freedom een domein kan krijgen. Dat heb ik zelf niet nodig, dus eentje voor hen aangevraagd en dat gebruiken ze als makkelijk te communiceren adres in hun nieuwsbrief. Die gaat er dit weekend uit alleen bleek vanochtend dat die pagina eruit ligt. Wat blijkt: de redirect is ineens kaputt en je ziet dus 404 not found in plaats van hun pagina. Paniek natuurlijk, want aan die url is alles opgehangen. In mijn dashboard is niks veranderd dus dan bel ik de Helpdesk. Die wordt niet bemand in het weekend maar je kan mailen, dus doe ik dat. En dan krijg ik een geautomatiseerd antwoord: “We ontvangen veel vragen en het lukt daarom niet altijd deze binnen een paar dagen te beantwoorden.” Een paar dagen… ?

Ik heb de Helpdesk van xs4all vrijwel nooit nodig gehad, maar een zeldzame keer was er iets dat alleen aan hun kant kon worden opgelost, en dan was het super dat er snel en deskundig werd gehandeld. Ik hoop dat Freedom snel op dat niveau komt. En intussen hoop ik dat toch iemand vandaag mijn mail beantwoordt met de mededeling: “gefixt!”…

Maar goed, betrouwbaar internet is belangrijk hier in huis. En tv ook, dus ik zit hier te overwegen wat te doen. Geen tv afnemen bij Freedom en NLZiet plus wat losse apps is geen optie, ook al vanwege ondertitels. Bij Ziggo is overal de ondertiteling perfect, zowel live als time shift als uitzending gemist. Bij NLZiet is dat bagger, helaas. Als dat bij Freedom ook zo is, zit ik een beetje klem. Dus ik vind het jammer om te lezen wat Lidwien schrijft: In mijn familie kan ik tv van Freedom niet aanbevelen. Aangezien wegens familiaire slechthorendheid ondertiteling een must is. Wat is er trouwens mis met de ondertiteling?

Het wordt lastig, want als glasvezel hier ligt en het kan, wil ik mijn Founding Member-abonnement toch eigenlijk wel heel graag omzetten.

Ik zou Freedom aanbevelen voornamelijk vanwege de uitstekende service. Je wordt door Freedom niet als een onbenul behandeld.
Natuurlijk zijn er met name t.a.v. TV nog wel enkele wensen maar dat komt wel goed!
Nog geen seconde spijt van de overstap!!

2 likes

Dat klinkt als wat xs4all was, de service. Nu nog ook in het weekend want dat vind ik best wel een afknapper nog.

oef
't Is me het weekend wel… En je kan nergens naartoe bellen of mailen, toch? Ja mailen wel, maar ik heb ondervonden dat je geen antwoord krijgt.

Nou hoeft ik wat dit IMAP-probleem niet persé iemand te kunnen bellen, want het is bekend zie ik elders op dit forum. Maar dat ik pas maandagochtend om elf uur kan bellen over iets wat zaterdag al had kunnen worden opgelost, vind ik toch wel een belemmering om zaken naar Freedom te verhuizen. Dat je een heel weekend plus een halve dag niet eens je probleem kenbaar kan maken, laat staan dat het terstond wordt opgelost (zoals bij xs4all gebeurde als het enigszins kon), dat houdt me nu wel tegen.

Wat een leuke topic en deze pak ik dan graag weer even op, na 2 maanden :slight_smile: - Ik ben vanuit Ziggo naar Freedom gekomen omdat de prijs stukken lager ligt en er altijd wel iets aan de hand was met het opnemen, TV Gids. Omdat vrienden van ons ook Freedom hebben, was de beslissing snel genomen. Echter, zonder TV want deze hebben we afgenomen bij NLZiet. Dan wil ik gelijk melden dat wij geen enkel probleem hebben met NLZiet, fijn dat we met onze Apple TV kunnen kijken, zien heel veel terug en live kijken deden we toch al bijna niet. Ook fijn als je in de tuin zit om verder te kijken op de iPad en ga zo maar door, dus Freedom in combinatie met NLZiet, echt super!

Goed, goed… afgelopen week bijna 1,5 uur geen internet en dan is het wel even vervelend als je een meeting hebt, maar gelukkig kan ik nog bij de buren op internet en dat doe ik dan ook. Maar ben het wel eens dat dit niet de bedoeling is, het moet gewoon werken. Maar ook hier in gedachten gehouden dat het geen Ziggo is en dat we Freedom juist helpen om klant te worden en te zorgen dat deze onderbrekingen niet meer voor komen. Tenminste, dat is onze hoop en daar gaan we ook voor. Wij dragen daarom, als verse klant, Freedom een warm hart toe en hebben ook een aandeel om zo verder te helpen.

Waar ik wel moeite mee heb is dat als je een mail stuurt, het soms dagen duurt voor je antwoord krijgt. Bellen kan in het weekend niet, dus ben je altijd aangewezen op mailen en/of twitter, als er iets aan de hand is. Dat zijn wel de dingen die ik mis bij Freedom. Snelheid en beter bereikbaar in het weekend (zeker bij storingen). Maar goed, de storing die wij hadden vorige week was in de middag om 15:00 uur, en prima te volgen via Twitter maar kan me voorstellen als het in het weekend is dat je dan graag even wil bellen of zo.

Nog een puntje misschien: Zou het fijn vinden als Freedom zelf spullen verkoopt om bv van glasvezel naar UTP om te zetten en dat je dan geen FritZBox hoeft te bestellen. Ik heb zelf nooit zoveel vertrouwen in wat ik online koop/moet kopen, ik mezelf altijd afvraag of ik wel het juiste heb gekocht :slight_smile: - Dus misschien iets voor Freedom om zelf te verkopen (of in ieder geval goede links aan te geven waar je het beste kan kopen).

Misschien zijn mijn voorbeelden nog beter om aan te pakken dan gifjes maken, wat ik net ergens las in een topic. Leuk hoor, zeker, want bij promotie maken moet je ook dingen hebben om te showen. Maar liever dan tijd steken in belangrijke zaken ipv het maken van gifjes.

Zo… dat was het weer, wij zijn super blij met Freedom en gaan ervoor!

1 like

Nou ja, zal het dan anders zeggen.
Ik zou het geld steken in andere dingen ipv plaatjes maken :wink:

Maar je hebt wel een punt! Goed dat je me erop wijst :crazy_face:

1 like

Bedoel je dit?
Dat is volgens mij geen gifje.

Bedoel meer deze topic:

Nee FF90/Win10 met javascript uit.
Het is voor verbetering vatbaar.

dag @Internetjunk

Je kunt natuurlijk ook eerst op dit forum rondneuzen of er iets over jouw aan-te-kopen spullen staat. Of stel de vraag in een nieuw item (met een handige titel, dat helpt).
Er zijn er altijd wel een paar die reageren, sommigen met ervaring met de apparaten die jij net wil gaat kopen.

Mooi verhaal Kevin!
Sta hier volledig achter en denk ook dat Freedom hierdoor meer klanten weet binnen te halen. En wat je zegt, van mij mag Freedom daar ook best iets aan verdienen. Ik ben zelf overgestapt van Coax naar Glasvezel en allemaal best vrij nieuw voor mij. Daarom snap ik ook al die dingen van Glasvezel naar UTP en dan instellingen nog niet helemaal. Ook al heb jij het super goed weten uit te leggen, voor iemand die het nog niet helemaal snapt, is en blijft het een beetje duister :slight_smile: - Uiteraard ga ik het allemaal wel proberen, maar doe dat iets later, tot ik Freedom en Glasvezel iets beter ken.

Zelf ben ik ook super actief geweest op de Ziggo Community, dus wie weet leer ik het hier ook een beetje om te kunnen helpen. En over de klantenservice, men mag de tijden wel verruimen. Maar ze kunnen natuurlijk ook een chat button gebruiken, dat is vaak zeer effectief (als ze maar niet een robot gebruiken, want als ik zoiets krijg dan sluit ik gelijk het venster). Hoe dan ook, er is nog veel te leren en aan te pakken, maar dat is niet erg. Hoop dat iemand van Freedom hier mee leest.

2 likes