Zou jij freedom aanbevelen bij vrienden en kennissen?

Grappig, dat wilde ik ook wel maar dat lukt me niet. Ik kon niet als buitenstaander, hier een inlog aanmaken. Dit kon pas toen ik een @freedom.nl e-mail adres had. Tenminste, dat was mijn ervaring :frowning:

Misschien heb ik iets fout gedaan, kan hoor… Maar kwam er niet doorheen, voor ik me had aangemeld als nieuwe klant bij Freedom.

Oke, top en bedankt voor de uitleg.
Beetje offtopic nu, maar het is duidelijk :slight_smile:

Dan is het oriënteren en vragen stellen toch iets moeilijker als je nog geen klant bent. Wel jammer! Want zo heb ik ook 3 maanden eerst nog zitten denken of ik wel wilde overstappen en of ik het aandurfde. Nu staat het nog niet zoals ik het wil, maar ik ben tevreden. En dat is ook al een + puntje… LOL

1 like

Jammer @anon17744841
Maar bedankt voor het navragen. Misschien kan er een topic komen voor mensen die geen klant zijn? Eerlijk te zijn heb ik dat wel gemist toen ik een besluit ging nemen. Uiteindelijk hebben wij vrienden die jullie hebben (ook bij toeval dat ik er achter kom) en iemand die ik volg op twitter :slight_smile:

Ik bedoelde dan eigenlijk meer een plek op de community waar mensen, die “nog geen” klant zijn, hun vragen kunnen stellen. Nu weet ik vanuit Ziggo dat dit soms overlast geeft, maar het helpt ook soms mensen om over de streep te trekken. Uiteraard zijn er zorgen dat er alles zomaar op komt, maar dat is natuurlijk met moderatoren wel onder controle te houden. Al hoewel ik denk dat je ook een bepaalde plek niet open kan gooien voor mensen die zomaar iets kunnen plaatsen (maar is het dan niet mogelijk om deze mensen eerst in te laten loggen zonder Freedom mail adres?)

Zoals ik al eerder schreef, ik heb er 3 maanden over gedaan om mijn beslissing te nemen. Dat duurde ook zo lang omdat ik hier geen vragen kon stellen en dat is toch best jammer!

Ik bedoelde dan eigenlijk meer een plek op de community waar mensen, die “nog geen” klant zijn, hun vragen kunnen stellen.

Het forum is bedoeld voor en door Freedom klanten (en medewerkers). Daarom is het gelimiteerd tot mensen met een @freedom account.

3 likes

Graag zo houden! Ik persoonlijk zit niet zo te wachten op lurkers, harassers en eendagsvliegen.

Ik begrijp je antwoord, maar snap het niet. Omdat ik twijfels had of ik wel kon overstappen en of ik eventueel dit alles zelf kon aansluiten, was het voor mij handig geweest als ik daarover een vraag kon stellen. Het heeft me dan ook 3 maanden geduurd voor ik de stap heb genomen. En dus een monteur heb laten komen, maar dit misschien achteraf niet nodig was geweest (jammer voor de kosten).

Beetje jammer dat je eventuele “toekomstige” Freedom klanten dan zo aanspreekt. Overigens komt het ook omdat ik via de klantenservice, door te mailen, elke keer lang moest wachten op antwoord en er ook langer over deed om de stap te nemen.

Maar goed, dat is mijn mening en deze mag natuurlijk bij iedereen anders zijn :blush::wink:. Hoe dan ook, ben nu blij klant te zijn en als ik vragen heb, zal ik ze zeker hier plaatsen, nu het kan.

Oké, dank je wel Reinoud voor deze info.

bij bijna elk bedrijf kun je mailen aan:
Helpdesk@ … vul maar in …

Die kun je ook als (nog) niet-klant mailen.

( nou hoop ik niet dat de hele wereld meteen de Helpdesk bestormt, want ze vervelen zich niet, daar. )

1 like

Als je mijn laatste bericht had gelezen (of een na laatste) dan had je gezien dat ik mailtjes heb verzonden. Maar het duurde elke keer heel lang voor ik antwoord terug kreeg.

Geeft niets, ik vertel het graag nog een keer :wink::rofl::joy:

Ik stam nog uit het usenet tijdperk, en je had daar hele goede groepen waar je over dit soort dingen kon discussiëren. Ik weet dat nieuwsgroep xs4all.general nog bestaat, wellicht is het een idee om iets dergelijks ook voor Freedom op te zetten, op usenet of in Google Groups (met daarbij meteen de nodige privacy waarschuwingen).

Op 20-10-2020 schreef Reinoud van Freedom:
“We hebben geen plannen om usenet bij Freedom te gaan doen”
Zie link naar artikel over usenet vraag.

2 likes

Dat is duidelijk :wink::crazy_face: :joy::rofl:

Begrijpelijk. Het is ook niet meer wat het geweest is.

In de tijd dat xs4all ermee begon was het nog een groot discussieplatform. Die functie is nu vooral ondergesneeuwd in de uitwisseling van veel grote bestanden. Nog even helemaal los van alle juridische angels rond de legaliteit van een deel van die bestanden, komt het neer op een enorm serverpark, veel storage en enorme bandbreedtes. En inmiddels is dat een markt die zoveel inspanning kost dat je dat er als ISP (IMHO) eigenlijk een heel team op moet zetten om het een beetje goed te laten draaien.

4 likes