4gb/s internet snelheid

Op mijn adres kan KPN nu 4gb/s up en down leveren. Waaneer kan ik dat ook bij freedom aanvragen ?

Zou leuk zijn. Gratis snelheidsverhoging :wink:

Dank, we gaan het zien.

Er staat voor alle bestaande klanten, dat kan geen snelheidsverhoging zijn.
Dat is namelijk niet overal mogelijk.
Wat het wel is. Moet ik ook gokken. Mijn gedachte gaat naar heel iets anders.

De paashaas komt langs en we krijgen allemaal een paaseitje ā€¦

1 like

Je hebt gelijk als het voor ALLE bestaande klanten geldt. Maar ik las het als ā€œalle bestaande klanten met een KPN glasvezel aansluitingā€.
We gaan het zienā€¦

Ik heb ook de postcode check gedaan. BIj Freedom maximaal 1 GB en bij KPN 4 GB op mijn adres, Wat opvalt is dat de prijs van de 4 GB bij KPN bijna net zoveel is als de 1 GB bij Freedom.

DĆ t is pas een verrassing :

ā€¦ gemaild :wink:

Die we dan thuis moeten gaan zoeken.

1 like

Ik had ongelijk met mijn gok dat de snelheid gratis omhoog zou gaan :frowning:
Ik had wel gelijk dat ā€œalle bestaande klantenā€ alleen de klanten met een KPN glasvezel aansluiting betrof (tenmiste, als die ook door KPN wordt belicht) :slight_smile:

Hoe kan het met de postcode check bij freedom 1 Gb/s maximaal mogelijk is en als ik de postcode check op website KPN doe is 4 Gb/s mogelijk?

Omdat Freedom niet sneller dan 1Gb/s kan leveren.
De postcode check is gekoppeld aan de provider waar je de check doetā€¦

Wat we in principe doen is checken bij verschillende operators wat zij te bieden hebben voor de gevraagde combinatie van postcode en huisnummer. Vervolgens filteren wij de resultaten daarvan tegen onze eigen ā€˜productenlijstā€™. Dat voorkomt dat we iets aanbieden wat we niet kunnen leveren en we houden daarmee ook volledig beheer over wat we kunnen aanbieden. Zo kan het dus zijn dat KPN bij ons aangeeft dat ze ons iets kunnen leveren maar dat wij er (nog) niet op voorbereid zijn om dat ook te leveren aan onze klanten :slight_smile:

Dat is volledig begrijpelijk, en vandaar mijn vraag, wanneer is freedom in staat die 4Gbit te leveren ?

1 like

Ik denk zodra deze geleverd kan worden via KPN WBA maar dat ligt natuurlijk aan het infrastructuur van Freedom zelf, je kan niet zomaar 4 gigabit gaan leveren aan iedereen als Freedom zijn infrastructuur dat niet eens aan kan.

P.s zie toevallig in de PDF dat KPN WBA al een tarief voor een 4 Gbit aansluiting heeft staan, enige plannen vanuit Freedom of dit ook daadwerkelijk aangeboden (in de toekomst eventueel?) kan worden?

De tarieflijst voor koper ((pair bonded VDSL) is zo te zien vrij geheim:

Wat meespeelt om nog terughoudend te zijn heeft 2 overwegingen:

  • Momenteel heeft de door onze geleverde router van AVM nog geen 10Gb/s poorten. Dat betekent in praktijk dat we veel druk op support gaan krijgen van mensen die vervolgens geen speedtest kunnen die die ook laat zien dat er daadwerkelijk 4Gb/s geleverd wordt. We willen eerst hardware die het ook ondersteunt. Ja, je kunt eigen hardware gebruiken die het wel kan maar dat is voor meer dan 90% van de klanten geen optie. Wel weten we dat klanten met eigen hardware vervolgens ook veel problemen hebben om de snelheid te halen (vaak door oudere hardware met te weinig CPU of verkeerde setup) wat ook weer veel lange gesprekken geeft met de supportdesk.

  • Tevens zien we momenteel nog te vaak dat KPN incidenteel issues heeft om de 1Gb goed te leveren aan ons. Daar werken we samen met KPN aan om daar de oorzaak van te vinden. eerst dat oplossen voordat we 4Gb/s gaan doen.

Kortom, gaan we deze snelheid aanbieden, ja. Wanneer? Als bovenstaande beter geborgd is.

3 likes

Er is wel een XGS-PON versie van de 5530 en de beschikbare snelheid is dan 2400/1200Mbit/s down/up

Met FRITZ!SFP XGS-PON

    ITU-T G.9807 (10 Gigabit Symmetric Passive Optical Network)
    SC-UPC
    Golflengte: TX 1270 nm, RX 1577 nm
    Full-duplex overdracht
    Zendvermogen: +5 tot +9 dBm
    Ontvangstbereik: -8 tot -29 dBm
    Bereik: 20 km
    Ondersteuning van SFF-8472
    Laserklasse 1

Maar die doet aan de LAN kant maximaal 1 x 2.5 Gb/s en 2 x 1 GB/s, dus die haalt aan die zijde de 4 Gb/s niet.
Zelf het topmodel 5590 haalt niet meerd dan dat.

Dus een snelheidstest gaat dan max maximaal 2.5 Gb/s aangeven en niet de betaalde 4 Gb/s.

Daarbij denk ik dat het voor :spraydot: Freedom eerst zaak is om alle 1 Gb leveringen vlot en storingsvrij te kunnen doen (en onderhouden) ;
is dan wel heel afhankelijk van veel verschillende leveranciers.

De vraag is of het slim is om als Ć©Ć©ntje iets snellers aanbiedt,
Freedom heel veel energie in dit kleine deel van de markt te steken ā€¦ ā€¦
( handjes te kort, ā€¦ ā€¦ weet je wel ā€¦ ā€¦ )

Betaalde != behaalde, dat is toch standaard zo. Xs4all gaf je wat extra snelheid opdat je ook daadwerkelijk de betaalde snelheid haalde. Dat is verleden tijd. Helaas.

Nu, het is in ieder geval sneller dan de bijna 1Gbit/s die nu beschikbaar is via Freedom. Zelf zit ik nog niet op 1Gbit/s en ik ben nog steeds gelukkig. :wink: