Aandelen Freedom kopen

Is bekend of er nog plannen zijn om nieuwe aandelen Freedom ”op de markt te brengen”? In kwam wat later kijken, maar ik zou het wel leuk vinden om alsnog een stukje Freedom te kunnen kopen. Of is er een mogelijkheid/beurs om aandelen over te kopen van een bestaande aandeelhouder?

1 like

Die zou er jaarlijks of zo zijn. Niets meer over gehoord helaas.

Oh, zou inderdaad wel leuk zijn, een stukje vrijheid kopen.

1 like

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik een stukje van de appeltaart mag kopen :slight_smile:

@WoSp Ik heb vier certificaten, nummers 608 t/m 611 die ik wel wil verkopen voor wat ik er indertijd voor betaald heb. EUR 250 per stuk. Als je een manier vindt om die rechtsgeldig over te dragen.

Zeker interesse! Misschien kan iemand van Freedom hier iets over zeggen?

Heb dit gevonden in mijn contract:

Artikel 7 - Beperkte Overdraagbaarheid
Nadat de Opschortende Voorwaarden zijn vervuld en de Certificaten door de Projecteigenaar aan de Crowdfunder
zijn uitgegeven kan een daaropvolgende overdracht van de Certificaten slechts rechtsgeldig plaatsvinden door
middel van (i) een schriftelijke overeenkomst tussen Crowdfunder en diens rechtsopvolger (ii) op 31 juli of 31
december van enig kalenderjaar na 2021 (iii) mededeling door de (voormalige) Crowdfunder en diens
rechtsopvolger aan de Projecteigenaar per aangetekende post van de overdracht van de Certificaten binnen 2
weken na overdracht waarbij de rechtsopvolger verklaart onvoorwaardelijk met de inhoud van de Overeenkomst
akkoord te gaan (iv) en de overige voorwaarden als opgenomen in de Administratievoorwaarden. De
Projecteigenaar heeft het recht schriftelijk of per e-mail te communiceren waarbij de Crowdfunder en diens
rechtsopvolger instaan voor de correctheid van de door hen aan de Projecteigenaar verstrekte gegevens
waaronder e-mailgegevens.

Hierbij een kopie van het contract waarmee ik de certificaten indertijd heb gekocht.
contract.pdf (95,3 KB)

Zie ook Koop jouw stukje Freedom Internet | CrowdAboutNow
vooral Administratievoorwaarden

Wel een beetje gedoe zeg, ik wacht nog even af of Freedom binnen afzienbare tijd nieuwe certificaten op de markt brengt (dan met paar klikken klaar) of een makkelijke “marktplaats” voor de overdracht van certificaten gaat faciliteren. @Anco ?

Ok. Wie ziet het wel zitten om per 31 Juli 2023 vier certificaten van mij te proberen te kopen?

Ik heb inmiddels begrepen dat Stichting Administratiekantoor Appelpunt, statutair gevestigd te Amsterdam de Projecteigenaar is en dat die bedrijvenmonitor nul werkzame personen hebben. Dat schiet niet op natuurlijk!

Ik vind het idee wel interessant. Als ik je berichten zo zie komen er wel twijfels “Gaan we dat überhaupt voor elkaar krijgen?”. Kan Freedom misschien helpen?

Wat me overigens ook opvalt in de link naar CrowdAboutNow:

Freedom heeft de intentie om vanaf het einde van 2023 tweemaal per jaar vraag en aanbod bij elkaar te brengen, zodat je jouw certificaat/certificaten gemakkelijk kunt verkopen. We zijn al een tijdje bezig dit voor elkaar te krijgen, alleen het kost nog wat meer tijd om dit uit te kunnen voeren.

Misschien is het de moeite waard om daar op te wachten?

1 like

Vermoed dat het ook met prioriteiten te maken heeft, destijds (vorming van de constructie appelpunt / freedom) lag de prioriteit om tot een ISP te komen bij het vergaren van fondsen (en hulde aan alle mensen die hierbij geholpen hebben).
Inmiddels is er dankzij deze constuctie een ISP ontstaan waarbij de prioriteit met name bij de operatie ligt. En gelukkig maar want we hebben gezien wat er gebeurd is in het verleden met ISP’s die de prio bij het verkassen naar de beurs hadden liggen (WorldOnline rings a bell ? )

Ik doelde met de quote niet zo zeer op het moment, maar op het feit dat ze het makkelijk maken. Als ik de eerdere informatie van @ctjacobs lees klinkt dat alles behalve makkelijk, en dat maakt het misschien de moeite waard om gewoon te wachten in plaats van nu allemaal moeilijke dingen doen. Of @ctjacobs het zelf de moeite waard vind kan hij alleen zelf bepalen uiteraard.

Wellicht goed om even een korte update en het stappenplan hierover te delen.

Allereerst is de overdraagbaarheid van certificaten best wel complex, zeker omdat Freedom danwel STAK Appelpunt daar financieel niet tussen wil zitten ivm met vergunningen van de AFM.

Inmiddels hebben we veel gesprekken gevoerd met en bestaand platform om dit te faciliteren. WE gaan het volgende doen:

  1. Deze zomer ontvangen alle mensen die lening hebben omgezet in certificaten een plaatsingsovereenkomst met de certificaatnummer. Deze zal vanuit ons verstuurd worden.
  2. Plan is om in december 2023 zullen alle certificaten geplaatst worden op het nieuwe platform. Dat betekend dat men daar een login verkrijgt en men daar een overzicht van de certificaten kan inzien en jaaropgaven kan downloaden.
  3. Volgende doel is de certificaten overdraagbaar maken binnen het platform. Doel is maart 2024. Let wel, dit betekend dat men alleen aan mensen die een account hebben op het platform (lees bestaande crowdfunders) onderling de certificaten kunnen overdragen, inclusief de financiële afwikkeling. Het kan dat een overdracht goedgekeurd moet worden door STAK Appelpunt ter bescherming (bv boven een bepaalde transactiewaarde) en dus niet altijd real-time is.

I’ll keep you posted!

4 likes

Goed nieuws! Thx!

Ik zie in mijn overeenkomst van de via CrowAboutNow gekochte certificaten, inderdaad de bijbehorende nummers staan.

En zijn er ook nog plannen om nieuwe certificaten uit te gaan geven/verkopen?

Daar zijn momenteel geen plannen voor. Mochten we in de toekomst ooit nog iets gaan doen acht ik de kans groter dat we dan obligaties oid zouden gaan uitgeven. Maar ook daar zijn nu geen plannen voor.

1 like