Aanpassen DNS instelligen mail

Hoi,

Klopt het dat je van een eigen domeinnaam (bij freedom) niet de dns instellingen voor de mail kunt aanpassen? Bijvoorbeeld de DMARC of SPF policy? Ik zie op de help pagina’s wel een instructie om DKIM in te stellen, ik neem aan dat dit inmiddels verouderd is aangezien het DKIM record nu automatisch aangemaakt wordt.

Groeten, Arjan

Je krijgt een DKIM record voor de Soverin server. Als je een eigen server ook van dat domein gebruik wil laten maken, dan heb je ook eigen DKIM records nodig. Dus DKIM data is niet vervallen of verouderd.

voor SPF etc. kun je gewoon zelf je eigen records maken.

Ah… ik zie het nu. Op de DNS pagina zijn de records voor de mail apart aangegeven en kun je niet wijzigen, de overige records wel. Na de checkbox die hier bovenstaat leeg gemaakt te hebben (en opslaan klikken) zijn deze records ook aan te passen. Die stap had ik even gemist…

Groeten, Arjan

Hmm… echt duidelijk is het nog niet. Als ik opnieuw naar de DNS pagina ga staan de standaard DNS instellingen er weer. Als ik dan de checkbox weer leeg maak staan de aangepaste instellingen er weer. Die laatste worden zo te zien wel gebruikt. Beetje verwarrend…

Arjan

Een mailthje naar de helpdes/systeembeheer kan hier mogelijk wat duidelijker maken.
Ik kan me voorstellen dat de website de actuele status laat zien vanuit de public DNS en dat het even kan duren voordat de public DNS wordt bijgewerkt. (Dat was bij XS4ALL ook het geval).
VZIW wordt er nog aan een publieke API voor DNS gewerkt.