Aantal email accounts bij een email-only abonnement

Ik heb een email-only abonnement. Bij de email instellingen van mijn account staat de volgende tekst:

Blokcitaat
Op deze pagina vind je een overzicht van jouw e-mailaccounts. Je ontvangt in totaal 5 e-mailaccounts bij je internetabonnement of e-mailaccount.

Echter het lijkt er op dat ik maar één extra emaliaccount naast mijn standaard freedom emailaccount kan aanmaken.

Kunnen één van jullie met een email-only account bevestigen dat ze hetzelfde zien? Of dat ze wel die vijf accounts (zouden) kunnen aanmaken?

Frank

Ik heb een abonnement met internet.
Zouden er 5 moeten zijn.
Er staat wel, 4 Extra mailboxen op eigen domein
Je moet wel in het hoofd account kijken.
De andere mailboxen krijgen een eigen account.
Hoe zie je dat?

Ik heb verder gekeken dan mijn neus lang is: je krijgt in totaal 5 emailaccounts met een email-only abonnement (en naar ik vermoed ook met een internet abonnement). Die kun je verdelen onder het freedom.nl en je eigen domein(en).

De emailaccounts die je hebt onder je eigen domein worden niet getoond als je de emailaccounts onder freedom.nl bekijkt en vice versa.

Vandaar mijn verwarring.

Frank

In het menu-systeem, dat Soverin (de mailprovider van Freedom) als basis had/heeft, kan jouw userid alszijnde account; één mailbox hebben in het “freedom.nl” domein.
Via het hoofdaccount-menu kunnen “eigen” domein(en) worden toegevoegd waarop - zonder dat uit te breiden - dan totaal 4 mailboxen geconfigureerd zijn.

Freedom B.V. als klant van Soverin B.V. lijkt “freedom.nl” als eigen domein te beheren waarop zij middels de “orderlijn/administratie” tbv haar klanten (dwz “wij”) dan losse mailboxen als “klant-account” kan toevoegen.

Zelf heb ik elders ook zoiets. Ik heb een aantal mailboxslots die we waar ergens nodig, desnoods tijdelijk, naar believen kunnen toewijzen aan een gebruiker.
Die gebruikers hebben/krijgen dan het “MailBox” menu, zoals wij dat van “mijnFreedom” hebben.
Eventuele aliassen op mailboxen e.d. lopen dan weer via de door ons beheerde hoofdaccounts van die domeinen.

Met de toevoeging dat je blijkbaar ook je mailbox slots onder freedom.nl kunt gebruiken:

Frank

1 like

Nog even gezocht in de help pages.
Ik denk dat je een domeinnaam aan moet maken.

Let op: heb je geen internetabonnement, dan kun je geen extra @freedom.nl mailboxen aanmaken. Wel kan je 4 extra mailboxen aanmaken op je eigen domein.

Bron

:+1: Interessant te weten. Ik d8 dat een useraccount maar één freedom.nl mailbox kon hebben.
Los daarvan, mogelijk niet handig om je mail-account - extern - op te hangen aan de domeinnaam van een provider. Mailadres op/in eigen domein kan je natuurlijk wel alias’en naar de freedom mailbox.

Ik heb geen internetabonnement en ik kan toch extra @freedom.nl mailbox aanmaken. Ik vermoed dat dit veranderd is toen het ook mogelijk werd voor emailonly klanten om emailaliases onder het domein freedom.nl te creëren.

Frank

1 like

Ik kan ook alleen maar herhalen wat er op de help pagina’s staat.
Ik maak daar ook op uit, dat je een domeinnaam aan kunt maken.
Ik heb heel laat, een domeinnaam aangemaakt bij Freedom.
Omdat ik er al een paar heb elders met hosting.

In het begin was uitgifte van Feedom adressen ook veel meer beperkt.
Dit om iedereen een mooi adres te gunnen.

Wellicht reageert iemand van Freedom nog, om het uit te leggen.
Anders even bellen met Freedom.

Ik hoop dat Freedom, aan de hand van jouw vragen ook de help pagina’s beter maakt.

Ik bemerkte trouwens ook dat er geen beperkingen meer lijkt te zijn voor het aantal aliassen op/voor de freedom.nl mailbox.

Ik d8 dat dit ooit beperkt was tot maximaal 10 (een aantal dat afkomstig was vanuit xs4all’s mailbox inrichting). Heb nog wel eens zitten woekeren met totaal 50 aliassen.
//–//
Terzijde ook het aantal van 5 mailboxen bij Freedom komt voort uit wat er was bij xs4all. Daar hadden “we”, met 25GB/box, dus totaal 125GB.
Die grootte, was ook erg handig om onze mp3’s op af te storten. Elke mail was dan een muziek/infonummer. Met de mailmigratie naar Freedom kwam die “cloud-functie” te vervallen.
Bij Freedom is er totaal 25GB aan space. Met puur platte mail komt dat hier niet snel vol.