Aantal emails meer dan 50?

Heeft iemand een oplossing of ervaring hoe naar meer dan 50 personen tegelijk, een mail te sturen ?

Dit lukt niet, en ik krijg de volgende foutboodschap:

Ivm met een ledenproject wil ik 200+ personen (regelmatig) een mail kunnen sturen.
Nu wil/blijkt het geval dat Freedom dit niet toestaat en dit beperkt tot maximaal 50 stuks per 5 minuten. Nu kan ik natuurlijk dat op splitsen maar het voelt wat onzinnig. Elders was dit geen probleem.
Op zichzelf is dit een prima anti-spammaatregel die mij/ons nu toch even zwaar in de weg zit. Voor dat ik overstap naar een Amazon of andere oplossing, wil ik (be)kijken of dit bij Freedom (anders) kan.

Ik zou met de helpdesk overleggen.
Zover ik me herinner, moet Freedom er ook een vlaggetje aan toe voegen dat je een nieuwsbrief verstuurt en dat je geen spammert bent.

Helpdesk benaderen ga/ging ik doen. Mijn doel hier was mede peilen of anderen dat een toevoegende waarde zien of ervaringen hebben.
Iemand hoeft dan niet je te verzenden mail op te splitsen. Een relatie van mij - niet beter wetend - doet dat nu op die wijze om haar > 300 leden te kunnen mailen.

Zelf zou ik graag willen zien dat (ik) dan in bv MijnFreedom dat/een nieuwsbrief vlaggetje kan aan zetten. Ik wil daarbij niet zover gaan dat geadresseerden/door bij Freedom moeten worden gevalideerd. Het liefst zou ik nog zien dat Freedom een echte abonneedienst zou bieden voor nieuwsbrieven zoals ik die elders ook hebt.

Freedom zelf stuurt idd ook nieuwsbrieven en lijkt hiervoor een externe dienst (https://laposta.nl/) te gebruiken.

Maar dat is het niet. Bij die 200 zitten ongetwijfeld veel gmail en hotmail/outlook.com/live adressen. Die providers hebben spamfilters met enorm lange tenen. Die zien dat er in korte tijd veel mailtjes met hetzelfde onderwerp van één afzender binnenkomen. Voor je het weet krijg je ‘strafpunten’ en de uitgaande mailserver van Soverin ook.

Elders was dit geen probleem

Was. Je ziet deze beperking steeds vaker. Ik verstuur veel nieuwsbrieven voor kleine verenigingen. Die software doseert het ook op 250 per uur, meestal in plukjes van 20. Als je sneller wilt heb je dure abonnementen nodig met speciale mail-providers die een soort erkende status hebben bij de spamfilters.

De, blokkade door hotmail/live adressen zie (of merk) ik nu niet met andere email/nieuwsbrief providers.

Die zg erkende status kan/zou Freedom toch ook makkelijk moeten kunnen verkrijgen met de zelf aangegane verplichting van betaald secure mailen e.d. ?
Wie (malafide) mail verstuurd is als abonnee bekend om op de vingers te kunnen tikken. Technisch is onbedoeld gebruik af te dekken door dit in MijFreedom te regelen (met bv een vinkje: “Ik zal echt geen misdaden begaan”)

En ja; een aantal van onze mailrelaties ontdekt inmiddels ook dat gratis mail niet bestaat, en maken geen gebruik meer van die (laat staan, fake) mailadressen.

De techniek, plugewijs verzenden, is & lijkt mij vooral een poging om het inmiddels heilloze systeem te kunnen omzeilen. Ik ken idd een organisatie die de hele dag op die wijze mailt.

Los daarvan zou Freedom niet alleen strijden voor een vrij gebruik van internet maar ook dat haar internetvoorzieningen in vrijheid kunnen worden toegepast. Wanneer de angst zou zijn om door …vul-in… te worden geblokkeerd, is er wmb iets mis dat het dan waard is om als cultuur te veranderen.

Zou je een 8+ mail groep addressen kunnen maken met ieder 25 email adressen?
Maak eventueel ook nog 1 mailgroep met daarin de adressen van de 8+ mailgroepen.
Dan staan er maar 8 mailadressen of maar één in de lijst met addressen waar je iets naartoe stuurt.
Waarschijnlijk in bcc opnemen.
Zie in: Mijn Freedom, Domeinen, (je domein), E-mailgroepen

1 like

Mooi tip :+1:, ga ik ('s) mee experimenteren en laat het hier weten.
Is/blijft wel wat omslachtig om iets (pogen) te omzeilen.

Mogelijk - als gedachte om dat dan voor te leggen - zou dan (nog) zijn wanneer een mailgroep meer kan bevatten of geen beperking heeft.
Hoeveel is dan natuurlijk een toepasselijke vraag. Voor de één zal 25 genoeg zijn en voor de ander 2500 te weinig.

Net getest en de mailgroep (met daarin maximaal 25 adressen) zelf lijkt te tellen als één adres dat meetelt als maximaal te verzenden per 5 minuten.

Door nu, bij wijze van, 25 groepen te maken met elk 25 adressen, zou het mogelijk zijn om op deze wijze in één keer naar 625 addressen, mails te kunnen versturen.
Terzijde, een mailgroepsadres (b)lijkt ook weer te kunnen verwijzen naar andere mailgroepsadressen en iemand op die wijze dus een mail-piramide kan opbouwen.

Het zou ergens mooi zijn wanneer de optie er zou zijn dat het aantal van 25 per mailgroep zou kunnen worden opgerekt.

Maar goed voor het kleinere verenigingswerk is hier, met wat handigheid, mee te leven.
Nu nog een API interface om groepsinstellingen aan te maken en vullen; ipv dit omslachtig via de webinterface en we kunnen echt gelukkig worden.

Het goede is ook dat de ontvanger alleen het groepsadres ziet - dus niet wie daar in staat - en dat adres zelf kan eventueel weer geblokkeerd worden om te voorkomen dat men van buitenaf - via die groep dus - mail kan versturen.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.