Abonnement F-Secure verloopt per 1 mei

Ook hier geen automatische verlenging. Ik wacht dus ook maar even op de melding vanuit Freedom

Same here. Ondanks gebruik van het juiste account is het abbo van het handmatige verlengtype. ‘Unieke code om je licentie kosteloos te downloaden bij F-Secure’ wordt niet herkend

Ik heb 4 april een mail hierover gestuurd.
Ik heb net ook gekeken in mijn F-secure account en daar staat inderdaad dat ik het handmatig moet verlengen; dus blijkbaar toch iets misgegaan.
Ik wacht jullie oplossing af


Ik heb op 3 april hierover al een mailtje naar de help-desk gestuurd. Hierop heeft ene Maks gereageerd en toegezegd hier in te duiken. Tot nu toe nog geen reactie ontvangen
 Ik ga ervan uit dat er tijdig een oplossing komt, want kennelijk hebben veel leden hier last van!

We’re on it. @avdmark

En zoals de achterkant van een mooi boek ooit zei: Don’t Panic :wink:

2 likes

Voor de mensen die het bericht hebben gekregen dat het F-secure account verloopt hebben we een oplossing. Volg de stappen op Ik krijg de melding dat mijn F-Secure licentie is verlopen | Freedom Helpdesk om een nieuwe code te krijgen waarmee je het account kan verlengen.

Er waren wat fouten geslopen in de administratie, waardoor er onterecht licenties waren beëindigd.

5 likes

Mooi dat het is opgelost. Hoop niet dat het probleem volgend jaar weer terug komt.

Normaal gesproken loopt de F-secure licentie door zolang je een verbinding hebt bij Freedom en krijg je deze melding niet. Dat het nu eenmalig mis is gegaan is niet direct aanleiding om aan te nemen dat het een jaarlijks herhalend fenomeen zou zijn.

Dus laten we er positief naar kijken. Vanwege een oplettende community en klanten hebben we het foutje kunnen vinden en tijdig op kunnen lossen en kunnen mensen die het probleem ervaren nu met een aantal simpele stappen weer gebruik maken van F-secure. :smiley:

3 likes

Op de Mac gaat het nog niet goed bij mij. Bij opstarten Mac komt nog steeds de melding dat ik licentie moet vernieuwen. Terwijl als ik naar My F-Secure ga, er staat dat ik nu een geldige licentie heb.
Op mijn Windows PC komt de melding niet.

Update:
Op de Mac de licentie vrij gegeven en F-Secure verwijdert. Toen de iMac weer toegevoegd in my F-Secure en nu werkt het weer zoals het moet.

@bastiaan Het is gelukt, dank!

@Wil1 Dan zou het zomaar eens kunnen dat F-secure op de Mac niet helemaal goed wil synchroniseren met de servers bij F-secure zelf.

Dan zou je kunnen kijken of je op het goede account aangemeld bent met de F-secure software. Je kunt dan jezelf afmelden in de F-secure software en weer opnieuw inloggen met de voor jou geldende gebruikersnaam en wachtwoord. Hiervoor klik je eerst op het user icoontje (1) en daarna op afmelden (2).

Als dat niet werkt, vrees ik dat het verwijderen en opnieuw installeren van F-secure aan de orde zal zijn. Ik heb deze fout niet op mijn eigen Mac kunnen nabootsen, dus ik verwacht dat dit een lokaal issue is.

Voor het de-installeren kun je het beste de uninstallation tool van F-secure zelf gebruiken: Support tools | F‑Secure

Daarna kun je in de My F-secure omgeving de licentie voor de Mac vrijgeven en een nieuwe licentie aanmaken voor de Mac, waarbij je F-secure weer kunt herinstalleren.

@bastiaan Ik had mijn bericht al aangepast. Licentie vrijgeven en opnieuw installeren was de oplossing op de Mac

Ah. Dat had ik niet gezien. Maar mooi dat het opgelost is. :slight_smile:

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.