Abonnement F-Secure verloopt per 1 mei

Ik krijg een melding dat abonnement F-Secure per 1 mei verloopt. Moet ik zelf actie ondernemen om dit te verlengen of doet Freedom dat?

Ik heb zo’n melding (nog) niet gezien.

Je zou eens kunnen kijken in de My F-secure omgeving (https://my.f-secure.com/) bij je abonnementen of daar het volgende staat:

Als dit er staat, dan zou alles in orde moeten zijn voor het account. Wel moet dan natuurlijk de software van de F-secure geactiveerd zijn met het account waarmee je inlogt in de My F-secure omgeving. Dan is de melding mogelijk loos alarm.

Mocht er iets anders staan, dan is het verstandig om even te controleren of het F-secure account wat je gebruikt wel het F-secure account is wat je via Freedom zou gebruiken. Mogelijk kun je dan nog een licentie aanmaken in de MIJNfreedom omgeving. Zie hiervoor de stappen op Hoe stel ik F-Secure Internet Security (voorheen F-Secure SAFE) in? | Freedom Helpdesk

In mijn account staat dat de licentie op 1 mei verloopt. Via mijn freedom opnieuw F-Secure geĂŻnstalleerd maar er blijft staan dat licentie op 1 mei verloopt en dat ik moet verlengen.

Hmmm :confused:

Dan kun je het beste even een mailtje naar de helpdesk hierover sturen. Dan kunnen we iets dieper in de materie duiken.

ik zal de helpdesk een mail sturen

hier hetzelfde probleem.

ook een positief geluid maar even melden:
Bij “mijn” F-Secure staat inderdaad “Facturering beheerd door Freedominternet”
:+1:

Hier ook hetzelfde probleem. En als ik op de licentiecode klik (stap 5), krijg ik gewoon weer het scherm waarin staat dat mijn abonnement op 1 mei verloop en dat ik voor 7 tientjes kan verlengen

In de My F-Secure-omgeving kent hij overigens mijn abonnementscode niet.

Ik heb een eigen domein, zou dat het probleem zijn? Met mijn freedom email adres kan ik niet inloggen bij mijn F-Secure, met het email adres van mijn eigen domein wel.

Met welk e-mail-adres heb jij je destijds aangemeld bij F-Secure ?
Ik begin te vermoeden dat iedereen, die is aangemeld met een xxx-.Freedom.NL e-mail adres ‘vanzelf’ via Freedom wordt gefactureerd.

Maar hierover kunnen F-Secure en/of Freedom-internet duidelijkheid verschaffen.

Je zou kunnen proberen om:
.1. jouw Freedom-beheerders-e-mail adres toe te voegen bij jouw F-Secure account (als dat kan)
.2. F-adres als hoofd-adres in stellen
.3. Eigen-Domein-adres verwijderen

Misschien kan het korter:
verander bij F-secure jouw e-mail adres direct in het (beheerders-) Freedom-mail-adres.

Volgens mij staat ook de tip bij de hulp-pagina’s dat je het Freedom-adres moet gebruiken om je aan te melden bij F-Secure (logisch: F-Secure kan niet zeker weten dat een xxx@MijnEigenGekoppeldeDomein hoort bij een Freedom-klant)

Hier zijn we met F-secure naar aan het kijken wat er precies gebeurt en hoe we dit kunnen oplossen. We zien dat dit bij meerdere accounts speelt.

Mochten we een oplossing kunnen communiceren, zullen wij dat doen. Voor nu verwachten we dat het voor afloop van de abonnementen opgelost zal zijn.

2 likes

Ik kan met mijn freedom adres nu inloggen bij f-secure, maar het was niet de oplossing

Hier ook zelfde probleem; kan alleen verlengen met betaling.

Bij mij hetzelfde, geprobeerd om abbonnementscode opnieuw in te voeren maar helaas. De login is al vanaf het begin met main freedom account (suggestie Drs_W), dat lijkt niet de oplossing. Even afwachten danmaar op oplossing freedom.

Ik heb ook de melding ontvangen en geprobeerd de code te verzi;veren bij F-Secure. Ik kreeg een foutmelding en heb vervolgens de helpdesk van F-secure benaderd. De medewerker meldde me dat de code die ik gebruikt had ‘deleted’ was en dat ik vandaag de tweede Freedom-klant was die het probleem bij hem aankaartte. Vervolgens de Freedom helpdesk gemaild en het probleem voorgelegd.

Hier hetzelfde probleem. Bij ‘Verlenging’ op my-f-secure.com staat ‘Handmatig verlengen’.

Blijkbaar is Bastiaan van Freedom al met deze materie bezig, dus ik zal het nog even rustig afwachten.

Hier lijkt het goed te gaan:

Hier het zelfde problem. Misschien kan je een “Abonnementscode” invullen?

Hier ook geen probleem.