Abonnementen op het netwerk van Open Dutch Fiber, hoe zit het nou?

We lieten kortgeleden al weten dat we vanaf nu internet kunnen leveren op het netwerk van Open Dutch Fiber. Dit roept nog veel vragen op. In dit bericht geven we antwoord op de meest gestelde vragen.

Is het jaar exclusiviteit voor Odido/T-Mobile er al af?

Nee, de exclusiviteit voor Odido/T-Mobile geldt nog steeds. Dit betekent dat wanneer de glasvezel door Open Dutch Fiber is aangelegd en aangesloten, Odido/T-Mobile het eerste jaar als enige provider een internetabonnement kan leveren. Pas daarna kun je op dit netwerk een (pre-)order bestellen bij Freedom.

Moet ik het eerste jaar een abonnement van Odido/T-Mobile nemen om glasvezel aangelegd te krijgen?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt gewoon wachten tot de glasvezel een jaar of langer dan een jaar in je straat ligt. Je ontvangt dan dus geen huisaansluiting van Open Dutch Fiber. Zodra het jaar voorbij is, kun je bij ons een pre-order bestellen en ontvang je kosteloos de huisaansluiting van Open Dutch Fiber.

Hoe weet ik wanneer dat jaar exclusiviteit voorbij is voor mij en wanneer ik kan bestellen?

Hoe je dit kunt checken hangt af of je een huisaansluiting hebt of niet:

  • Heb je een huisaansluiting, dan geldt dat wanneer je deze een jaar of langer geleden hebt gekregen, je vanaf dat moment een internetabonnement bij ons kunt aanvragen.
  • Je hebt nog geen huisaansluiting. Je kunt eventueel aan iemand uit de buurt vragen of zij wel een huisaansluiting hebben en zo ja, wanneer die geïnstalleerd is.

Daarnaast kun je de nieuwspagina/nieuwsbrief in de gaten houden en zo nu en dan de postcodecheck uitvoeren.

Officieel telt het jaar vanaf het moment dat de POP (het hoofdverdeelstation in jouw wijk/straat) is opgeleverd, maar dat is lastiger te achterhalen en dit komt ongeveer overeen met het moment waarop de huisaansluiting is geactiveerd.

De glasvezel ligt in de straat, maar nog niet in mijn woning, wat moet ik doen?

Wanneer de glasvezel wel in je straat is aangelegd en dit een jaar of langer dan een jaar geleden is geactiveerd, dan kun je een pre-order plaatsen bij Freedom. Freedom stuurt vervolgens een seintje naar Open Dutch Fiber, om hen te laten weten dat ze de huisaansluiting in je woning alsnog kunnen plaatsen. Dit doen zij kosteloos. Zodra de huisaansluiting is geïnstalleerd en werkt, gaat er een seintje naar Freedom. Je abonnement wordt dan geactiveerd en je ontvangt automatisch per mail meer informatie over je abonnement.

Ik kan alleen een pre-order bestellen, maar jullie kunnen nu toch direct leveren?

Wanneer je nu een pre-order kunt bestellen op het netwerk van Open Dutch Fiber, dan betekent dit dat je nog geen huisaansluiting hebt, maar de glasvezel al wel in je straat ligt en een jaar of langer geleden is geactiveerd. Wij kunnen nog niet direct internet op jouw adres leveren, omdat daarvoor eerst de huisaansluiting moet worden geïnstalleerd.

Hoe zorg ik dat ik een huisaansluiting krijg op het netwerk van Open Dutch Fiber?

Wanneer je een pre-order bestelt bij Freedom, dan gaat er automatisch een seintje naar Open Dutch Fiber. Zij nemen dan contact met je op om deze kosteloos te installeren. Op het moment dat dit is gebeurd, gaat er vanuit hen een seintje terug naar Freedom en activeren wij je abonnement.


Informatieavonden Open Dutch Fiber

Samen met een aantal andere providers en Open Dutch Fiber organiseren we informatieavonden. Heb je een vraag, wil je hulp bij je overstap of vind je het gezellig om ons te ontmoeten? Kom dan langs op een van onderstaande informatieavonden:

  • 15 januari 18.00 - 20.30 uur - Zoetermeer: Buurtvereniging Buytenrode (César Franckrode 60, Zoetermeer)
  • 16 januari 18.00 - 20.30 uur - Haarlem: Wijkcentrum de Wereld (Laan van Berlijn 1, Haarlem)
  • 19 januari 18.30 - 20.30 uur - Utrecht: De Pijler  (Bovenpolder 80, Utrecht)
  • 22 januari 19.00 - 21.00 uur - Rotterdam: Brasserie de Ring (Zevenkampswering 301, Rotterdam

Heb je een kennis, vriend(in) of familielid die graag wat meer over Freedom te weten komt? Stuur deze data gerust door;-). 


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/abonnementen-op-het-netwerk-van-open-dutch-fiber-hoe-zit-het-nou

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.