Access points werken niet

Goedendag,

Ik heb een Fritzbox 5530. Vanaf de Fritzbox gaat een draad naar de Netgear GS108LP (met PoE). Vanaf de Netgear gaan meerdere draden door mijn huis. Aan 2 draden heb ik 2 x UniFi U6+ access point gekoppeld (1 in kelder en 1 op 1e verdieping). De UniFi’s krijgen stroom via de PoE, want de lampen gaan branden, maar ze zenden geen wifi signaal uit. Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

Alvast bedankt.

De ledjes branden, zegt alleen maar dat er kennelijk stroom is en kan prima losstaan van verdere functionaliteit.

Ik zou de handleiding erbij pakken en dan kijken wat je moet doen om dingen in te stellen. Je zal er per draad op in kunnen loggen en kijken waar of het schort.

NB: met PoE ken ik veel zoekverhalen, de ene PoE is niet de andere en maar net hoe het is geïmplementeerd met waarvoor het weer wordt gebruikt. Zelf zou ik die PoE switch met maar totaal hooguit 60W (dwz in de lauwe praktijk 3-5W per poort) geen “zware” dingen aansluiten. Je kan dan beter de GS108PP gebruiken die 130W powerbudget heeft.

1 like

Heb je een cloudkey of vm met de Unifi app erop? Je kan ze met de app instellen, maar dan kunnen ze niet meshen en gaat de verbinding niet netjes over van de ene AP naar de andere.

2 likes

De access points werken. Bedankt voor jullie tips!

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.