Account : Authenticatie Sessions : x.sover.in address

Hallo Freedom,

Mijn tweede bijdrage, laten we meteen tot zake komen :slight_smile:

Na wat zoekwerk lijkt de webmail interface gehost te worden bij soverin.net:

ping webmail.freedom.nl
PING lb1.soverin.net (116.202.127.69) 56(84) bytes of data.

En dan is de resolve van IP adres 46.4.253.181 naar g03s01.sover.in opeens een stuk logischer.

Maar ik kan me voorstellen dat klanten deze “inlogpoging” voor de “calendar” een vreemd iets vinden en dan hun webmail per ongeluk uitschakelen.

Zou dit verduidelijkt kunnen worden? Aangenomen dat mijn analyse klopt natuurlijk.

Groet,
Maarten

@owlstead
Zie ook dit topic

1 like

Wat is precies je vraag?

@reinoud

Hallo reinoud,

De vragen stond onderin het bericht. Maar ik zal ze nog wat verduidelijken hieronder.

Kan het overzicht verduidelijkt worden? Klanten kunnen zo niet zien dat de inlog door de webserver wordt gedaan; ze krijgen alleen een onbekend IP adres te zien. Tevens staat er dat er ingelogd wordt op mijn kalender, en dat klopt niet. Ik ken die hele kalender niet eens.

Verder heb ik er niets aan om te weten dat er een inlogpoging is geweest van de webmail server. Wat de webmail server moet doen is het doorgegeven van de locatie waaruit daadwerkelijk mijn mail wordt bekeken.

Verder zocht ik bevestiging van mijn analyse. En deelde ik het op het forum zodat andere klanten er wijs uit kunnen worden natuurlijk.

Groet,
Maarten

Ik mis even wat context. Wat is “het overzicht”? Wat bedoel je met “een onbekend IP adres”?

@reinoud

Het overzicht van de IP adressen en het IP adres van de webmail service die er in staat. Zie het ingevoegde plaatje in de initiele post. Ik noem het “onbekend IP adres” omdat ik niet verwacht dat alle klanten de IP adressen van Soverin uit hun hoofd kennen.